2013-03-12, 02:04
Medlem
timoshenkos avatar
The Hustler(1961)

Riktigt bra film med Paul Newman

8 av 10 utan tvekan
Citera
2013-03-12, 03:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
IMDB är väl ett ganska bra ställe för att hitta bra filmer. Några av filmerna på din topplista är riktigt bra. t.e.x The Green Mile och Nyckeln Till Frihet som jag satt betyg 10 på. Die Hard och Gladiator är inte helt fel dom heller. Tycker Dark Knight trilogin är överhypad, men den sista filmen var riktigt bra. Har du sett RAN eftersom De sju samurajerna är med på din lista? Kurosawas bästa film enligt mig.
IMDB kan vara det. Men om jag vill ha filmtips är inte det den mest pålitliga källan då jag sett filmer på topp 250 listan som jag aldrig kommer kunna förstå varför dom hamnat där, antar att folk slänger iväg 10or i betyg för alla möjliga sorters anledningar och bortser från om filmen är så bra som deras betyg.

RAN har jag inte sett men jag litar på din åsikt och ser den nog senare i veckan
Citera
2013-03-12, 10:23
Medlem
HawkIsHowlings avatar
Aliens återkomsten - James Cameron (1986)

Visst kan James Cameron göra snygga filmer, ingen tvekan om den saken men personligen så tyckte jag att den här filmen var ett riktigt sömnpiller. I det här fallet handlar det snarare om att jag har noll intresse utav Sci-fi och dylikt monster/utomjordingstjafs

Sigourney Weaver slår som vanligt sitt egna rekord i att se så svettig och ofräsch ut som möjligt och Cameron lyckas skapa filmhistoriens mest badass butchflata "Vasquez"

Nej, det här var verkligen ingen film för mig! Om det inte vore för att den rent cinematiskt är en välgjord film så hade den fått en etta, men nu får den 2/5

PS. Jag googlade faktiskt butchflata bara för skojs skull och vem dyker upp på första bilden om inte Vasques i egen hög person
Citera
2013-03-12, 13:04
Medlem
hobbykonsts avatar
Tog och såg en svensk komedi klassiker igår kopps, otroligt rolig fortfarande efter 10 år!
Citera
2013-03-12, 18:09
Medlem
Bongmons avatar
Movie 43.

Tänkte vänta på en torrent med ordentlig ljudkvalite, men tankade ändå.
Skitfilm, otrolig jävla dret. Brukar vanligtvis se igenom hela filmer, även dåliga. Men 25min av detta räckte mer än väl.
Citera
2013-03-12, 18:50
Medlem
EddieGeins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Stockholmsnatt (1987)

Härlig och dessutom realistisk, verklig berättelse om Paolo Roberto och hans vänner samt familj och nattlivet runtom i Stockholm city. Förutom Paolo som gör det bra är jag mest imponerad över musikscenerna med Quincy Jones. Tycker dessa är häftiga. Materialet klarar godkänt. Med en närmare eftertanke en lite otäck film då många av dessa händelser faktiskt har hänt/händer dagligen runt om i Stockholm ("Plattan", Kungsträdgården bl. a).

6/10

Men ge dig! Det är ju en prima kalkon. Den är inte ens värdig en siffra.
Citera
2013-03-12, 18:57
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Sökarna (1993)

En bortglömd pärla! Helt klart underskattad svenskt actiondrama. Kan kännas lite "b" ibland men jag tycker inte det. Liam Norberg som ung ligist - riktigt skön. Sen att han har erfarenhet av liknande saker (värderånet) från verkligheten gjorde det ännu bättre. Tyngst är ju dock Thorsten Flinck som gangsterkung. Fan vad bra och framförallt otäck han är här alltså. Sen har Jonas Karlsson helt klart en bra rollinsats han med. Filmen är som en tidigare Snabba Cash egentligen. Dvs dialogerna består till största del av könsord och dylikt. Den är mörk och känns nästintill postapokalyptisk. Man får liksom känslan av att folk gör som de vill utan att någon kan stoppa de, om man är tuff nog vill säga. Jag gillade denna starkt!

7/10

Hmm, känns inte alls bortglömd..Tycke jag hör folk slänga ut citat som "Han E LUUUUUGN" och "jag bet av skäggbeffna på'na" ganska ofta Sjukt bra film med otroligt goa citat, rektorn är en liten favorit för mig, jävligt rolig.
Citera
2013-03-12, 18:59
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein

http://www.youtube.com/watch?v=Qwi5djzGvQA

hur kan man inte tycka om det där?

"aa det e luuunch!"
Citera
2013-03-12, 19:27
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieGein

Äsch. Den gick ju att se iaf.
Citera
2013-03-12, 19:28
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Hmm, känns inte alls bortglömd..Tycke jag hör folk slänga ut citat som "Han E LUUUUUGN" och "jag bet av skäggbeffna på'na" ganska ofta Sjukt bra film med otroligt goa citat, rektorn är en liten favorit för mig, jävligt rolig.

Yes. Rektorn, eller är det vicerektorn? Eller kanske både som är riktigt sköna.
Citera
2013-03-12, 19:30
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Sökarna - Återkomsten (2006)

Helt onödig. Varför göra en uppföljare som dessutom kändes helt meningslös? Denna känns också mer b än första. Aja, har sett den nu i vilket fall...

4/10
Citera
2013-03-13, 00:11
Medlem
Linkaans avatar
The Stig-Helmer Story (2011)

Ingen direkt höjdare. Personligen tycker jag att Lasse Åberg skulle givit rollen som regissör och manusförfattare till någon annan denna gång. Sällskapsresan sitter i vår kultur och det gör den med all rätt, tyvärr måste jag erkänna att denna "uppföljare" inte kommer tas med i historieböckerna.

Eftersom att de hoppar mellan nu och dåtid genom hela filmen blir det väldigt rörigt. Man hinner knappt sätta sig in i en scen innan det hoppar vidare, lite väl osammanhängande. Trots detta är det alltid underhållande och avslappnande att kolla på Lasse Åberg.

Jag förväntade mig inget när jag satte igång filmen, och jag rekommenderar er att göra samma sak. Så slipper ni bli besvikna.

2/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in