2013-11-09, 11:08
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Håller med dig att det är en underhållande actionkomedi utan att på något sätt vara någon toppfilm.

Skönt med såna inemellan.
Citera
2013-11-09, 11:29
Medlem
RandolphCaers avatar
Stalled - Trailer
4/10

Den kunde ha varit så mycket bättre, men faller platt på oerfarna filmskapare.
Ibland är det som om dem har glömt bort att de faktiskt håller på och spela in en film och bara filmar väggen i två minuter istället.
Citera
2013-11-09, 12:59
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Skönt med såna inemellan.

Absolut.
Citera
2013-11-09, 13:04
Medlem
Carlcoolings avatar
Take the Money and Run

Woody Allens andra film är en mockumentär om brottslingen Virgil Starkwell och en av de första i sitt slag. Den innehåller precis som alla Allens filmer gör, framtill Annie Hall, en väldigt stor tydlig dos av humor. Man skall kunna skratta i varje scen. Dock gör inte jag det, i alla fall.
Men samtidigt lyser hans senare stil igenom, speciellt under scenerna när han skildrar Virgil och dennes fru förhållande. Det är då jag gillar Woody Allen som mest.

6/10
Citera
2013-11-09, 13:06
Medlem
jenna20s avatar
21 jump street med Jonah Hill och Channing Tatum.
ALDRIG i mitt liv skrattat så mkt åt en film. Helt underbar! SE DEN!!
Citera
2013-11-09, 13:15
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Och om du inte jämför?

Kass då med. 2:a i betyg
Citera
2013-11-09, 15:15
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Society

En av de sjukaste och mest märkliga filmerna som jag har sett på länge. Den handlar om tonåringen Bill som känner att han är "lite" mer annorlunda än sin familj, som lever i extrem överklass. Många sköna och rätt otrevliga scener för den delen. Man vet inte riktigt vad man ska tro om Bill och hans minst sagt sjuka beteende. Schizofreni eller något annat? Klart sevärd och bra film.

7/10
Stark 3a av 5.

http://www.imdb.com/title/tt0098354/?ref_=nv_sr_3
Citera
2013-11-09, 18:08
Medlem
Mystiqes avatar
Igår blev det filmen "The Wolverine (2013)" som jag har väntad länge på...men jag är inte inne så mycket med marvel, DC Comics då jag slutade läsa dem när man blev tonåring. Men när det kommer karaktärer som Wolverien och Venom, kan jag inte missa dessa filmer =)

Tills jag såg den här filmen -.-

Jag lägger i allefall spoiler på mina frågor ifall någon må ha missat filmen, men jag är glad att jag aldrig drog till bion och såg den....

Jag blev besviken av filmen, det blev 3½ av 10 varav de enda poängen var för att Wolverine är huvudrollen i filmen...

Jag som aldrig gillat Superman för hans överdrivna OP-krafter (som de gamla filmerna) att han var princip odödlig (fan stålmannen käkar atombomber som kallaspuffar) så länge han får ingen allergisk reaktion av krypton ^^
Men den här filmen fick man mer reda om hans liv, hans far och han är inte odödlig, hans krafter finns tack vare den unga solen i solsystemet.
Effekterna och bakgrundsmusiken var helt underbart, speciellt när Louise försöker fly från skeppet.

Man of Steel (2013) är helt klart sevärd och trots jag aldrig gillat Superman och t.o.m tveka att sätta igång filmen för risk slösat bort 2h mitt liv..jag hade så helt fel av mig att jag blev glad för det =)

denna filmen ger jag 9/10

mvh M
Citera
2013-11-09, 18:50
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Såg precis Devil från 2010. Hade tänkt fortsätta med skräckfilmer och recensera alla på en och samma gång, men det här var ju bara urbota uselt. På sätt och vis var själva iden intressant, vem som var djävulen var inte uppenbart redan från början. Samtidigt var inledningen bra. Men ju mer tiden gick, desto sämre blev det. Känns lite om om en amatör eller student som har gjort sin första film. Jag tappade intresset men fortsatte att se klart ändå.

En perfekt rulle om man vill bli på dåligt humör. Jag lyckades i alla fall bli det. Vet inte om jag har lust att se mer skräck på ett bra tag pga den där smörjan
Hehe Devil är en solklar etta i min bok. Fy fan vad dålig den är. Föga förvånande att Shyamalan skrev storyn. Toast-mexikanen är höjdpunkten
Citera
2013-11-09, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Igår blev det filmen "The Wolverine (2013)" som jag har väntad länge på...men jag är inte inne så mycket med marvel, DC Comics då jag slutade läsa dem när man blev tonåring. Men när det kommer karaktärer som Wolverien och Venom, kan jag inte missa dessa filmer =)

Jag lägger i allefall spoiler på mina frågor ifall någon må ha missat filmen, men jag är glad att jag aldrig drog till bion och såg den....

Jag blev besviken av filmen, det blev 3½ av 10 varav de enda poängen var för att Wolverine är huvudrollen i filmen...

Jag som aldrig gillat Superman för hans överdrivna OP-krafter (som de gamla filmerna) att han var princip odödlig (fan stålmannen käkar atombomber som kallaspuffar) så länge han får ingen allergisk reaktion av krypton ^^
Men den här filmen fick man mer reda om hans liv, hans far och han är inte odödlig, hans krafter finns tack vare den unga solen i solsystemet.
Effekterna och bakgrundsmusiken var helt underbart, speciellt när Louise försöker fly från skeppet.

Man of Steel (2013) är helt klart sevärd och trots jag aldrig gillat Superman och t.o.m tveka att sätta igång filmen för risk slösat bort 2h mitt liv..jag hade så helt fel av mig att jag blev glad för det =)

mvh M

Ger man Man of Steel 9 av 10 så är jag rädd att det enda som hjälper är en vistelse i mentalhuset..
Citera
2013-11-09, 19:59
Medlem
upperkatts avatar
Saw II. Ingen höjdare, de flesta rollerna känns inte speciellt bra uppbyggda och de är av svag karaktär. Trots allt är det ändå en okej film, åtminstone i underhållningssyfte. 5/10.
Citera
2013-11-09, 23:27
Medlem
schnaasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe

mvh M

Slänger in en spoiler tagg då jag har en fråga om filmen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in