2013-05-10, 07:24
Medlem
SiSeniors avatar
Ken Park 2/5
Någon dag sedan jag såg filmen nu, så den sitter inte riktigt färskt i minnet men jag vill berömma den för en intressant story och många starka sidoberättelser. Karaktärerna var intressanta men dessvärre är så gott som alla skådespelare usla förutom Wade Williams. Sen kan jag inte förstå hur regissören kan vara nöjd med den filmmusiken. Den är fruktansvärd och missanpassad.
Citera
2013-05-10, 09:30
Medlem
0ldMans avatar
Last passenger

Ett gäng personer sitter fast på ett tåg med en galen schaufför som har tryckt plattan i mattan och tänker ta livet av alla ombord.

5/10
Citera
2013-05-10, 10:14
Medlem
jimmyfingerss avatar
The Last Waltz (1978)

Martin Scorsese's inspelning av The Bands avskedskonsert från 1976, med gästartister som Van Morrison, Bob Dylan, Muddy Waters, Ron Wood, Neil Young, osv. Intervjuklipp med bandmedlemmarna mellan låtarna. Inte första gången jag ser denna, jag tycker den är helt grym. Två timmar av skön musik i en film som inleds med texten "This film should be played loud!".

10/10
Citera
2013-05-10, 15:17
Medlem
AIKforever94s avatar
Speed

En av dem bättre Actionfilmerna jag har sett. Väldigt spännande film 9/10.
Citera
2013-05-10, 15:22
Medlem
YP4XQs avatar
Les Misérables(2010) med Russel Crowe. Väldigt otippat att Russel skulle vara med när jag började kolla på den. En musikal kan man väl kalla det, mycket bra och jävligt annorlunda typ av film som jag aldrig sett innan. Klart sevärd men se till ha tid om du ska se den då den är ca 2.30

Don Juan DeMarco(1994) med Johnny Depp. Gillar den skarpt, den skapade mycket eftertänksamhet hos mig vilket jag lskar när det händer.
Citera
2013-05-10, 15:51
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Transsiberian (2008)

Jag gillade denna starkt och tycker t.o.m. den är aningen underskattad. En spännande thriller med bra karaktärer och intressant handling. Filmen är också smått obehaglig. Den känslan fick iaf jag under filmens gång. Emily Mortimer och Woody Harrelson är utmärkta i huvudrollerna och sedan är ju Ben Kingsley väldigt sevärd. Eduardo Noriega bör även nämnas för sin roll som Carlos. Detta är en bra film helt enkelt!

7.5/10

Jag håller med. Tycker också att filmen är väldigt underskattad även om finalen är lite väl överdriven. Precis som en annan skrev ovan så är undertecknad väldigt svag för filmer som utspelas på tåg. Horror Express (1972) är väl favoriten i sammanhanget när det gäller tågrelaterade filmer.
Citera
2013-05-10, 16:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag håller med. Tycker också att filmen är väldigt underskattad även om finalen är lite väl överdriven. Precis som en annan skrev ovan så är undertecknad väldigt svag för filmer som utspelas på tåg. Horror Express (1972) är väl favoriten i sammanhanget när det gäller tågrelaterade filmer.

Terror Train med Jamie Lee Curtis är ju en sådan film som man såg som barn, den har nog inte åldrats så väl direkt om jag tänker efter men den har något nostalgiskt över sig hos mig. Annars är ju Horror Express bra, som du skriver!
Citera
2013-05-10, 17:50
Medlem
StonedSwedes avatar
Harry Potter and the Sorcerer's Stone - Chris Columbus
Rent regimässigt så är ju filmen en katastrof, men eftersom den ändå är så otroligt mysig så kan man inte göra annat än att gilla den.

Harry Potter and the Chamber of Secrets - Chris Columbus
Typ tusen gånger bättre än ettan. Säkrare regi, mer kreativitet överlag, och den lite mörkare tonen är helt perfekt. Otroligt bra film.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - Alfonso Cuarón
Ett äkta mästerverk! Mörkt och dystert, och inte alls lika barnvänlig som föregångarna. En av de snyggaste filmerna jag någonsin har sett.
Citera
2013-05-10, 17:57
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Les Misérables(2010) med Russel Crowe. Väldigt otippat att Russel skulle vara med när jag började kolla på den. En musikal kan man väl kalla det, mycket bra och jävligt annorlunda typ av film som jag aldrig sett innan. Klart sevärd men se till ha tid om du ska se den då den är ca 2.30

Filmen är ifrån 2012 inte 2010
Citera
2013-05-10, 18:07
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Harry Potter and the Sorcerer's Stone - Chris Columbus
Rent regimässigt så är ju filmen en katastrof, men eftersom den ändå är så otroligt mysig så kan man inte göra annat än att gilla den.

Harry Potter and the Chamber of Secrets - Chris Columbus
Typ tusen gånger bättre än ettan. Säkrare regi, mer kreativitet överlag, och den lite mörkare tonen är helt perfekt. Otroligt bra film.

Harry Potter and the Prisoner of Azkaban - Alfonso Cuarón
Ett äkta mästerverk! Mörkt och dystert, och inte alls lika barnvänlig som föregångarna. En av de snyggaste filmerna jag någonsin har sett.

Harry Potter and the Chamber of Secrets är min personliga favorit med Harry Potter and the Prisoner of Azkaban på en nära andraplats
Citera
2013-05-10, 22:44
Medlem
Lotsos avatar
Omega Doom (1996)

I de flesta fall så brukar en film ha ett syfte eller en poäng i sig och jag tror inte riktigt jag fick det utav denna filmen. Den har en handling som är lite väl svag tycker jag men där händer verkligen inte så mycket i filmen, vilket är tråkigt för karaktären Omega Doom som Rutger Hauer spelar har en stor och intressant bakgrund som filmen bara skrapar på toppen av. Filmen utspelar sig under samma ställe hela vägen ut ungefär och dessvärre så blir denna övergivna lekplats som det faktiskt ser ut som ganska så tråkigt i långändan. Till en början så har filmen något som den verkar intressant och en simpel handling men den kommer ingenstans den står och stampar på samma ställe hela tiden och ger ingen karaktärsutveckling över huvudtaget. Där är två karaktärer som bara spårlöst försvinner från filmen halväggs in och aldrig nämns eller visas igen.
Men jag skulle ha suttit här och ljugit om jag sa att filmen var tråkig. Den var underhållande av någon konstig anledning. Rutger Hauer är lika cool som han brukar vara (typ) och jag fick mig även lite skratt för hur dåliga dialogerna var. Sedan så ser jag filmen som en post apocalyptic western film. För den påminner en del om Clint Eastwood filmerna där Clintan kommer till en stad och man vet ingenting om Clintans karaktär och han bekantar sig i den lilla staden där något stort lär hända och Clintan till slut är i centrum av allt. Ungefär så är denna filmen fast betydligt sämre.

I sin helhet ingen vidare film. Ointressanta karaktärer och ingen karaktärsutveckling, ett slut som är väldigt förvirrande och förhastat som fick mig att undra om Omega Doom skulle föreställa Jesus och dessvärre så är actionscenerna inga höjdare då de är mycket närbilder så man ser inte så mycket vilket är rätt så tråkigt i filmer.
Men Rutger Hauer höll sig samman (typ) hela filmen och den var underhållande för stunden. Om det är en film med B-films stuk över sig så är den värt en titt annars skippa den.

1.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0117238/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=aVrw1tFY4QQ
Citera
2013-05-10, 22:49
Medlem
Fjodorovs avatar
Halloween eller som den heter på svenska; Alla helgons blodiga natt (jäkligt bra namn på en film).

Det mesta har väl redan sagts om filmen men jag får nämna kort att den känns så jäkla tät rakt igenom. Inga perioder utav tråkigheter och meningslösa scener utan hela tiden spelar Snickaren på spänningen och det lyckas helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in