2013-04-01, 20:17
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Unbreakable är en bra film helt klart, men så bra som du vill få den till håller jag inte med om.
Det filmen vinner på är soundtracket och slutet, men allt där emellan är lite tvivelaktigt faktiskt.. Och jag har bra svårt för hans son tyvärr. Vet inte varför.
Men nog är det en fin scen när den mulliga ungen säger att hans pappa "garanterat kan spöa hans pappa" och och sonen kollar på honom som om han vore århundradets idiot haha. Men nej, så bra film är det inte tycker jag.
Men visst, klart bättre än Signs och The Village iaf.

"How much for this one?..."

Jag kan förstå varför många inte gillar det som händer mellan början och slutet, det är ett långsamt tempo och vissa karaktärer kan vara störande men jag njöt av varje sekund.
Hela idén är otrolig tycker jag, en vanlig människa får reda på att ha egentligen är en superhjälte. Läste att det ifrån början var tänkt att göra en trilogi men det hände aldrig

Desperado: Underhållande action, finns inte så mycket mer att säga. 6/10
Citera
2013-04-01, 20:34
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Du benådas nog, gillar man Monty Python så är man en god människa!

Håller med!
Finns många roliga filmer där ute som jag håller varmt om hjärtat (där inkluderat Monty Python och Airplane)
Citera
2013-04-01, 20:35
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizzareAdvokado1989
Jag kan förstå varför många inte gillar det som händer mellan början och slutet, det är ett långsamt tempo och vissa karaktärer kan vara störande men jag njöt av varje sekund.
Hela idén är otrolig tycker jag, en vanlig människa får reda på att ha egentligen är en superhjälte. Läste att det ifrån början var tänkt att göra en trilogi men det hände aldrig

Desperado: Underhållande action, finns inte så mycket mer att säga. 6/10

Diggar Desperado jävligt mycket!
Favorit scenen:
http://www.youtube.com/watch?v=pseGtp0z0F0
Citera
2013-04-01, 20:50
Medlem
The Fighter med Marky Mark och Batman

6/10 Lite besviken :/
Citera
2013-04-01, 21:21
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Halloween (1978)

En ->ruggigt<- bra rysare som jag hade missat! I Alla helgons blodiga natt lyckades John Carpenter med mycket enkla medel skapa en otroligt bra skräckthriller. Det behöver inte hända mycket för att bli läskigt och framförallt obehagligt, vilket han visar här. Jag mådde faktiskt lite dåligt när jag såg denna. Tony Moran fick enligt IMDb 250 dollar för sin insats här. Han gjorde iom den här filmen kanske en av filmvärldens ruggigaste seriemördare. Fantastisk prestation måste jag säga. Jag gillar även Donald Pleasence här som doktor med revolver och Jamie Lee Curtis som skräckslagen skolelev. Jag satt och rös igenom hela filmen alltså. Spännande ända in på slutet, verkligen. Precis som Motorsågsmassakern Musiken (även Carpenter) är också väldigt passande.

8 av 10!
Citera
2013-04-01, 21:27
Medlem
TheManWithNoNames avatar
En fråga till någon som sett dessa. Är det värt att se uppföljaren från '81 ?
Citera
2013-04-01, 21:52
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ja uppföljaren är grym! Missa inte för sjutton .
Citera
2013-04-01, 21:56
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Menar du Halloween?
Då säger jag att du kan se alla upp till och med 4:an
2:an är en riktigt bra uppföljare, 3:an gör nytt och fräscht och det funkar och som en stand alone skräckfilm är den mycket bra, 4:an är en underhållande slasher film.
5,6 och Halloween: Resurrection är något av de sämsta skräckfilmerna där finns. H20 är lite bättre men fortfarande har den problem den är i mina ögon ok dock.
Remaken av Rob Zombie är bättre än vad den ska vara , första halvan är riktigt bra när filmen följer Michael när han är ung och ifall filmen hade fokuserat mer på honom som barn inne i mentalsjukhuset hela filmen bytt namn på filmen hade Zombie haft en riktigt bra skräckfilm. Det är när filmen börjar göra samma scener och kopierar originalet den blir dålig. Fortfarande en av de bättre "skräckremaksen" där ute tillsammans med TCM '2003 så jag anser remaken är sevärd.
Uppföljaren från 2009 är dock i samma lager som 5,6 och Resurrection!

Så med andra ord, dessa är sevärda:
2,3,4,H20,remake

Men om du lika gärna ska se uppföljaren varför inte bara beta av alla filmerna och bilda din egen uppfattning vad du tycker?
Citera
2013-04-01, 21:58
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Ja uppföljaren är grym! Missa inte för sjutton .
¨
OK! Håller på att fixa hem den i detta nu
Citera
2013-04-01, 22:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Menar du Halloween?
Då säger jag att du kan se alla upp till och med 4:an
2:an är en riktigt bra uppföljare, 3:an gör nytt och fräscht och det funkar och som en stand alone skräckfilm är den mycket bra, 4:an är en underhållande slasher film.
5,6 och Halloween: Resurrection är något av de sämsta skräckfilmerna där finns. H20 är lite bättre men fortfarande har den problem den är i mina ögon ok dock.
Remaken av Rob Zombie är bättre än vad den ska vara , första halvan är riktigt bra när filmen följer Michael när han är ung och ifall filmen hade fokuserat mer på honom som barn inne i mentalsjukhuset hela filmen bytt namn på filmen hade Zombie haft en riktigt bra skräckfilm. Det är när filmen börjar göra samma scener och kopierar originalet den blir dålig. Fortfarande en av de bättre "skräckremaksen" där ute tillsammans med TCM '2003 så jag anser remaken är sevärd.
Uppföljaren från 2009 är dock i samma lager som 5,6 och Resurrection!

Så med andra ord, dessa är sevärda:
2,3,4,H20,remake

Men om du lika gärna ska se uppföljaren varför inte bara beta av alla filmerna och bilda din egen uppfattning vad du tycker?

Yepp menar Halloween. Pallar nog inte beta av alla då det finns så jävla många. Känns som det kommer spåra ur precis som i Terror på Elm Street-filmerna och Motorsågsmassaker (redan i tvåan) då det blir för många filmer. Men kan tänka mig att se tvåan till Halloween om den verkar hyfsat sevärd
Citera
2013-04-01, 22:16
Medlem
serotonins avatar
Sett några filmer de senaste dagarna:

The Master Den jag sett fram emot mest: intressant story, två skådespelare jag gillar och en begåvad regissör men en stor besvikelse. Blev faktiskt inte det minsta engagerad och Joaquin Phoenix tillhör de där aktörerna som ständigt ligger på gränsen till överspel - här kröp han över gränsen några gånger. Flopp. 4.5/10

Jack Reacher Valet av Tom Cruise som Reacher har kritiserats men för mig som inte läst böckerna gjorde det inte så mycket och jag tycker nog han lyckades leverera viss hårdhet till en välgjord och halvspännande film. Dock inget man minns efter några dagar. 6/10

Margin Call En film om kapitalism och kris i ett företag efter att en anställd hittat lite grejs i datorn. Ja, jag fattar ju inte riktigt exakt vad det var han hittade faktiskt, men filmen var bra och rakt genom välspelad. Rekommenderas! 7/10

The Ghost Writer Efter tips här på Flashback. Ewan McGregor ska spökskriva en självbiografi åt en politiker (Pierce Brosnan) och upptäcker en del konstigheter. Filmen är spännande och har en riktigt skön och lågmäld ton. McGregor passar helt perfekt i huvudrollen, även Olivia Williams är bra som politikerns fru. Brosnan är bara godkänd, men filmen ges starka 8/10 i betyg!
Senast redigerad av serotonin 2013-04-01 kl. 22:19.
Citera
2013-04-01, 22:16
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Yepp menar Halloween. Pallar nog inte beta av alla då det finns så jävla många. Känns som det kommer spåra ur precis som i Terror på Elm Street-filmerna och Motorsågsmassaker (redan i tvåan) då det blir för många filmer. Men kan tänka mig att se tvåan till Halloween om den verkar hyfsat sevärd

Snälla se trean också!
Ny story där Michael inte ens är med. Anledningen var att alla nya filmer skulle vara olika historier som tog plats under Halloween vid olika ställen i USA. Men fans hatade trean och undrade var Michael var så de fick ta honom tillbaka från de döda från tvåan in i fyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in