2013-07-01, 21:43
Medlem
Conan Troutmans avatar
Såg på Auditon igår, andra försöket. Första gången så somnade jag. Den var ganska svår att ta sig igenom tyckte jag pga segt tempo. Den var ingen höjdare tyckte jag.

http://www.imdb.com/title/tt0235198/?ref_=sr_1
Citera
2013-07-01, 22:11
Medlem
Ockletts avatar
Man of Steal

Skådespelarinsatserna var dugliga. Inledningen rätt så hyfsad. Men det var för många utdragna fighter, dålig klippning, betydelselösa scener, dålig karaktärsuppbyggnad för att den ska kunna nå ett bra betyg. Nä, lite tråkigt, fanns potential trots det icke originella formatet.
Citera
2013-07-01, 22:25
Medlem
Såg precis klart den gamla 90talsfilmen Man bites dog. Riktigt cool film, originellt manus och superbt skådespeleri från han som hade huvudrollen benoit poelvoorden eller vad han nu hette. Fotot var snyggt och satte rätt stämning. Jag är väldigt förtjust i såna där "found footage"-filmer, men ofta brukar de ha alldeles för mycket skakningar och jobbiga effekter i desperata försök att verka realistiska, vilket man slapp i den här filmen och det var väldigt skönt. Det som jag gillade mest med filmen var nog ändå dess klippning som jag tyckte var grym, klippningen tog oväntade vändningar och slängde in överraskande bildrutor som höll liv i det visuella på ett väldigt bra sätt. Mycket snyggt!

Filmens stora brist är att den blev aningens repetitiv och stillastående i sin utveckling. Men vad gör det när den var skitcool och äcklande och gripande i övrigt. Rekommenderar den till alla som gillar filmer som går åt det lite stördare hållet utan att bli gorefester.

Man bites dog får 8/10
Citera
2013-07-01, 23:22
Medlem
Lotsos avatar
Sports Mania

D3: The Mighty Ducks (1996)

Jag tänkte innan jag började kolla på denna filmen "hur kommer det sig att en inte så originell film i första taget inte kokar ihop en utan två uppföljare?". Det visade sig att de jag tänkte var helt rätt för denna filmen är inget vidare. Det som för mig inte håller längden är att Emilio Estevez inte är huvudrollsinnehavaren i denna och är med ca. 15min totalt i filmen. Det var mest honom som höll tempot igång i föregående filmer och just honom som gjorde dem "så bra" som dem var. Det märks att utan Emilio Estevez är denna serien rätt så körd.
Istället får vi Coach Ted Orion spelad av Jeffrey Nordling. Problemet med denna karaktären är att han i början är hård mot laget och ska komma av som den elaka tränaren. Men det ska visa sig att enda anledningen till att han är så är för att hans dotter är i rullstol. Så om jag förstod det rätt och vad filmen lär oss så är det okej att vara en skitstövel mot andra bara för ens dotter ligger i rullstol. Och exakt efter denna scenen när Charlie får veta detta i smyg (Ted Orion vet inte att Charlie märkte det) så blir han snäll mot dem. Där var ingen som helst substans till det hela och jag köpte inte en sekund av att han skulle bli snäll senare.
Sedan så har vi att lagen denna gången går i skola, en högklassig skola för "snobbar" och "snobbarna" som spelar i den högre ligan gillar inte våra huvudpersoner och vill få dem bort från skolan. Men varför bryr dem sig ens, där är till och med en scen där dem säger "vi kommer ändå sluta och ni kommer fortsätta gå här". Vilket for mig att undra varför bryr dem sig ens i första taget? Dem ska ändå sluta på skolan vilket fall som så varför ens bry sig. Hela denna handlingen är helt ointressant, poänglös och är riktigt tråkig att fylla ut filmen med när dem inte spelar ishockey.
Sist så har vi att filmen i det stora hela verkligen inte känns som den tillhör i serien. Kanske detta beror på knappt någon Emilio Estevez och denna gången tar över hälften av filmen plats på skolan. Men det är ingen bra handling överhuvudtaget.
Det positiva med filmen är att slutmatchen är någorlunda underhållande och rätt så bra filmad och har den där spänningsfaktorn till sig. Dessvärre så har man redan gett upp på filmen vid denna tidspunkt.

I sin helhet ingen vidare bra film alls. Allt som gjorde de andra två någorlunda bra och underhållande samt humoristiska är borta totalt här. Knappt någon Emilio Estevez vilket resulterar i en ointressant film i en filmserie som inte var något särskilt mästerligt till en början.
Håll er till 1an och 2an och skippa denna med all rätt!

1 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0116000/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=e26RSiHQgiE
Citera
2013-07-02, 00:54
Medlem
Dark Skies (2013) av Scott Stewart

Mycket bättre än väntat, färre irrationella beslut än filmer av det här stuket brukar präglas av och en intressant story. Intressant upplägg och det var riktigt roligt att se JK Simmons dyka upp med en intressant karaktär.

2/5.
Citera
2013-07-02, 02:46
Medlem
IceEyess avatar
The Haunting in Connecticut 2 (2013)

Överraskande solid film trots att konceptet med familjer som flyttar in i ett ödsligt som hyser ogästvänliga andar är lovligt uttjatat. I överlag gedigna insatser från skådespelarna kombinerat med en intresseväckande handling utan större dalar resulterar i en klart sevärd film.

3/5
Citera
2013-07-02, 03:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har faktiskt aldrig sett storheten i den eller gillat den, föredrog boken.
Har förvisso inte läst boken, men jag har heller aldrig riktigt förstått storheten i filmen. Kändes som att denna film var början på Depps crazy-streak som förvisso lyfte hans karriär till större mainstreamhöjder, men sänkte hans anseende med trams som Jack Sparrow och senast The Lone Ranger. It's all about the money now.
Citera
2013-07-02, 08:58
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson

Bra och välgjord dokumentär där man fick se den riktiga Hunter och inte bara myten han byggde upp om sig själv som den ständigt drogade vapengalningen! Många bra klipp och intervjuer!
Tack för detta. Filmen finns på Youtube. Thompson hade något. Jag vet inte vad. Personlighet, kreativitet, en förmåga att släppa spärrarna när man skriver (gonzo journalism). I alla fall, jag har alltid gillat honom. Hans vänsterism kan jag vara utan. Men som inspiratör, som gestalt, som kreativ storm kommer jag alltid att hylla honom.
Citera
2013-07-02, 09:27
Medlem
Mapojks avatar
Top Secret

Väldigt kul film, överraskade en ett par gånger.

3/5
Citera
2013-07-02, 09:33
Medlem
Leijonas avatar
Requiem for a Dream, fast jag sett den tidigare.

5/5
Citera
2013-07-02, 12:04
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapojk
Top Secret

Väldigt kul film, överraskade en ett par gånger.

3/5
Den är jävligt kul! Val Kilmers filmdebut om jag inte minns fel.
Citera
2013-07-02, 13:01
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Man of Steal

Skådespelarinsatserna var dugliga. Inledningen rätt så hyfsad. Men det var för många utdragna fighter, dålig klippning, betydelselösa scener, dålig karaktärsuppbyggnad för att den ska kunna nå ett bra betyg. Nä, lite tråkigt, fanns potential trots det icke originella formatet.

Henry Cavill var bra alltså? Svårt att se han i den rollen nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in