2013-06-18, 18:47
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kan verkligen slå ett slag för Twin Peaks: Fire Walk with Me.
Tack för tipset, men vill gärna se tv-serien först som jag skämmigt nog inte sett än. Har dock sett den europeiska långfilmsversionen av pilotavsnittet som jag tyckte var väldigt bra men avslutningen var något förhastad minns jag...inte så konstigt kanske.
Citera
2013-06-18, 18:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tack för tipset, men vill gärna se tv-serien först som jag skämmigt nog inte sett än. Har dock sett den europeiska långfilmsversionen av pilotavsnittet som jag tyckte var väldigt bra men avslutningen var något förhastad minns jag...inte så konstigt kanske.

Ja, då ska du helt klart prioritera tv-serien före! Har du sett någon av Lynch's kortfilmer också?
Citera
2013-06-18, 18:51
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ja, då ska du helt klart prioritera tv-serien före! Har du sett någon av Lynch's kortfilmer också?
Nej inte det heller, har sett väldigt lite kortfilmer överlag. Någon av hans kortfilmer man bör ha sett?
Citera
2013-06-18, 18:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Nej inte det heller, har sett väldigt lite kortfilmer överlag. Någon av hans kortfilmer man bör ha sett?

Jag har en samling med hans kortfilmer på datorn, The Alphabet och Six Figures Getting Sick har jag sett för en del år sedan innan, kommer ihåg dom som okej och mediokra på sin höjd, problemet är att dom är för korta för sitt eget bästa. Har fortfarande The Grandmother osedd av honom, den är på dryga halvtimmen och ska vara en av hans bästa kortfilmer.

Sen har du ju även DumbLand som är en rad kortfilmer han postade på Internet, blev inte så imponerad av den och var lite väl övertydliga element av kärnfamiljens fall som blivit lite av ett signum i hans filmer.
Citera
2013-06-18, 19:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Romeo Is Bleeding (1993)

Brännde av en Oldman-film. En dramathriller som handlar om en korrupt snut spelad av Gary men inte alls likt den han spelar i Léon. Han försöker ta kol på en kvinnlig lönnmördare (svenskan Lena Olin från Hypnotisören bl. a) vilket inte visar sig vara det enklaste. En i sin helhet rätt seg film men samtidigt finns där lite spänning och intresset fångades tillräckligt för jag ska skulle tycka den var okej. Oldman är alltid sevärd och stabil även här. Filmen alltså godkänd men inte mer i mitt tycke.

6 av 10
Citera
2013-06-18, 19:18
Medlem
Scum av Alan Clarke

Rå, skitig och riktigt brutal på sina ställen. Inte nån fjantig förfinad film, utan bara realistisk och hemsk!
Citera
2013-06-18, 19:30
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Scum av Alan Clarke

Rå, skitig och riktigt brutal på sina ställen. Inte nån fjantig förfinad film, utan bara realistisk och hemsk!

Grymt bra film! Fick ju även en remake i "Dog Pound" för något/några år sedan, som även den var riktigt hård. Men originalet är betydligt kallare och hemskare i min mening.
Citera
2013-06-18, 19:32
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Haha. Jag visste inte vad jag skulle tro först. Trodde att Sports Mania var någon jäkla film som alla satt och reviewa här.

nejdå det är bara vad jag kallar temat till sportfilms tittandet
Citera
2013-06-18, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Grymt bra film! Fick ju även en remake i "Dog Pound" för något/några år sedan, som även den var riktigt hård. Men originalet är betydligt kallare och hemskare i min mening.
Har inte sett Dog Pound, får ta och göra det nån dag framöver!
Citera
2013-06-18, 19:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Scum av Alan Clarke

Den filmen är allt som Ondskan inte var, vare sig i bok eller filmform!
Citera
2013-06-18, 19:44
Medlem
Citat:
Den filmen är allt som Ondskan inte var, vare sig i bok eller filmform!
Har inte läst boken (har jävligt för Guillou, både hans böcker och han som person) men filmen är verkligen skitdålig, allt med den är bara dåligt, den lyckades inte leverera hur det känns på internatet, och skådespelarna är kassa. Sket fan hur det skulle gå för Erik Ponti.
Citera
2013-06-18, 19:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Sket fan hur det skulle gå för Erik Ponti.

Det gjorde jag också jämfört med Ray Winstones karaktär i Scum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in