2013-07-01, 15:13
Medlem
Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson

Bra och välgjord dokumentär där man fick se den riktiga Hunter och inte bara myten han byggde upp om sig själv som den ständigt drogade vapengalningen! Många bra klipp och intervjuer!
Citera
2013-07-01, 15:14
Medlem
Sällskapsresan - snowroller. En klassiker som alltid funkar.
Citera
2013-07-01, 16:38
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag var och kolla på Stålmannen ikväll i 3D.
Och jag måste säga att det var onekligen en jävligt mäktig och välgjord film.
Enorma explosioner, det vibrerade rätt bra i stolen ett par gånger
En riktigt häftig film helt enkelt.

5/5

En sak till också:
Jag såg den filmen på bio för några dagar sedan, och tyckte inte att den var så jäkla bra. Enligt mig är den snarare värd 3/5.
Citera
2013-07-01, 17:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uno.Kronkvist
Sällskapsresan - snowroller. En klassiker som alltid funkar.

Bättre än första filmen och min klara favorit i serien!
Citera
2013-07-01, 19:45
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Where the Buffalo Roam (1980)

Nja, inget vidare, varken rolig eller underhållande komedi. Första scenen och en av de sista scenerna på planet är bra och t.o.m riktigt sköna men allt däremellan är extremt tråkigt i mina ögon. Hade inga större förhoppningar på denna heller vilket var tur då jag inte behövde bli så besviken. Murray försöker och är helt okej men inte filmen i övrigt.

5 / 10
Citera
2013-07-01, 19:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Where the Buffalo Roam (1980)

5 / 10

Köpte den förra julen på en mässa här i Stockholm och såg den kort efteråt, blev väldigt överraskad av den och tyckte bättre om den än Fear and Loathing... kändes mer jordnära Thompsons person samt författarskap. Kemin mellan Murray och Boyle var väldigt bra, stabil trea i min bok.
Citera
2013-07-01, 19:58
Medlem
Såg rysaren Dark Skies (2013) igår. Jag hade låga förväntningar men filmen överraskade mig positivt, då den var en skön blandning av Signs och Poltergeist. Fast effekterna var inte de bästa.
Betyget blir 4/5.
Citera
2013-07-01, 20:32
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Köpte den förra julen på en mässa här i Stockholm och såg den kort efteråt, blev väldigt överraskad av den och tyckte bättre om den än Fear and Loathing... kändes mer jordnära Thompsons person samt författarskap. Kemin mellan Murray och Boyle var väldigt bra, stabil trea i min bok.

Har Fear Loathing på lager som ska ses inom dagarna här. Tror mer på den faktiskt! Depp och Benicio
Citera
2013-07-01, 20:37
Medlem
Citat:
Har Fear Loathing på lager som ska ses inom dagarna här. Tror mer på den faktiskt! Depp och Benicio
Ska du se The Rum Diary också när du ändå går igenom filmer efter Hunter S. Thompsons böcker? Gillar inte den lika mycket som Fear and Loathing eller Where the Buffalo Roam, känns inte särskilt mycket Hunter om den, men den funkar.
Citera
2013-07-01, 20:41
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Har faktiskt aldrig sett storheten i den eller gillat den, föredrog boken.
Citera
2013-07-01, 20:56
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har faktiskt aldrig sett storheten i den eller gillat den, föredrog boken.

Jag gillar också boken mer än filmen men jag älskade verkligen filmen! Boken är också en av mina absoluta favorit böcker.
The Rum Diary är inte i samma nivå men tyckte ändå den var stabil och bra och gav den en stabil 3:a, ännu inte sett Where the Buffalo Roam (1980) men tänkte se den under denna månaden.
Citera
2013-07-01, 21:19
Medlem
Mordum87s avatar
"The Name of the Rose"
http://www.imdb.com/title/tt0091605/?ref_=sr_1

Alltså.. ja, ganska bra film må jag väl säga! Ganska tät mysteriethriller som utspelas i medeltiden, med Sean Connery, Christian Slater och Ron Perlman (i en väldigt grotesk gestaltning) för att nämna några.
Har under åren inte hunnit med att se denna, men tycker såhär i efterhand att jag inte missade något supernämnvärt heller! Antar att de flesta härinne redan sett den.
Plus i kanten för den överhängande obehagliga stämningen som genomsyrade filmen.

6 av 10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in