2013-12-14, 18:33
Medlem
Lotsos avatar
Holiday Clusterfuck!

Frosty Returns (1992)

Det märks att detta inte är en Rankin/Bass film då animationen är annorlunda samt det är mer eller mindre en remake på den första Frosty filmen då den berättar om berättelsen på nytt med Frostys födelse.
Men i denna så kan han leva utan den magiska hatten och han kommer bara till liv sådär mitt i filmen dyker han upp livs levande. Men det är långt ifrån problemet med denna filmen. Där är knappt någonting som fungerar i denna versionen.

Animationen är ingenting bra med tanke på att det är 1992 där Frosty från 1969 var bättre animerad än denna. Sedan var låtarna riktigt dåliga och där var faktiskt bara 2-3 i den för den delen. Komedin var usel, där var inga skämt som fungerade alls, får mig att undra om det ens var meningen att ha någon komedi i den överhuvudtaget? Handlingen är ju totalt ointressant. En sprejflaska som gör att snö försvinner vilket såklart leder till problemen för Frosty. Jag var aldrig investerad i den och ett ganska så tamt upplägg.
Den första Frosty filmen hade charm, låtarna var bra och handlingen var simpel, här är ingen av de sakerna närvarande. Jag hade kunnat säga att den är harmlös men jag tror till och med barn lär finna denna något dåligt.
Men att kalla den skit är väl att ta i då den är bara en kortfilm och är en barnfilm. Samt jag har sett betydligt sämre filmer och andra julfilmer denna månaden jag blivit förbannad åt. Om något blev jag mer besviken på The Leprechauns' Christmas Gold än denna.

I sin helhet en rätt så tam och dålig kortfilm för barn. Där var inget utav intresse eller något välskrivet.
Ta och visa era barn den första originella Frosty filmen istället för denna. I slutändan undrar jag, vad var poängen med denna att ens existera?

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0106973/?ref_=fn_al_tt_1

Hela Filmen:
http://www.dailymotion.com/video/xmq...rns_shortfilms
Senast redigerad av Lotso 2013-12-14 kl. 18:36.
Citera
2013-12-14, 20:50
Medlem
upperkatts avatar
Hot Fuzz. Jag älskar verkligen humorn i den här filmen. Berättelsen är väl inte den bästa, men underhållningsvärdet är mycket stort. 8/10.
Citera
2013-12-14, 21:12
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Hot Fuzz. Jag älskar verkligen humorn i den här filmen. Berättelsen är väl inte den bästa, men underhållningsvärdet är mycket stort. 8/10.

Helt klart en underskattad film, humorn är lite för skruvad för att slå hos gemene man, vilket visar svårigheten för producenten att balansera mellan kvalite/svårt vs banalitet/publik succe
Citera
2013-12-14, 21:34
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Grymt rolig film men en del förstår inte skämten riktigt (typ några i min familj) men jag älskar den!
Landar på en 8a här med.

Nu skall jag bara se The worlds end som är den sista i cornetto trilogin!
Citera
2013-12-14, 22:26
Medlem
Lotsos avatar
Holiday Clusterfuck!

The Ref (1994)

Vad tar det för ett par som är nära en skilsmässa att hitta vägen tillbaka igen? En rånare såklart! Det är upplägget för denna julfilm som också lovar komedi och det får man också. Detta är en väldigt rolig komedifilm i julfilms anda ungefär som Tomten är far till alla baren.
Vad som gör att filmen funkar som en komedifilm är att den följer samma saker som skådespelarna i Airplane! gjorde. Idag brukar det flest komedifilmer vara att personerna i filmen vet om att det är en komedifilm det är i, där av inte så roligt. Men ifall du har en film som är en komedi där personerna spelar precis som vanligt och tar hela alltet på seriöst allvar är filmen automatiskt mycket roligare. I Airplane! så betedde sig karaktärerna sig allvarligt trots de hysteriska replikerna och det som hände runt omkring, men de betedde sig som om det var något normalt som hände. Denna filmen är i samma spår inom komedi.
Personerna i den beter sig seriöst och tar situationen på allvar men det är sakerna runt omkring och dialogerna som gör det hela roligt och där av lyckas den som en komedifilm.

Vad jag inte gillade med filmen var två specifika saker.
Den första var Robert J. Steinmiller Jr. som spelade sonen Jesse. Det var inte karaktären jag hade problem med då karaktären är skriven som en hel del 15-åringar känner och beter sig. Problemet ligger i skådespelaren Robert J. Steinmiller Jr. som verkligen gav en dålig insats. Varje gång kameran hade en närbild på honom så gjorde han någon konstig grimas och hade munnen öppen Det hela kändes konstigt och otrevligt och den dåliga insatsen hjälpte inte till alls.
Den andra är slutet. Spoilers!
Det slutar med att rånaren kommer iväg med en båt och flyr, vilket är det glada slutet. Regissören hade från början tänkt att ha rånaren bli tillfångatagen för att visa att livet inom kriminaliteten leder ingenstans. Med efter en förhandsvisning för en test publik som skrev negativa saker om slutet ändrade regissören det. Han medger efter att han ångrade detta beslutet.
Vilket jag håller med om. Där är en scen som involverar sonen och rånaren om att sonen vill följa med honom och också bli en rånare. Hade det nu slutat med att han blir tillfångatagen av polisen så hade slutet haft större inverkan och hade bjudit på en bra dramatisk scen samtidigt som den förmedlar ett bra budskap.
Där är inget fel på slutet då replikerna i slutet rånaren säger till sin kompanjon är rätt så roliga repliker så hade jag önskat att det slutet hade gjorts istället.

I sin helhet en väldigt rolig film som bjuder på mycket komedi i härlig julanda.
Inte så mycket mer att säga mer än att jag rekommenderar denna verkligen då det är en väldigt rolig julfilm med bra skådespelare och intressanta karaktärer.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0110955/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=5yMi4qtUfOM
Citera
2013-12-14, 22:42
Medlem
Snatch

Bäst. Som Lebowski, fast med vapen, död och kaos. 5/5. jag blev inte alls besviken på jason, han skötte sig jättebra.
Citera
2013-12-14, 22:57
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Snatch

Bäst. Som Lebowski, fast med vapen, död och kaos. 5/5. jag blev inte alls besviken på jason, han skötte sig jättebra.

Men du föredrar Lock, Stock and Two Smoking Barrels?
Citera
2013-12-14, 22:58
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Snatch

Du glömde . i titeln
Citera
2013-12-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Men du föredrar Lock, Stock and Two Smoking Barrels?
Ingen aning. Den har jag aldrig sett. Tack för "tipset"!
Citera
2013-12-15, 00:33
Medlem
Lavasvamps avatar
lola spring.. Vilken underbar film ! En favorit 5/5
Känslan i filmen är unik, och grym musik.
Citera
2013-12-15, 00:35
Medlem
Lavasvamps avatar
Citat:
Ingen aning. Den har jag aldrig sett. Tack för "tipset"!

Lock, stock and two smoking barrels är riktigt bra. Om du gillade Snatch kommer du även gilla den här.
Citera
2013-12-15, 01:37
Medlem
bombaccis avatar
Tittade på filmen "Ted" (2012).

Handlar om att Mark Wallbergs rollfigur som åttaåring önskar att hans teddybjörn ska kunna prata på riktigt och ja teddybjörnen får liv. Sedan får man följa deras uppväxt och deras problem i vuxenvärlden.

Riktigt rolig faktiskt. Seth macfarlane som gjort den här filmen. Han som gör family guy och peter griffins röst. Han gör rösten åt Ted.

Lite mycket svordomar kanske men kul med alla populärkulturskommentarer. Killen som gör rösten åt joe i family guy är med också. Vackra Mila Kunis spelar Wallbergs fru i denna film.

Visst ingen oscarmaterial film men en film som funkar för at frdriva tid och ha en trevlig stund. Kändes som om filmen tog slut snabbt o det är ofta ett bra betyg. Hade gärna tittat på en uppföljare. Hoppas Mcfarlene gör fler liknande filmer.

Betyget blir

6/10

En trevlig film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in