2014-03-13, 11:13
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Need for Speed, Non-Stop, Wes Andersons nya, Captain America, Våtmarker med mera.

Ser fram emot The Grand Budapest Hotel, resten är ganska 'meh' för mig
Citera
2014-03-13, 11:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiltmannen
Ser fram emot The Grand Budapest Hotel, resten är ganska 'meh' för mig

Förutom Våtmarker som jag tror och hoppas kommer att vara bättre än Nymphomaniac utifrån hur boken var så är resten typiska popcornfilmer som jag kommer att se med stor behållning på bio, tror jag. Och sen kommer ju Tommy på fredag, den ser jag fram emot.
Citera
2014-03-13, 13:16
Medlem
messiasibids avatar
Såg Rear window av Hitchcock. Filmen handla om en utrikes journalist/fotograf som med brutet ben sitter i rullstol och där med fast i sin lägenhet. Han börjar tjuvkika in i grannskapets privata hem och liv genom fönstrena. Han blir misstänksam gentemot en person som han tror har mördat sin fru och blir mer besatt att lösa detta fall. Vi ser endast ur perspektivet från lägenhetsfönstret så man själv som tittare känner sig som en tjuvkikare in i de privata hemmen där personers innersta, osminkade sida visar sig. Den rullstolsbundna har en tjej som är totalt förälskad i honom och det är en intressant levande kemi mellan dem. Tjejen spelas av Grace Kelly som är otroligt vacker och attraktiv i filmen.

Filmen lyckades behålla mitt intresse och engagemang genom hela filmen trots att kameran aldrig lämnar lägenheten, det var ett kittlande klimax på slutet. Filmen hade en varm och mysigt skimmer över sig och en subtil humor. Gillade även kvinnan som tittar till honom, som hade vassa repliker. Filmen behandlar även intressanta ämnen som isolation, ens privata och yttre sida. Filmen hade flera komponenter; bra skådespel, värme, humor, originell, spännande, budskap. Otroligt snyggt uppbyggd film.

5 av 5 Ett nytt tillskott till favoritfilmer, skoj!
Senast redigerad av messiasibid 2014-03-13 kl. 13:19.
Citera
2014-03-13, 17:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Need for Speed, Non-Stop, Wes Andersons nya, Captain America, Våtmarker med mera.

Lär se både The Grand Budapest Hotel och Captain America på bio, har höga förhoppningar på båda. De har ju sagt att senaste Captain america lär vara som en 70-tals politisk thriller film, något jag hoppas på och lyckas dem med det kan de bli den bästa i Marvel serien efter The Avengers (ganska så svårt att toppa den). Men då är jag ett fan utav dessa filmerna.
Tommy verkar intressant faktiskt men lär nog inte se den på bio... Får bli en torrent när den dyker upp till hösten eller sen sommar...
Citera
2014-03-13, 18:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Lär se både The Grand Budapest Hotel och Captain America på bio, har höga förhoppningar på båda. De har ju sagt att senaste Captain america lär vara som en 70-tals politisk thriller film, något jag hoppas på och lyckas dem med det kan de bli den bästa i Marvel serien efter The Avengers (ganska så svårt att toppa den). Men då är jag ett fan utav dessa filmerna.
Tommy verkar intressant faktiskt men lär nog inte se den på bio... Får bli en torrent när den dyker upp till hösten eller sen sommar...

Ja, Captain America ser bättre ut än vad den första gjorde om jag ska vara helt ärlig, gillade egentligen bara Thor ur de första Avengers-filmerna men nya Captain... ser ut att vara bra och sedan är ju Redford med också!
Citera
2014-03-13, 18:04
Medlem
Smatters avatar
The Wolf of Wallstreet.

Ingen märkvärdig film egentligen. Visar bara hur pengar och knark kan bygga broar lika effektivt som att riva ner dem. Tre timmar lång. 3/5.
Citera
2014-03-13, 19:00
Medlem
upperkatts avatar
Jûsan-nin no shikaku. Riktigt bra film. 7/10.
Citera
2014-03-13, 19:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Jûsan-nin no shikaku. Riktigt bra film. 7/10.

Spana även in Hara-Kiri: Death of a Samurai, också den i regi av Takashi Miike.
Citera
2014-03-13, 19:47
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Spana även in Hara-Kiri: Death of a Samurai, också den i regi av Takashi Miike.
Tack, den skriver jag upp i min lista. Tar nog ett tag dock, har en hel del filmer att se innan.
Citera
2014-03-13, 20:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Tack, den skriver jag upp i min lista. Tar nog ett tag dock, har en hel del filmer att se innan.

Jo jag känner igen mig i det också!
Citera
2014-03-13, 21:49
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Jo jag känner igen mig i det också!

Ni är inte ensamma om detta
Citera
2014-03-13, 22:35
Medlem
Kiltmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ni är inte ensamma om detta

Tror vi är många med samma "problem"...

Kollade f.ö på Sunshine (2007) för andra gången

Bra skådespelare (speciellt Sanada och Murphy) och gillar handlingen. Oerhört vacker film om inte annat. Slutet är dock inte riktigt i min smak

6.9/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in