2013-03-03, 20:38
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TRINIX-
Waterworld (1995), en riktigt skön, ganska välgjord och fängslande film i gammaldags stil. Utspelar sig i en framtida värld där polarisen har smält för länge sen och vattennivån ökat flera hundra meter så att det täckt större delen av världens land. De överlevande har anpassat sig till en ny livsstil men många kunskaper har gått förlorade.

PS, är tydligen en av de dyraste filmerna någonsin gjorda.
Jasså? Varför var den filmen så dyr att göra? Tycker också om den. Fast lite tråkigt är det med fighterna med allt det dåliga skådespeleri och effekter som ingår. Men själva båten, växterna, Kevin Kostner och hela postapocalyptiska storyn är fängslande.

Postapocalyptiska filmer är den typ av filmer som jag gillar mest.
Citera
2013-03-03, 20:48
Medlem
TheManWithNoNames avatar
The Birds (1963)

Hyfsat bra thriller av Alfred Hitchcock. Men jag tycker den är bland de svagare filmer han har gjort faktiskt. För lång, tråkiga dialoger och en rätt tunn handling. Och sen vill jag inte kalla det för skräck heller. Även om det är en otäck idé med alla dessa fåglar. Sen att filmen saknar musik helt gjorde den tråkig. Men den klarar godkänt för mig iaf. Tippi Hedren och Rod Taylor gör't helt okej.

6,5/10
Citera
2013-03-03, 20:51
Medlem
HawkIsHowlings avatar
Kikade på en barndomsfavorit. Tarzan från 1999. En aningg för kort, väldigt lång början och väldigt kort slut. Sämre än vad jag kommer ihåg den. 5/10. är ganska stekt så ursäkta om jag är otydlig
Citera
2013-03-03, 21:26
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Tyckte du Manhattan var bättre än Annie Hall?

//Crimson
Det gör jag. Vad tycker du själv? Annie Hall tyckte jag blev lite långtråkig. Humorn i både Manhattan och Love and Death föll mig bättre i smaken.
Citera
2013-03-03, 21:28
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Komiskt, för mig är det helt tvärtom. Jag ser inte storheten i Searching for sugar man men TPB - AFK är bästa dokumentären jag sett på många år. Kul att Searching for sugar man vinner massa priser dock. Alltid kul när svensk film lyfts fram i positiva sammanhang.
Vad tycker du om Rodriguez musik? Det kanske ligger något i det.
Citera
2013-03-03, 22:45
Bannlyst
Jag glodde senast på Kjærlighetens Kjøtere, eller Zero Kelvin som är filmens engelska namn, där Stellan Skarsgård väl hade en av sina första roller i en norsk film. Det har ju blivit många fler sådana roller efter den filmen. I filmen har Stellan några repliker som är rätt roliga. Exempelvis när han berättar om en hora som vägde 250 kilo där han tillägger att "hälften var fitta". En annan är när han berättar om ett horhus där hororna är så kåta så han vadade i fittsaft upp till knäna. Han spelar en rätt elak typ och gör det väldigt bra.

Jag tycker att han som spelar huvudpersonen i filmen, Gard B. Eidsvold, ibland är rätt så lik Jeremy Renner.
Citera
2013-03-03, 23:25
Medlem
T.H.F.C.s avatar
En rip-off på Steven Spielbergs mästerliga "Duellen" som heter "The Car" (från 1977). Hyfsat bra om man inte har för höga förväntningar.

http://www.imdb.com/title/tt0075809/
Citera
2013-03-03, 23:35
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
Jasså? Varför var den filmen så dyr att göra? Tycker också om den. Fast lite tråkigt är det med fighterna med allt det dåliga skådespeleri och effekter som ingår. Men själva båten, växterna, Kevin Kostner och hela postapocalyptiska storyn är fängslande.

Postapocalyptiska filmer är den typ av filmer som jag gillar mest.
Det är väldigt kostsamt att filma på havet. Har också för mig att inspelningsplatsen - den där staden på vattnet - blåstes sönder av en storm före inspelningen så dom blev tvungna att bygga upp den igen.

Filmen blev trots allt en publiksuccé och gick ihop ekonomiskt till slut, till skillnad från andra katastrofalt dyra floppar som Terry Gilliams "The Adventure of Baron Munchausen" och Renny Harlins "Cutthroat Island".
Citera
2013-03-04, 09:23
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Get Shorty (1995). Helt okej actionkomedi. Flera sköna skådisar är med, bl. a John Travolta, Gene Hackman och Rene Russo.. Lättsam film kan man säga. 6/10.
Citera
2013-03-04, 14:34
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Get Shorty (1995). Helt okej actionkomedi. Flera sköna skådisar är med, bl. a John Travolta, Gene Hackman och Rene Russo.. Lättsam film kan man säga. 6/10.

Gör du inget annat än att kolla på film?
Citera
2013-03-04, 14:46
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName

Glöm inte James Gandolfini innan genombrottet i Sopranos, iförd en anskrämlig hawaiiskjorta och hästsvans.

https://www.google.se/search?q=james...w=1280&bih=608
Citera
2013-03-04, 16:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein
Vad tycker du om Rodriguez musik? Det kanske ligger något i det.

Inget fel på Rodriguez musik. Helt klart bra nog för att jag skulle kunna lyssna på den på min fritid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in