Oliver Stones bästa film tillsammans med Natural Born Killers. Otroligt skruvade karaktärer, snyggt filmad, skön miljö och go stämning igenom hela filmen. Varför gör Stone skit som World Trade Center-filmen, Alexander etc. etc. när han har det här i sig? Helt absurt i mitt tycke, han borde göra fler filmer i stil med denna och NBK.
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - Alfonso Cuarón
Ett äkta mästerverk! Mörkt och dystert, och inte alls lika barnvänlig som föregångarna. En av de snyggaste filmerna jag någonsin har sett.
Den här natten blev det Dark Skies (från 2013)
Får säga att fega jag allt fick gömma mig bakom kudden flera gånger.
Obehaglig som tusan. Får 6,5/10 av mig
En typisk Statham film, helt ok m.a.o. Men inget som sticker ut, duger som underhållning.
Hade velat se Wendell Pierce och Bobby Cannavale i större och intressantare roller dock.
I de flesta fall så brukar en film ha ett syfte eller en poäng i sig och jag tror inte riktigt jag fick det utav denna filmen. Den har en handling som är lite väl svag tycker jag men där händer verkligen inte så mycket i filmen, vilket är tråkigt för karaktären Omega Doom som Rutger Hauer spelar har en stor och intressant bakgrund som filmen bara skrapar på toppen av. Filmen utspelar sig under samma ställe hela vägen ut ungefär och dessvärre så blir denna övergivna lekplats som det faktiskt ser ut som ganska så tråkigt i långändan. Till en början så har filmen något som den verkar intressant och en simpel handling men den kommer ingenstans den står och stampar på samma ställe hela tiden och ger ingen karaktärsutveckling över huvudtaget. Där är två karaktärer som bara spårlöst försvinner från filmen halväggs in och aldrig nämns eller visas igen.
Men jag skulle ha suttit här och ljugit om jag sa att filmen var tråkig. Den var underhållande av någon konstig anledning. Rutger Hauer är lika cool som han brukar vara (typ) och jag fick mig även lite skratt för hur dåliga dialogerna var. Sedan så ser jag filmen som en post apocalyptic western film. För den påminner en del om Clint Eastwood filmerna där Clintan kommer till en stad och man vet ingenting om Clintans karaktär och han bekantar sig i den lilla staden där något stort lär hända och Clintan till slut är i centrum av allt. Ungefär så är denna filmen fast betydligt sämre.
I sin helhet ingen vidare film. Ointressanta karaktärer och ingen karaktärsutveckling, ett slut som är väldigt förvirrande och förhastat som fick mig att undra om Omega Doom skulle föreställa Jesus och dessvärre så är actionscenerna inga höjdare då de är mycket närbilder så man ser inte så mycket vilket är rätt så tråkigt i filmer.
Men Rutger Hauer höll sig samman (typ) hela filmen och den var underhållande för stunden. Om det är en film med B-films stuk över sig så är den värt en titt annars skippa den.
Mama (2013) - halvkass film, bra skådisar. Bjöd på några helt okej jumpscares och en historia man sett många gånger förut. Synd på vad som kunde ha blivit en riktigt bra film. 5/10
Taken 2 (2012) - halvkass film, bra skådisar. En rejält nerköp jämfört med den första filmen som jag gillade väldigt mycket, men ändå en helt okej film om man har en skål popcorn och en och en halv timme att slå ihjäl. Den här gången var det mest en lång transportsträcka (som dock var ganska angenäm då Liam Neeson alltid gör bra ifrån sig och Famke Janssen alltid är trevlig att se på) för att avslutas med ett blodbad där Östeuropas klantigaste gangsters slaktas på löpande band. 6/10
Fåglarna
Brukar gilla Hitchcooks filmer men den här föll mig inte i smaken. Fotot var det bästa med filmen, sista 15 var också bra, man fick så kallad Hitchcook-känsla. Annars var det inte mycket som var bra med filmen, tråkiga karaktärer som kändes rutinskrivna, stundtals dåligt skådespel och framförallt var grundidén dålig. Den räckte helt enkelt inte till för att det skulle bli en bra film.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!