2013-03-10, 02:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Harry Potter och Dödsrelikerna del 2.

En av om inte den mörkaste HP filmen, ärligt så gillar jag den väldigt mycket förutom ett par detaljer. Exempelvis som att Ron bara står som en säck potatis efter att precis ha fått reda på att hans bäste polare ska ut och dö men gör absolut ingenting åt saken. Slutscenen förstår jag verkligen inte hur teamet tänkte, lite smink på dom vanliga skådespelarna så ska det se ut som att dom är 19 år äldre.. Malfoys utseende med skägget och allt skrattar man bara åt. Hade nog varit en bättre idé att hyra in andra skådespelare, sminka om dom till vissa likheter med karaktärerna osv.

Filmen levererade exakt det man ville ha fast inte så mycket mer, closure och Voldemorts bortgång är såna grejer man nästan kunde ha med som standard innan man ens sett den. Dock är det ett bra slut på en fantastisk filmserie!

8/10.
Citera
2013-03-10, 02:25
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Harry Potter och Dödsrelikerna del 2.

En av om inte den mörkaste HP filmen, ärligt så gillar jag den väldigt mycket förutom ett par detaljer. Exempelvis som att Ron bara står som en säck potatis efter att precis ha fått reda på att hans bäste polare ska ut och dö men gör absolut ingenting åt saken. Slutscenen förstår jag verkligen inte hur teamet tänkte, lite smink på dom vanliga skådespelarna så ska det se ut som att dom är 19 år äldre.. Malfoys utseende med skägget och allt skrattar man bara åt. Hade nog varit en bättre idé att hyra in andra skådespelare, sminka om dom till vissa likheter med karaktärerna osv.

Filmen levererade exakt det man ville ha fast inte så mycket mer, closure och Voldemorts bortgång är såna grejer man nästan kunde ha med som standard innan man ens sett den. Dock är det ett bra slut på en fantastisk filmserie!

8/10.
Ja slutet var ju ganska obvious :P
Citera
2013-03-10, 03:24
Medlem
HawkIsHowlings avatar
Oldboy - Chan-wook Park (2003)

En man spärras in i ett rum som påminner om ett lökigt lågbudgetmotell i 15 år. Han vet inte varför och han vet inte hur länge han kommer att sitta där. En dag blir han frisläppt och har fem dagar på sig att leta reda på männen som förstört hans liv.
Bra skådespelare, tajt manus, en riktigt originell story, bra klippning och allmänt flum.

8/10
Citera
2013-03-10, 05:14
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Aliens, för gud vet vilken gång i ordningen. Bra film, tät, tung atmosfär, skräck i luften och Bill Paxton som ballar ur titt som tätt. Den är 2:20 men det märks knappt.
Citera
2013-03-10, 05:39
Medlem
Kattings avatar
Har betat av The Perks of Being a Wallflower, Moonrise Kingdom och The Iron Giant här i veckan!
Alla är helt fantastiska (Är du ett Wes Anderson-fan som jag är både Perks och Moonrise givna kort)!
Perks of Being är dessutom en av de klart bästa filmer jag sett på mycket länge!
Alla tre är helt makalösa på olika sätt, ett så gott film-streak har jag inte lyckats få ihop på många år!
Citera
2013-03-10, 10:34
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Negotiator (1998)

Inte alls lika tät som jag först trodde. Känns faktiskt för seg ibland. Rätt lik Denzel's Inside Man. Samuel L Jackson och Kevin Spacey i huvudrollerna, vilka de sköter utmärkt. För mig blir filmen dock för långdragen och det kändes inte som det gav nåt med den speltiden heller. Känns som den hade kunnat varit kortare som sagt. Men helt klart ett sevärt kriminaldrama.

6,5/10
Citera
2013-03-10, 10:57
Medlem
lendrygghs avatar
Django. För lång och blodig. Annars sevärd: 7/10.
Citera
2013-03-10, 13:56
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Requiem for a Dream (2000)

En sjuk film som dock inte var så jättejobbig att ta sig igenom psykiskt. Klart den är bra, men ingen 5/5-film direkt. Den hart ett stark budskap vilket den förmedlar på ett bra sätt. Lite omedvetet smårolig är den ibland också. Jag tänker på alla små klippningar som varvas om och om. Detta är en bra film, men jag tycker den är riktigt överskattad. Skådespelarna gör bra i från sig. Men 8.4/10, kom igen?

7,5/10 känns mer rätt.
Citera
2013-03-10, 16:22
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Snakes on a Plane (2006)

Härligt fartfylld katastroffilm! En feel-good film på sätt och vis, även om det knappast är någon komedi. Skön underhållning för stunden. Säg nån gång när inte S.L. Jackson är tuff och stencool

6/10
Citera
2013-03-10, 17:35
Medlem
Lotsos avatar
Rust and Bone (2012)

Romantisktdrama går till 95% av fallen aldrig hem hos mig och det är den tråkigaste genren jag känner till inom film. Men denna filmen tillhör den där resterande 5%.
Jag fann inte filmen att vara ett mästerverk och kunde vara lite tråkig emellanåt kanske men vad som gjorde att jag gillade filmen så mycket som jag gjorde var att jag köpte relationen mellan Marion Cotillard och Matthias Schoenaerts. Precis som med Logan Lerman och Emma Watson's relation i filmen The Perks of Being a Wallflower är det en ganska så öppen relation och även här i slutet får du bilda din egen uppfattning vare sig dem är eller blir ihop.
Den går inte för den klyschiga handlingen i romantik filmer då du vet att de båda två blir ihop i slutet och de blir dramatik på vägen och sedan lämnar kvinnan mannen då hon finner att han ljugit om något sedan gör han comeback och de lever lyckliga i alla sina dagar.
Där är dock en stor negativ sak jag har med filmen och det är att jag fann Matthias Schoenaerts karaktär en hel del osympatisk. Han är ingen bra familjefar det köper jag faktiskt så tyckte jag det var en väldigt bra idé då allting inte är från den ljusa sidan. Men jag tyckte att filmen gick lite för långt när han slog sin son och att han i en del scener beter sig som hans son är osynlig. De gjorde att jag inte riktigt kunde ha några känslor för honom.
Sedan måste jag ta upp att effekterna på Marion Cotillard's ben. Hon förlorar sina ben i en olycka (återkommer till detta snart) och effekterna på att visa henne benlös är osannolikt bra och det ser nästan ut som Marion Cotillard förlorat sina ben på riktigt.
Nu kommer jag till själva olyckan och helt ärligt så inträffade det så snabbt och så rörigt att jag knappt hängde med. Vad jag förstod så kom en späckhuggare upp på ytan och gled på marken och hon ramlade i vattnet och sedan ser man att hela ställningen som är i poolen bara rasar sönder. Vad tusan hände? Vad gjorde att späckhuggaren reagerade på sättet den gjorde eller vad var det som gick snett och hur rasade hela ställningen? Detta var väldigt snabbt och rörigt tyckte jag och är dessvärre en av filmens svag punkter för de känns pytte lite orealistiskt allt som hände.
I sin helhet gillade jag den och relationen mellan Marion Cotillard och Matthias Schoenaerts var väldigt bra gjord och båda skådespelarna gör väldigt bra presentationer. Detta är ungefär vad jag förväntade mig och ville ha från Amour men fick inte. Hur filmen dessutom inte ens var nominerad för en Oscar för bästa utländska film förstår jag verkligen inte.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2053425/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=vyAJDL3mTxI
Citera
2013-03-10, 17:38
Medlem
Röjar-Ralf. Överraskande bra. En stark 3:a av 5 i betyg
Citera
2013-03-10, 20:40
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Meeting Evil (2012)

Den här är underskattad. Den är ju en bra mystisk thriller! Luke Wilson har jag inte sett mycket av utöver den klockrena komedin Blue Streak och Backdraft från 1991. Men han är bra i sin roll som förvirrad familjefar. Han överskuggas dock helt klart av Samuel L Jackson som dominerar fullständigt som den gåtfulle snubben "Ritchie". Detta är verkligen hans roll. Sådär smått otäck också. En riktigt skruvad film som man egentligen aldrig får något klart svar på vad fan som hände. Men jag gillar att inte alla filmer ska förklaras och få samma klassiska amerikanska slut etc etc som vanligt. Härligt när det sticker ut och är lite udda ibland, som här. Obs, det är lätt att bli lurad av det dåliga IMDb-betyget. En mycket sevärd och underskattad film i mitt tycke.

7 av 10!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in