2013-05-04, 19:02
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag såg "Texas Chainsaw 3D" på bio. Men det verkar som att den filmen har slutat visas på bio...

Här i Stockholm gick den på bio i drygt en månad före den togs ned ifrån repertoaren, finns att ladda hem om man vill se den.
Citera
2013-05-04, 19:53
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Här i Stockholm gick den på bio i drygt en månad före den togs ned ifrån repertoaren, finns att ladda hem om man vill se den.

Den är inte ens värd att ladda ner så dålig den är
Citera
2013-05-04, 20:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Den är inte ens värd att ladda ner så dålig den är

Som jag skrev då jag hade sett den så hade den sina stunder men såklart ingen bra film överlag, gav den en väldigt svag tvåa, på gränsen till en etta. Kommer nog aldrig att se den någon gång till i framtiden tror jag, däremot har jag bara fyran kvar i serien att se tills jag har sett alla.
Citera
2013-05-04, 20:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Die Hard 2 (1990)

Passade på att damma av denna gamla goding. Överdriven som få men det gör inte så mycket när den också är mycket underhållande. Bruce Willis springer runt och drar sköna citat och skjuter skurkar. Det är där han passar som bäst. Bra skurkar, bra skådespelare och riktigt schysta actionsekvenser bjuds man på här. Dock så blir den sämre och sämre med tiden. Håller knappast lika bra nu som när den kom ut -90. Dock så är det fortfarande en bra actionrulle. I mitt tycke är denna näst svagast i Die Hard-serien efter 4:an. Jag har alltid ansett trean (som jag f.ö. tänkte checka in igen nu efter) som bättre än denna. Ettan är solklart bäst ingen tvekan.

7 av 10
Citera
2013-05-04, 22:25
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Som jag skrev då jag hade sett den så hade den sina stunder men såklart ingen bra film överlag, gav den en väldigt svag tvåa, på gränsen till en etta. Kommer nog aldrig att se den någon gång till i framtiden tror jag, däremot har jag bara fyran kvar i serien att se tills jag har sett alla.
Jag håller med om att den är värd ungefär en etta eller tvåa.

Citera
2013-05-04, 22:44
Medlem
Lotsos avatar
Citat:

Ser fram emot ditt omdöme på fyra
Personligen så finner jag bara originalet och 2:an vara bra filmer i serien med en ok remake resten är inga höjdare alls och framför allt 3D som är sämst! Hur svårt är det att få rätt på en tidslinje?
Citera
2013-05-04, 22:55
Medlem
perhammars avatar
Mammas pojkar.

rolig dialog då och då, men överlag så var den rätt seg.
2/5.
Citera
2013-05-04, 23:35
Medlem
Life as we know it - väldigt rolig och bra!
Citera
2013-05-05, 00:10
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Die Hard: With a Vengeance (1995)

Som jag sa tidigare klart bättre än föregångaren och t.o.m. väldigt bra. Samspelet mellan Bruce Willis och Samuel L. Jackson är oslagbart och riktigt härligt att se. Det var bra och framförallt kul att man tog in Jackson i denna film. Dessa två gör det fantastiskt bra. Sen är Jeremy Irons än av de skönare "bad-guysen" man sett på film alltså. Nästan lika vass som Rickman. Bara rösten är ju ruggig. Återigen smockfullt med action precis som det ska vara i dessa filmer och allt sammans på en klass högre än 2:an. Soundtracket är ju knappast fel det heller. Näst bäst i Die Hard-serien!

8 av 10
Citera
2013-05-05, 01:36
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Die Hard: With a Vengeance (1995)

Som jag sa tidigare klart bättre än föregångaren och t.o.m. väldigt bra. Samspelet mellan Bruce Willis och Samuel L. Jackson är oslagbart och riktigt härligt att se. Det var bra och framförallt kul att man tog in Jackson i denna film. Dessa två gör det fantastiskt bra. Sen är Jeremy Irons än av de skönare "bad-guysen" man sett på film alltså. Nästan lika vass som Rickman. Bara rösten är ju ruggig. Återigen smockfullt med action precis som det ska vara i dessa filmer och allt sammans på en klass högre än 2:an. Soundtracket är ju knappast fel det heller. Näst bäst i Die Hard-serien!

8 av 10

Die Hard 1 är bäst med trean på en nära andra plats.
2+4 är underhållande actionfilmer men fortfarande inte i samma nivå som 1+3 men jag gillar fortfarande dem en del.
5an är en ren besvikelse och en av de sämsta filmerna från 2013
Citera
2013-05-05, 02:03
Medlem
serotonins avatar
The Paperboy - Funkade inget vidare. Trots en del bra namn inga skådespelarinsatser som sticker ut, en story som engagerar märkligt lite, inga karaktärer att bry sig om samt en (på ett dåligt sätt) smått obehaglig känsla genom hela filmen. Synd, för det fanns viss potential i den från början. 4.5/10

http://www.imdb.com/title/tt1496422/
Citera
2013-05-05, 08:08
Medlem
Mapojks avatar
Smala Sussie

En av de bästa komedier Sverige har hostat upp.

3.5/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in