2013-05-29, 00:57
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Fugitive (1993)

Harrison Ford döms för mordet på sin fru, men lyckas fly och jagas av Tommy Lee Jones. Skitspännande film, inte en tråkig stund. Ford är Ford, men jag har vant mig vid att se en äldre Jones så det var kul att se honom från tidigt 90-tal. Tänkte gå ännu längre bak i hans karriär och kolla lite någon gång framöver.

8/10
Citera
2013-05-29, 02:34
Medlem
Carlcoolings avatar
Ken Park
En film om ett gäng ungdomar, den är uppdelad så att man följer fyra olika karaktärer med olika storys. Deras liv kretsar kring skateboard, sex, problem med föräldrarna och droger. Den delen som skilde sig mest ifrån resten av delarna var den med James Ransone, för mig känd som Ziggy ifrån The Wire. Något jag gillade med filmen var att i början när de olika karaktärerna presenterades gjordes det av den som skulle presenteras näst.
Det var en bra film, den fångade ungdomsångesten och familjetristess på ett väldigt bra sätt. Men samtidigt stod den stundtals still och jag tyckte att det endast var killen med den alkoholiserade pappan som gjorde någon slags karaktärsförändring.

6,5/10
Citera
2013-05-29, 06:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Har du sett Straight Time? Om inte så kan jag rekommendera den. Marathon Man och Straw Dogs är svårslagna men jag tycker den är riktigt bra, han gör en annorlunda roll där.

En kompis försökte se nyinspelningen men stängde av efter en halvtimme. Själv har jag inte sett den.
OK. Låter intressant.
Citera
2013-05-29, 08:37
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
The Fugitive (1993)

Harrison Ford döms för mordet på sin fru, men lyckas fly och jagas av Tommy Lee Jones. Skitspännande film, inte en tråkig stund. Ford är Ford, men jag har vant mig vid att se en äldre Jones så det var kul att se honom från tidigt 90-tal. Tänkte gå ännu längre bak i hans karriär och kolla lite någon gång framöver.

8/10
U.S. Marshals är en av mina favoriter med Jones. Finns ganska många att välja på. No Country for old men, Blown Away, The Electric Mist, The Missing, Batman Forever, Natural Born Killers är alla bra.
Citera
2013-05-29, 12:29
Medlem
Hoeglunds avatar
End of watch

Visst hade den sina stunder, men överlag vet jag inte om den var så bra.
Ingen film man ser två gånger.

Hur söt Anna Kendrick än må vara så får inte filmen mer än 5/10.
Citera
2013-05-29, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
U.S. Marshals är en av mina favoriter med Jones. Finns ganska många att välja på. No Country for old men, Blown Away, The Electric Mist, The Missing, Batman Forever, Natural Born Killers är alla bra.

Tyvärr är US MArshals en besvikelse i jämförelse med The Fugitive. Hade filmmakarna valt att fokusera på Wesley så hade det blivit betydligt mer spännande.
Citera
2013-05-29, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
men jag har vant mig vid att se en äldre Jones så det var kul att se honom från tidigt 90-tal. Tänkte gå ännu längre bak i hans karriär och kolla lite någon gång framöver.

Rolling Thunder, The Park is Mine, The Package och Jackson County Jail är fyra filmer från hans tidigare karriär som också alltid glöms bort då man snackar om Tommy Lee Jones. Sen ska du även se The Sunset Limited som han regisserade och spelar med i emot Samuel L. Jackson.
Citera
2013-05-29, 14:00
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Rolling Thunder, The Park is Mine, The Package och Jackson County Jail är fyra filmer från hans tidigare karriär som också alltid glöms bort då man snackar om Tommy Lee Jones. Sen ska du även se The Sunset Limited som han regisserade och spelar med i emot Samuel L. Jackson.

Tack för tipsen, jag ska ta en titt på dem. The Sunset Limited har jag sett och jag tycker den är hur bra som helst. Med Tommy Lee Jones och Samuel L. Jackson i rollerna, regisserad av Jones och skriven av Cormac McCarthy vore det ren otur om något annat var fallet.
Citera
2013-05-29, 14:05
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett

Jag tänkte gå längre bak i tiden än dem. No Country for Old Men är riktigt bra dock, både som film och bok.
Citera
2013-05-29, 14:27
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, The Sunset limited var en schysst rulle!
Citera
2013-05-29, 19:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Straight Time (1978)

Dustin Hoffman spelar en helt annan roll än vad man är van vid (vilket jimmyfingers nämnde tidigare). Alltså inte någon handikappad eller till större delen hjälplös person. Snarare tvärtom faktiskt när han här spelar rånare, som till en början verkade väldigt lugn. Filmen känns rätt behaglig att se då den byggs upp i ett långsamt tempo innan den dramatiska sista halvtimmen. Tycker det är lite märkligt att Gary Busey står som tredje-person på casten, känns som han hade typ två scener i hela filmen (vilka han dock var bra i). Jag gillade också Harry Dean Stanton som Hoffmans kompanjon. Han är lite som John Cazale i En satans eftermiddag Tyckte nästan filmen verkade lite väl lugn, snäll och "allt går vägen" först för att vara en crime-rulle men sedan kommer en liten vändning men också trots allt ett charmigt slut. Sevärd !

7 av 10
Citera
2013-05-29, 19:01
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Jag tänkte gå längre bak i tiden än dem. No Country for Old Men är riktigt bra dock, både som film och bok.

Måste snart se om den igen. Sjukt bra film som man inte får nog av
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in