2013-04-14, 20:11
Medlem
Mapojks avatar
Death at a Funeral

3-/5
Citera
2013-04-14, 20:39
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Paradise Lost 3: Purgatory

Jäkligt bra. Precis som de första två.
Citera
2013-04-14, 21:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Mean Streets (1973)

Till och från bra. Mycket tack vare "Robban" som är den enda anledning till att denna film är sevärd. Underbar prestation som den galne "Johnny Boy" I scenerna mellan Johnny's aktioner blir det lätt segt och långrandigt. Keitel är en utmärkt skådespelare (se RD, PF) men han har en tråkig roll tyvärr. Musiken är också den härligt passande. Robban står som huvudperson och det mesta kretsar ju kring honom. Men trots det har han faktiskt rätt få scener när jag tänker efter. Småjobbigt slut fick filmen också.

6,5 / 10
Citera
2013-04-14, 22:07
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Mean Streets (1973)

Till och från bra. Mycket tack vare "Robban" som är den enda anledning till att denna film är sevärd. Underbar prestation som den galne "Johnny Boy" I scenerna mellan Johnny's aktioner blir det lätt segt och långrandigt. Keitel är en utmärkt skådespelare (se RD, PF) men han har en tråkig roll tyvärr. Musiken är också den härligt passande. Robban står som huvudperson och det mesta kretsar ju kring honom. Men trots det har han faktiskt rätt få scener när jag tänker efter. Småjobbigt slut fick filmen också.

6,5 / 10
Ett tag sen jag såg den nu, men är det inte Harvey Keitel som är huvudperson? Gillar också De Niro i Mean Streets, Scorsese gjorde också det uppenbarligen.
Citera
2013-04-15, 00:21
Medlem
P.Gs avatar
Pieces (1982)

En genomgående bra slasher. Mer än så behöver inte sägas, förutom att de sista 10 sekunderna var helt onödiga och inte passade i filmen ö.h.t.

7/10
Citera
2013-04-15, 07:04
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Ett tag sen jag såg den nu, men är det inte Harvey Keitel som är huvudperson? Gillar också De Niro i Mean Streets, Scorsese gjorde också det uppenbarligen.
När eftertexterna rullade ut så stod De Niro först på listan. Även på IMDb står han först. Men visst är Keitel med mera, när han försöker hålla Johnny borta från trubbel
Citera
2013-04-15, 10:06
Medlem
baise-mois avatar
The Walker av Paul Schrader.
Woody Harrelson spelar bögigt societetslejon som vallar sysslolösa överklassdamer och blir indragen i en morhärva.
Dialogen vill vara kvick och elegant, men Schrader (som skivit och regisserar) är tyvärr ingen Truman Capote. Replikerna faller klunsigt som telstenar och Harrelson verkar närmast generad varje gång han tvingas avlossa en ny plattityd. Han var tydligen så missnöjd med resultatet och sin egen insats att han vägrade promota filmen. Ännu ett magplask av den grovt överskattade Schrader.
Citera
2013-04-15, 11:56
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Mannen under trappan (2009)

Rätt okej mini-serie faktiskt. Skräck vet jag inte om man kan kalla det men thriller. Jonas Karlsson är i vanlig ordning bra och underhållande. Även skådisen på gubben gör ju ett bra jobb. Övriga familjemedlemmer lämnar dock mycket att önska. Lama alla tre.

6 av 10
Citera
2013-04-15, 16:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Shaft's Big Score (1972)

Först tyckte jag det verkade som en rätt ljummen uppföljare till den första godingen. Segstartad och händelsefattig. Men sedan sista 30 vaknar den till rejält och blir t.o.m. riktigt bra, mycket p.g.a. både bil- och båtjakter av världklass, synkad med klockren musik. Detta är filmens ljuspunkt och ruggigt underhållande. Roundtree gör det återigen stabilt som privatdeckare. De är knappast några mästerverk dessa men helt klart charmiga på sitt egna sätt Blir nog att se tredje filmen snart också.

6 / 10
Citera
2013-04-15, 16:34
Medlem
Lotsos avatar
Ip Man (2008)

Jag gillar verkligen kung-fu filmer och här är vi en film om en av de mest kända och viktigaste kung-fu mästarna och ändå går den inte hela vägen för mig. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men det är någonting som gör att jag inte riktigt finner filmen att vara så bra som ryktena går och säger.
Sedan slog det mig. Det känns som att där inte riktigt är en röd tråd igenom hela filmen. Såklart är där en huvudhandling som i mitt tycke faktiskt var lite tunn men filmen är uppbyggd med hjälp av olika scener. En scen börjar och avslutas, sen kommer en ny scen och avslutas men det känns som scenerna inte har ett samband eller hör ihop på något sätt. Ett bra exempel är att ens karaktärs storebror dör och när han får reda på det börjar han gråta men sedan ser vi inte honom mer utav filmen. Vad hände med honom, vad gjorde han efter han fick veta att hans bror var död? Det är visserligen en film om Ip Man där han är huvudcentrum men filmen har all denna sidohandling som fokuserar på olika personer och olika handlingar att till slut så blir det rörigt och det märks att det även blir för mycket för filmen då den inte riktigt avslutar någonting. Den påbörjar någonting men avslutar det aldrig riktigt.
Jag fann också att allt det viktiga i filmen skulle också hända precis där Ip Man var, ett bra exempel är att Ip Man tar jobb på att plocka kol och dit kommer den japanska generalen och letar efter folk som vill utmana generalen i kung-fu och dem sticker utav alla tusentals ställen i denna staden sticka dit där Ip Man jobbar (och för den delen så visste dem inte att Ip Man jobbade där eller att han var bra på kung-fu). Det hela kändes lite random vilket är en del scenarion i filmen som känns.

Det positiva med filmen är att precis som i en kung-fu film så är det bästa fight scenerna och det går även för denna filmen. Koreografin var på hög nivå och det var väldigt intressant och ser hur kreativa de olika fight scenerna var och hur de urskiljer sig från den andra fighten.
Musiken var också väldigt vacker och bra gjord men sedan är jag rätt så svag för musik som involverar det där kinesiska ”soundet”.
Skådespelarna gjorde väldigt bra jobb och med hjälp av de fantastiska miljöerna så kändes det äkta som om det verkligen var 1937.

I sin helhet fann jag mig själv tycka filmen var bra men i den bittra sanningen så räckte filmen inte hela vägen för mig. Handlingen var rätt så tunn och blev förlorad i all sidohandling som pågick, där var aldrig något riktigt avslut på det som påbörjades i sidohandlingen och slutet kändes lite förhastat men där är en uppföljare så avviker med att säga något om slutet.
Men det som gjorde filmen var främst fight scenerna som var i topp och det är där filmen verkligen skiner. Och filmen kan vara när den vill det delvis dramatisk så i det stora hela, ja jag tyckte om den. Jag förväntade mig dock en bättre film helt enkelt!

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1220719/?ref_=sr_2

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=1AJxXQ7xojE
Citera
2013-04-15, 17:47
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Tror jag sett filmen 3 gånger, och den växer varje gång. Upptäcker nya saker för varje titt. Given 5:a för mig också.
Precis, sett den 5 gånger och gillar den mer för varje gång. John Carpenters i särklass bästa film, och bara Alien och Black Christmas slår den i skräckfilmsväg (enligt mig)
Citera
2013-04-15, 18:42
Medlem
jonte-malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Precis, sett den 5 gånger och gillar den mer för varje gång. John Carpenters i särklass bästa film, och bara Alien och Black Christmas slår den i skräckfilmsväg (enligt mig)

va är det som är så bra med den då? tycker inte den är så värst skrämande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in