2013-11-16, 21:23
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Såg om Pain & Gain. Utan tvekan årets bästa film. Helt utan moral och logik, bara en massa fläsk. Helt underbar.
Årets bästa? Intressant att man kan ha så olika åsikter, själv har jag aldrig sett en så dålig film. Det enda positiva jag kan säga om den är att jag smålog några gånger och nästan skrattade en gång. Vår humor skiljer sig nog väldigt mycket.
Citera
2013-11-16, 21:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Årets bästa? Intressant att man kan ha så olika åsikter, själv har jag aldrig sett en så dålig film. Det enda positiva jag kan säga om den är att jag smålog några gånger och nästan skrattade en gång. Vår humor skiljer sig nog väldigt mycket.
Användarnamnet "StonedSwede" säger väl det mesta?
Citera
2013-11-16, 22:15
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt

Då kan du inte ha sett speciellt mycket film.

Jag ser den som en modern exploitation-film. Fylld till bredden med sånt som jag tycker en sån här film ska ha: hinkvis med blod och slask, massor med naket, svordomar och allmän galenskap. En hysterisk ADHD-rulle, som skiter i allt vad moral och etik heter. Jag gillar det.

Mitt sinne för humor går nog inte att placera i ett fack. Gillar allt från Adam Sandler-skräp till Monty Python-guld. Är det roligt så är det roligt, helt enkelt.
Citera
2013-11-16, 22:19
Medlem
P.Gs avatar
Håller med om att Pain & Gain är bra. Stundtals till och med riktigt bra med pinsamma scener som håller The Office-kvalité.
Citera
2013-11-16, 22:59
Medlem
Citat:
Såg om Pain & Gain. Utan tvekan årets bästa film. Helt utan moral och logik, bara en massa fläsk. Helt underbar.

underbar film, man fattar inte vad man tittar på till en början, bara så jävla kul

själv såg jag Drinking Buddies, indie... ja vet int om det var en komedi, romantik var det definitivt inte, kändes ganska krystad
Citera
2013-11-16, 23:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WladCorn
själv såg jag Drinking Buddies, indie... ja vet int om det var en komedi, romantik var det definitivt inte, kändes ganska krystad

Inte sett den själv men ser ut som resten av regissörens filmer, krystade och tröttsamma indiedraman om relationer och sex, Autoerotic var dock helt okej.
Citera
2013-11-16, 23:42
Medlem
schnaasens avatar
Kollade en film med två polare ikväll, The thin red line.

Har sett den förut och tycker den är bra. Det är förövrigt inte så lätt att hitta film med dessa herrar då det måste vara svensk text, ingen drama, inte äldre än 2000-talet helst, måste hända saker ofta, måste vara Amerikansk eller Svensk endast...
Citera
2013-11-16, 23:49
Medlem
christerys avatar
The Worlds End (2013) Sci-Fi

Lite märklig rulle om en kille som tar med sig polarna efter en massa år för att göre en barrunda som slutar i puben "Then World end" men staden dom nu besöker är bebodd med robotar...

Berättelsen är tunn, men tja en rulle som kanske kan gå ner en sen natt tror jag.

Inte vidare bra.

2.5/5 får den men då är jag nog lite snäll.
Citera
2013-11-17, 00:08
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnaasen
Kollade en film med två polare ikväll, The thin red line.

Har sett den förut och tycker den är bra. Det är förövrigt inte så lätt att hitta film med dessa herrar då det måste vara svensk text, ingen drama, inte äldre än 2000-talet helst, måste hända saker ofta, måste vara Amerikansk eller Svensk endast...
Hur klarade dem av att se Thin Red Line då, om det måste hända saker i filmen hela tiden?
Citera
2013-11-17, 00:13
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hur klarade dem av att se Thin Red Line då, om det måste hända saker i filmen hela tiden?

Det gjorde dem typ inte, en började göra chokladbollar mitt i filmen och den andre satt och spelade på mobilen till och från.
Citera
2013-11-17, 00:59
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

En av årets bästa också i min bok, utan tvekan!
Citera
2013-11-17, 01:00
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
The Worlds End (2013) Sci-Fi

Lite märklig rulle om en kille som tar med sig polarna efter en massa år för att göre en barrunda som slutar i puben "Then World end" men staden dom nu besöker är bebodd med robotar...

Berättelsen är tunn, men tja en rulle som kanske kan gå ner en sen natt tror jag.

Inte vidare bra.

2.5/5 får den men då är jag nog lite snäll.

Såg också denna idag med en vän. Vi båda två är stora fans av både Shaun of the Dead och Hot Fuzz. Även ifall filmen inte nådde upp till samma kvalité som dessa två var den fortfarande riktigt rolig och jag gillade den väldigt mycket.
Helt klart väntan för min egen del, vännen gillade också den väldigt mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in