2013-02-08, 21:01
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Jag gillar Cazale. Han är verkligen bra som instabil snubbe. Han spelar ju i stort sett ut på samma vis som i Gudfadern. Visst är jaktscenerna lite häftiga också.
Jag älskar slutet av filmen.
Citera
2013-02-08, 21:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Jag älskar slutet av filmen.

Ja, det är fint.
Citera
2013-02-08, 21:45
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ja, det är fint.

Skulle hävda att utan den gemytliga och glada stämningen kring bröllopet hade nog aldrig resten utav historien varit så kraftfull och obehaglig. Man ser verkligen ett kompisgäng splittras och bli "förlorade".

Själva renskjutningen har något med historien att göra men det var för länge sedan jag såg filmen så jag kan inte riktigt säga vad.

Det är Michael Ciminos bästa film iaf.
Citera
2013-02-08, 22:09
Medlem
Lotsos avatar
Wreck-It Ralph (2012)

Var på bio och såg denna idag.
Detta var lite av en överraskning av att jag gillade den lite mer än vad jag trodde jag skulle. Först så förväntade jag mig en lite väl förutsägbar film och de stora budskapsmeddelandet i slutet av filmen men vad jag fick var en ganska oförutsägbar film.
Först så älskade jag bara världen de hade skapat att ha ett spelcentrum och se alla olika portar till de olika spelen var ganska häftigt faktiskt. Att se alla de klassiska karaktärerna från kända spel man har spelat som barn eller spelar just nu vara bara värt priset på biljetten i mina ögon men där är mer till filmen.
De håller handlingen ganska simpel men i en sådan här film vill jag att de ska vara simpel handling för att kunna njuta mer av nostalgi vibbarna och alla de fina 8-bits spelen. Det var en nostalgitripp rent ut sagt.
Karaktärerna var intressanta framför allt Ralph, en annan favorit var Jane Lynch som marinsoldaten
Calhou från spelet Heros Duty (påhittat till filmen men ganska stort Starcraft inspirerat) och hennes flashback till hennes förflutna var väldigt roligt och även hon var en av de roligaste karaktärerna och intressanta i filmen. Men som sagt alla karaktärer är intressanta i denna filmen eller ja förutom en. Sarah Silverman som Vanellope som var en aningen irriterande framför allt hennes skämt om spelet Heros Duty för det heter Duty i slutet (fattar ni?). De var ganska irriterande men jag måste säga detta. Jag trodde hon skulle vara ännu mer irriterande och jobbig än vad hon egentligen var ta mig inte fel hon är de sämsta i hela filmen men jag har varit med om mer jobbiga och irriterande karaktärer i animerade filmer faktiskt.
Jag hade väll också önskat att de var mer resande i filmen att Ralph reser mellan fler olika spel nu är det så att nästan hela filmen utspelar sig i just spelet Sugar Rush ett racingspel riktad åt tjejer. Men de är inget som förstörde filmen tyckte jag och som jag brukar säga de är viktigare att kolla på hur och vad filmen är än vad jag själv önskar vad den var och för vad den var så gillade jag verkligen den.
Där är även en twist angående en viss person i filmen som jag verkligen inte förutspådde som jag måste säga är ganska ovanligt för en animerad film att göra. De största skrattet jag fick från filmen var i en scen där de härmar Trollkarlen från Oz. I en scen där soldater marscherar utanför ett slott och i denna filmen istället för soldater är det Oreo kakor och dem säger "Oreo" när de går. De är rent ut sagt genialiskt gjort i mina ögon.
I sin helhet gillade jag verkligen denna filmen. Karaktärerna var intressanta, handlingen var suverän för vad den var, rösterna passade, humorn var i de flesta fallen ganska rolig och jag skrattade en hel del, animationen var väldigt bra och såklart är där ett budskap i slutet av filmen som är ett ganska så bra budskap för både vuxna och små. Men framför allt jag bara älskade spelvärlden och alla små cameo av de kända spelkaraktärerna och hela 8-bit spelen de var som en nostalgitripp.
Måste även säga att alla animerade filmer som är nominerade för en Oscar i år förtjänar att vinna tycker jag förutom Brave som tråkigt nog är den som vinner. Vill även säga att jag såg Paperman en kort animerad film framför filmen precis som Pixar brukar göra. Det var en söt och fin liten animerad kortfilm som var mer eller mindre en homage till kärleksfilmerna från 30-talet. Även den rekommenderas!

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1772341/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=87E6N7ToCxs
Citera
2013-02-08, 22:19
Medlem
Verderbens avatar
Pink Floyd:The Wall

En trippad rock oprea med djup.

Hela filmen är som ett soundtrack fast med musikvideo,if that makes sense.

Sevärd film.
Citera
2013-02-08, 23:27
Medlem
TerminatorGundes avatar
Life of Pi Den dög helt klart,men kanske inte min typ av film =)
Citera
2013-02-09, 01:05
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Se7en (1995)

Förutom att namnet är stentufft (stiliseringen) så är även filmen otroligt bra. En sådär obehaglig och otäck känsla finns där hela tiden. Från början till slut under hela veckan som det utspelas. Morgan Freeman som rutinerad polis (Somerset) som aldrig använt sin pistol och Brad Pitt som yngre, instabile Mills. Kanske Freemans bästa rollprestation. Har svårt att avgöra om han är bäst här eller i The Shawshank Redemption. Även Pitt är ju kanonbra här. Ett polispar olika som dag & natt men som ändå passar ihop. Första gången fattade jag aldrig filmens storhet och framförallt slutet då. Men nu inser man ju hur jävlar storartat det är alltså. Det är fan så man ryser när man ser det. Framförallt när man ser den redan nedbrytne Mills bryta ihop totalt. Kevin Spacey, okrediterad (med all rätt, om ni förstår vad jag menar) är knappt med men gör i stort sett den här filmen ändå. Återigen, en otroligt bra skådespelare. Filmen är ju grå, trist och regnig egentligen hela tiden, vilket berättas på ett i det närmaste perfekt sätt. En av de bättre thrillers jag har sett helt klart.

8/10
Senast redigerad av TheManWithNoName 2013-02-09 kl. 01:09.
Citera
2013-02-09, 01:09
Medlem
Kasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Jag är en av få som anser att Amores Perros är den svagaste filmen i Iñárritu's döds trilogi. Tycker inte den känns lika engagerande som de andra två. Sen tycker jag att 21 Gram och Babel är bättre uppbyggda filmer, och berörs mycket mer av dem historierna. Amores Perros känns inte tillräckligt genomarbetad helt enkelt.

21 Gram är hans bästa och det är just av dem anledningarna: man berörs som fan av historierna och den känns väldigt genomtänkt och sjukt bra uppbyggd.

Personligen ser jag ändå Amores Perros som en bättre film än Babel även om båda är grymma. Amores Perros som helhet är lite starkare och mer träffsäker på något sätt.
Citera
2013-02-09, 01:11
Medlem
Kasuss avatar
Citat:
Se7en (1995)

Förutom att namnet är stentufft (stiliseringen) så är även filmen otroligt bra. En sådär obehaglig och otäck känsla finns där hela tiden. Från början till slut under hela veckan som det utspelas. Morgan Freeman som rutinerad polis (Somerset) som aldrig använt sin pistol och Brad Pitt som yngre, instabile Mills. Kanske Freemans bästa rollprestation. Har svårt att avgöra om han är bäst här eller i The Shawshank Redemption. Även Pitt är ju kanonbra här. Ett polispar olika som dag & natt men som ändå passar ihop. Första gången fattade jag aldrig filmens storhet och framförallt slutet då. Men nu inser man ju hur jävlar storartat det är alltså. Det är fan så man ryser när man ser det. Framförallt när man ser den redan nedbrytne Mills bryta ihop totalt. Kevin Spacey, okrediterad (med all rätt, om ni förstår vad jag menar) är knappt med men gör i stort sett den här filmen ändå. Återigen, en otroligt bra skådespelare. Filmen är ju grå, trist och regnig egentligen hela tiden, vilket berättas på ett i det närmaste perfekt sätt. En av de bättre thrillers jag har sett helt klart.

8/10

Sjukt cool film. Kevin Spacey måste vara en av de bästa skådespelarna den senaste tiden. Underskattad man.
Citera
2013-02-09, 01:32
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasus
Sjukt cool film. Kevin Spacey måste vara en av de bästa skådespelarna den senaste tiden. Underskattad man.

Visst för att Spacey är grym men underskattad är han väl ändå inte? Tycker han har ett välproportionerligt anseende.
Citera
2013-02-09, 01:53
Medlem
Lotsos avatar
The Breakfast Club (1985)

Efter att ha avvaktat denna filmen alldeles för länge tänkte jag nä innan jag går och lägger mig idag ser jag The Breakfast Club.
Jag är inte världens största fan av John Hughes och inte sett så värst många filmer från honom men de filmer han gjort som jag finner bra finner jag verkligen bra mina favoriter Ferris Bueller's Day Off och Planes, Trains & Automobiles och de får helt enkelt bli så att jag får lägga till The Breakfast Club i den listan av mina tre absoluta favorit filmer från John Hughes.
Filmen visar hur vi alla dessvärre delar in personer i just high school där är tönten/smarta killen, sportkillen, prinsessan, den konstiga personen och den tuffe. Alla har vi sett och mött eller till och med var någon av dem. Men vad filmen gör är att vi får lära känna dessa personerna för det är ju det vi alla är till slut, människa vare sig vi är olika i personlighet ska vi inte se på varandra olika sätt och vi ska uppskatta och respektera andra. Det är det denna filmen talar om för oss och det är där själen och budskapet ligger i denna varma charmiga film.
Där är dock ett litet problem jag har med filmen och det är att jag finner romantiken och huvudpersonerna bara helt plötsligt blev kära i varandra. Jag är ledsen men för en film som tog sig själv realistiskt tror jag inte att du blir ihop med någon du inte pratat med förut under 8tim och om du nu väll blir det känns de ändå som filmen snabbar igenom det. Jag hann inte riktigt förstå eller fatta vart kärleken kom ifrån den bara dök upp mitt i slutet bara så där.
I sin helhet gillade jag verkligen denna filmen och är en ny favorit bland de andra två John Hughes filmerna den tar sig själv mer seriös än de två andra med ett förbannat bra budskap som också hamnar i handlingen. Intressanta karaktärer, bra skådespeleri och med en tidlös 80-tals känsla rakt igenom gör detta till en tidlös klassiker i mina ögon!

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0088847/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=dkX8J-FKndE
Citera
2013-02-09, 10:22
Medlem
TerminatorGundes avatar
Good Neighbours http://www.imdb.com/title/tt1576440/?ref_=sr_2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera