Jag gillade Frosty Returns minst lika mycket som första Frosty-filmen (Frosty's Winter Wonderland var däremot dålig). Även om handlingen var enkel var den genomtänkt och finurlig och sångerna var medryckande och John Goodmans lätt nasala stämma passade perfekt till Frosty. Har haft titellåten Let There Be Snow i skallen flera dagar.
Spoilers - Har precis sett Goodfellas och Road to Perdition.
Med Goodfellas har jag bara en fråga som någon kanske vet eftersom jag kan inte sumera filmen utan svaret på det. Hur kan mafian fått reda på att Tommy och endast Tommy dödade den ena mafia medlemmen?
Men annars så var det väl en okej film. Den kom och gick liksom. Hjälper ju lite med tanke på att det är verklighetsbaserat.
Road to Perdition var dock grym men tyckte det bara var en liten sak som fattades.
Höjdpunkten i den här filmen var hur pojken får sin barndom rånad och blir tvungen att ta en snabbkrus i vuxenskap. Genom att bära en pistol, köra bil och råna banker.
Bara för att bygga upp spänningen för honom att slutligen ta en annan mans liv, vilket som skulle göra honom bli precis som sin far. (Skapa en ond cirkel så att säga)
Och som fadern sa, det är något han inte skulle uppskatta.
Så grabben tog till slut aldrig det språnget för att döda prisjägaren.
Således hade han fortfarande sin framtid framför sig för att göra sin pappa stolt genom att ta en annan väg i sitt liv.
Men innan dess, detta är vad jag skulle lägga till.
I den scenen när de åt middag i en restaurang och de talade om att dela upp pengarna, då frågade servitrisen om fadern ville ha en påfyllning.
Vid den tidpunkten jag ville se ungen be om en kopp för att sedan se servitrisen ser tillbaka på fadern då han ger en liten nick, trots att hans ansikte uttryckte det som att han tyckte grabben inte visste vad han gjorde.
Efter att ungen får sitt kaffe så börjar han att smutta och " halv njuter av det " medans pappan ger honom en lugn men förvånad blick.
*Och sedan fortsätter samtalet.*
Varför? Eftersom det var alla dessa saker som ungen var tvungen att gå igenom, som ett barn aldrig ska behöva göra, och med allt detta som pågår så skulle jag vilja tro att han kände sig som en vuxen och började faktiskt gilla det.
Men när pappan berättade pojken att han påminde sig om när han var liten så började ungen tänka över saker vilket som påverkade honom när han stod där i slutet med pistolen mot mannen som sköt hans fader eftersom han insåg att han inte ville bli som sin far.
Det skulle enligt mig ge filmen ett halvt kilo mer känsla i slutet
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Snatch
Bäst. Som Lebowski, fast med vapen, död och kaos. 5/5. jag blev inte alls besviken på jason, han skötte sig jättebra.
Helt klart en skön film fast jag tyckte att
hämnden i slutet var rätt så självklar kommen
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Visst ingen oscarmaterial film men en film som funkar för at frdriva tid och ha en trevlig stund. Kändes som om filmen tog slut snabbt o det är ofta ett bra betyg. Hade gärna tittat på en uppföljare. Hoppas Mcfarlene gör fler liknande filmer.
Betyget blir
6/10
En trevlig film.
Den kunde ju ha fått en oscar för sin bidragande Norah Jones låt - Everybody Needs A Best Friend
Fast utöver det så skulle man nog inte ha för höga förhoppningar om en oscar
Såg den här filmen häromdagen då jag nyligen såg In Bruges som jag älskade. Det är samma person som har regisserat och skrivit den här filmen som In Bruges och den här släpptes 2012. Seven Psychopaths var en riktigt skön film med en aningen absurd handling som bara eskalerade under filmens gång. Filmen hög klass mer eller mindre rakt igenom och både humorn och karaktärerna var riktigt bra. Den är lite annorlunda mot In Bruges då Seven Psyhopaths inte känns lika mörk men den är absolut sevärd.
Jag gillade Frosty Returns minst lika mycket som första Frosty-filmen (Frosty's Winter Wonderland var däremot dålig). Även om handlingen var enkel var den genomtänkt och finurlig och sångerna var medryckande och John Goodmans lätt nasala stämma passade perfekt till Frosty. Har haft titellåten Let There Be Snow i skallen flera dagar.
Föredrar själv den första och Frosty's Winter Wonderland över Frosty Returns. Tyckte också Jack Frost i Frosty's Winter Wonderland var så patetisk att jag bara skratta åt honom.
Desolation of Smaug.
Känns som att det inte släpps så många fantasy-filmer längre, men denna var bra tyckte jag. Även om man störde sig på ett par småsaker i filmen. Dock så tror jag att filmen hade varit bättre om man hade varit trogen boken ännu mer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!