2013-12-20, 00:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Awakenings.

Som redan skrivet är det alltid ett plus i kanten med verklighetsbaserade historier, gripande samt fascinerande berättelse om Leonard Lowes medicin samt bieffekterna utav dom, skall nämnas att Robert De Niro och Robin Williams är strålande i sina respektive roller och det är en film jag definitivt gillar. Man sympatiserar och har full förståelse för Leonards beteende efter "uppvaknandet" och det är en hemsk men samtidigt bra livshistoria.

Förövrigt den 30:e filmen jag sett med Robert De Niro.

Stark 7/10.
Citera
2013-12-20, 00:36
Bannlyst
The Hobbit-Smaugs Desolation

Äventyret fortsätter!
Det börjar lovande och vi kastas direkt in i handlingen. Genom berg och dalar förs vi genom. Problemet med andra filmen i denna historia är att det blir för mycket. För mycket Legolas (vars närvaro känns ytterst obefogad) och för mycket oväsentlighet. Det här filmen alldeles för utdragen och borta är magin och värmen som finns i första filmen. Kvar är en mekanisk handling utan känslor. Det enda ljus som finns i filmen är Evangeline Lillys karaktär Tauriel (som ironiskt nog inte finns i boken) som tillför lite djup i form av en osannolik kärlekshistoria med en dvärg.

Betyg: En svag 3:a av 5. En stor besvikelse och betydligt sämre än första Hobbitfilmen.
Senast redigerad av PieterBruegel 2013-12-20 kl. 00:44.
Citera
2013-12-20, 03:18
Collapse

Intressant sätt att göra en dokumentär på. 80 minuter lång, enbart en man på en stol. Mannen ser bister och bekymrad ut, mannen tänder väldigt många cigg under intervjun, mannen bryter ihop emellanåt. Mannen vet väldigt mycket om "kollaps-samhället", mannen har bra koll på USA:s högsta chefer.

Sedan slutar filmen. Inget nytt under solen för mig. En kollaps? En stabilisering? Ett paradigmskifte? Vad? Många frågor, få svar. Är rätt svårt att bli upprörd när man inte ser vart alla de röda trådarna löper. Eller om mannen har alla fakta korrekt. Personligen tror jag inte på kollaps. Men många former av misär. Vad är misär? Precis, märker du inte av det själv så kanske det inte ens existerar - kan man tycka.

Betyg: 3/5
Citera
2013-12-20, 09:48
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Awakenings.

Som redan skrivet är det alltid ett plus i kanten med verklighetsbaserade historier, gripande samt fascinerande berättelse om Leonard Lowes medicin samt bieffekterna utav dom, skall nämnas att Robert De Niro och Robin Williams är strålande i sina respektive roller och det är en film jag definitivt gillar. Man sympatiserar och har full förståelse för Leonards beteende efter "uppvaknandet" och det är en hemsk men samtidigt bra livshistoria.

Förövrigt den 30:e filmen jag sett med Robert De Niro.

Stark 7/10.
Jag gillar också denna mycket. Minst sagt ett medryckande drama.
Citera
2013-12-20, 11:42
Medlem
Frontier(s) - Värdelös smörja som inte ens lyckades med att äckla mig. 2/10
Citera
2013-12-20, 12:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken

Gillade den mycket då det begav sig, har dock inte sett den sedan den var ny och min DVD jag köpte för kanske fem år sedan är fortfarande inplastad, haha!
Citera
2013-12-20, 12:54
Medlem
james jays avatar
Blade 3, sett igenom alla nu. Får säga 3an tyvärr va den sämsta. 1/5.
Citera
2013-12-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillade den mycket då det begav sig, har dock inte sett den sedan den var ny och min DVD jag köpte för kanske fem år sedan är fortfarande inplastad, haha!
Såg om den filmen för några veckor sedan, tycker den håller fortfarande. Men då gillar jag den typen av film rätt så mycket också.
Citera
2013-12-20, 13:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james jay
Blade 3, sett igenom alla nu. Får säga 3an tyvärr va den sämsta. 1/5.

Ettan är fortfarande den bästa i min mening och tvåan är också bra, trean har jag bara sett en gång och den var verkligen inte bra. Ettan såg man mycket på video i slutet av nittiotalet då det begav sig och tvåan såg jag på bio.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Såg om den filmen för några veckor sedan, tycker den håller fortfarande. Men då gillar jag den typen av film rätt så mycket också.

Rent spontant tror jag att den håller fortfarande också i min bok, gillade den skarpt första gången som jag såg den, tror även att jag har sett den en gång till efteråt.
Citera
2013-12-20, 13:30
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken

Jag rådiggar början, men sen mot slutet när filmen förvandlas till Motorsågsmassakern blir det bara trist.

Inside, som kom ut samma år, är tio gånger bättre.
Citera
2013-12-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

På fodralet går det att läsa "Pallar du den hårdaste rysaren någonsin? Frontiers innehåller några av de sjukaste scener som spelats in på film..." Inte så konstigt att man blir besviken?

Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Jag rådiggar början, men sen mot slutet när filmen förvandlas till Motorsågsmassakern blir det bara trist.

Inside, som kom ut samma år, är tio gånger bättre.

Laddar hem Inside då, tack för tipset!
Citera
2013-12-20, 15:51
American Pie: Reunion

Fy, så usel! Minns att jag uppskattade den mer första gången jag såg den. Men nu, från start till slut, så irriterade jag mig på varenda liten detalj och scen. Den enda karaktären i filmen som är måttligt roande är John Chos milf-karaktär (dock var han mycket roligare i första American Pie, så klart). Jason Biggs ser ut som och beter sig som en förvuxen Christopher Mintz-Plasse. Det finns bara EN bra scen i hela filmen, och det är scenen som utspelar sig emellan eftertexterna.

Cynisk skitfilm som förvaltar arvet dåligt. Att den har 6.8 på IMDb medan American Pie 2 bara har 6.3 är löjeväckande. Jag antar att det är fjantiga fans som inte har mage nog att vara kritiska mot filmen, för då raseras hela deras världsbild.

1/5! SKIT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in