2012-12-17, 23:42
Medlem
gifbryarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Fantastisk film. En av 80-talets absolut bästa om du frågar mig. Blev sugen på att se om den nu. Kanske ska göra det imorgon bara för det.

Ja verkligen, faktum är att det här var första gången jag såg den.
Fantastiskt film!

Edit; Jag såg Final Cut-versionen
Senast redigerad av gifbryars 2012-12-17 kl. 23:44. Anledning: .
Citera
2012-12-17, 23:42
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
A Serious Man

Har sett filmen vid ett tidigare tillfälle, och ansåg då att det i särklass var den mest mediokra och händelsefattiga film jag någonsin hade ödslat tid på. Beslutade dock mig för att ge den en till chans med förhoppningen om att jag eventuellt hade missat filmens kvaliteter, men tyvärr var den lika förkrossande värdelös som vid första tillfället.

1/5 i betyg.

Själv håller jag den som en topp 5 Coenbrödernafilm. Men smaken är som baken antar jag.

Hoppas verkligen att Michael Stuhlbarg får axla huvudrollen i fler stora projekt framöver.
Citera
2012-12-17, 23:46
Medlem
vonfnass avatar
Såg om The Wrestler ikväll.
Den var lika bra som jag minns den! Fortfarande skandal att Sean Penn vann Oscarn före Rourke.
Citera
2012-12-17, 23:49
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Känner igen mig i det där som du skriver, fast det var på SF Bokhandeln som jag köpte de flesta av mina genrefilmer då det begav sig, då var SubDVD fortfarande på postorder.

Kommer från långt ut på landet så närmaste SF-bokhandel var i Göteborg vilket var lite väl långt att åka då vi inte hade särskilt bra bussförbindelser. Men köpte alltid något när jag ändå var i närheten, även i Stockholm givetvis. Däremot bodde jag bara 2 mil ifrån Ginzas enda butik, vilket gjorde att jag åkte dit så fort jag fått in pengar på kontot. Verkar dock som de inte har lika bra utbud på dessa filmer som för 5-6 år sedan.
Citera
2012-12-17, 23:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Däremot bodde jag bara 2 mil ifrån Ginzas enda butik, vilket gjorde att jag åkte dit så fort jag fått in pengar på kontot. Verkar dock som de inte har lika bra utbud på dessa filmer som för 5-6 år sedan.

Under videotiden så sålde Ginza en hel del italienska filmer, tyvärr kassa utgåvor som var sönderklippta.
Citera
2012-12-17, 23:58
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Hur vet du att det är skräpfilmer utan att ha sett dom egentligen, har du kanske det eller går du enbart på betygen som Lotso ger? Hittills har det ju bara varit ett par få ettor, många treor och fyror också.

Än så länge så tycker jag själv det har varit bättre filmer än vid Halloween tittandet! Ska också tänka att 3 filmer som jag gav 1.5 fann jag också underhållande och rekommenderade.
Citera
2012-12-17, 23:59
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Under videotiden så sålde Ginza en hel del italienska filmer, tyvärr kassa utgåvor som var sönderklippta.

De hade en ganska god run med dvder runt 2006-2007. I alla fall för sådana italienska "måsten" vilket passade perfekt för mig då. Men subdvd hade givetvis MYCKET bättre utbud, som att jämföra ett svenskt divison 2 lag i Ishockey med ett NHL-lag.
Citera
2012-12-18, 00:17
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
De hade en ganska god run med dvder runt 2006-2007. I alla fall för sådana italienska "måsten" vilket passade perfekt för mig då. Men subdvd hade givetvis MYCKET bättre utbud, som att jämföra ett svenskt divison 2 lag i Ishockey med ett NHL-lag.

Trots att jag redan hade slutat att handla hos dom vid den tidpunkten så låter det bra, men fanns fortfarande överdrivet mycket House of Horror och Vipco-utgåvor som dom saluförde, sönderklippta med horribla omslag.
Citera
2012-12-18, 00:38
Medlem
kuddenchristos avatar
Argo. Jag tyckte att den var bra och spännande.
Citera
2012-12-18, 00:43
Medlem
Mystiqes avatar
En film som har fastnad i mitt huvud i nått år men dessvärre så har jag glömt bort namnet tills av en slump hittade jag namnet.

Det blev filmen The four Feathers (2002) och lika bra som jag minns första gången.

Jag ger den 6½ av 10
Citera
2012-12-18, 00:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Hur vet du att det är skräpfilmer utan att ha sett dom egentligen, har du kanske det eller går du enbart på betygen som Lotso ger? Hittills har det ju bara varit ett par få ettor, många treor och fyror också.
Jag kommer bara ihåg att han ger 1or, 2or osv, ändå ser han klart dem.. film efter film... det kräver mycket av tittaren, själv stänger jag av om jag inte finner filmen intressant efter 30min.
Citera
2012-12-18, 02:14
Medlem
vonfnass avatar
Såg precis Last Night på Netflix.
Fin liten film om otrohet. Keira Knightley gör en riktigt bra rollprestation.
Kan rekommendera denna dramafilm.

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1294688/
Trailer: http://trailers.apple.com/trailers/i...ent/lastnight/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in