Sports Mania 
D3: The Mighty Ducks (1996)
Jag tänkte innan jag började kolla på denna filmen "hur kommer det sig att en inte så originell film i första taget inte kokar ihop en utan två uppföljare?". Det visade sig att de jag tänkte var helt rätt för denna filmen är inget vidare. Det som för mig inte håller längden är att Emilio Estevez inte är huvudrollsinnehavaren i denna och är med ca. 15min totalt i filmen. Det var mest honom som höll tempot igång i föregående filmer och just honom som gjorde dem "så bra" som dem var. Det märks att utan Emilio Estevez är denna serien rätt så körd.
Istället får vi Coach Ted Orion spelad av Jeffrey Nordling. Problemet med denna karaktären är att han i början är hård mot laget och ska komma av som den elaka tränaren. Men det ska visa sig att enda anledningen till att han är så är för att hans dotter är i rullstol. Så om jag förstod det rätt och vad filmen lär oss så är det okej att vara en skitstövel mot andra bara för ens dotter ligger i rullstol. Och exakt efter denna scenen när Charlie får veta detta i smyg (Ted Orion vet inte att Charlie märkte det) så blir han snäll mot dem. Där var ingen som helst substans till det hela och jag köpte inte en sekund av att han skulle bli snäll senare.
Sedan så har vi att lagen denna gången går i skola, en högklassig skola för "snobbar" och "snobbarna" som spelar i den högre ligan gillar inte våra huvudpersoner och vill få dem bort från skolan. Men varför bryr dem sig ens, där är till och med en scen där dem säger "vi kommer ändå sluta och ni kommer fortsätta gå här". Vilket for mig att undra varför bryr dem sig ens i första taget? Dem ska ändå sluta på skolan vilket fall som så varför ens bry sig. Hela denna handlingen är helt ointressant, poänglös och är riktigt tråkig att fylla ut filmen med när dem inte spelar ishockey.
Sist så har vi att filmen i det stora hela verkligen inte känns som den tillhör i serien. Kanske detta beror på knappt någon Emilio Estevez och denna gången tar över hälften av filmen plats på skolan. Men det är ingen bra handling överhuvudtaget.
Det positiva med filmen är att slutmatchen är någorlunda underhållande och rätt så bra filmad och har den där spänningsfaktorn till sig. Dessvärre så har man redan gett upp på filmen vid denna tidspunkt.
I sin helhet ingen vidare bra film alls. Allt som gjorde de andra två någorlunda bra och underhållande samt humoristiska är borta totalt här. Knappt någon Emilio Estevez vilket resulterar i en ointressant film i en filmserie som inte var något särskilt mästerligt till en början.
Håll er till 1an och 2an och skippa denna med all rätt!
1 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt0116000/?ref_=sr_1
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=e26RSiHQgiE