2012-11-01, 21:43
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Håller med till punkt och pricka!

Räkna in mig med

OnT:

They Came from Beyond Space (1967)

Ungefär en blandning mellan Invasion of the Body Snatchers och James Bond. I James Bond känslan så är det en huvudperson som försöker lösa allt och rädda personer och han skjuter och bryter sig in och beter sig ungefär som Bond och där är även en huvudskurk han möter senare. I Invasion of the Body Snatchers så tar utomjordingarna över människorna och styr dem där ifrån precis som i Invasion of the Body Snatchers.
Filmen var inte något spektakulärt direkt och där är definitivt bättre sci-fi filmer i boxen och jag tyckte den var kanske lite långsam i början. Men ju mer in jag kom ju mer händer saker och ju mer underhållen blev man men de höll inte riktigt hela vägen.
Ett riktigt stort plus i kanten för Michael Gough som spelar huvudskurken i filmen men slutet gjorde mig riktigt förbannad. Det visar sig att huvudskurken också bara var besatt av utomjordingar och ville ta över jorden för dem var sjuka och inte ville dö på månen (något sådant skit) och därför tog dem över människorna men sen säger huvudpersonen att dem bara behövde fråga hela tiden och sen lämnar utomjordingen Michael Goughs kropp och han blir normal igen ler och skakar hand med huvudpersonen, THE END
Fan ta dig film du lät mig sitta igenom 85 minuter som egentligen kunde varit 10 minuter.
FUCK YOU MOVIE!

2.5 av 5 i sci-fi box tittandet!

http://www.imdb.com/title/tt0062360/

Hela Filmen:
http://www.youtube.com/watch?v=ukPpNcyOOp8
Citera
2012-11-01, 21:54
Medlem
Eddie.Hs avatar
Twin Peaks: Fire Walk with Me

Var väl lite av ett misstag att se den här innan jag sett tv-serien. Var helt oförmögen att förstå någonting. Trots det så är det nästan magiskt hur man sugs in i filmen samtidigt som man inte förstår vad i helvette det är som försigår. Det är såklart surrealismen jag talar om. Utöver det var det inte mycket att hämta för mig tyvärr även om jag gillade skådespeleriet också.

Om man tycker Lynch är förvirrande nog som han är, och det är han, så ska man nog se till att se tv-serien innan man ger sig in att kolla på denna filmen.
Citera
2012-11-01, 21:59
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Twin Peaks: Fire Walk with Me

Var väl lite av ett misstag att se den här innan jag sett tv-serien. Var helt oförmögen att förstå någonting. Trots det så är det nästan magiskt hur man sugs in i filmen samtidigt som man inte förstår vad i helvette det är som försigår. Det är såklart surrealismen jag talar om. Utöver det var det inte mycket att hämta för mig tyvärr även om jag gillade skådespeleriet också.

Om man tycker Lynch är förvirrande nog som han är, och det är han, så ska man nog se till att se tv-serien innan man ger sig in att kolla på denna filmen.

Ingen idé att se serien nu ifall du sett filmen före det förstör hela konceptet och känslan över serien.
Citera
2012-11-01, 22:05
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Ingen idé att se serien nu ifall du sett filmen före det förstör hela konceptet och känslan över serien.
Lite det jag var rädd för också.
Citera
2012-11-01, 22:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Tja, man kan fortfarande se tv-serien trots att en del grejjer redan är "förstörda".
Citera
2012-11-01, 22:09
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Lite det jag var rädd för också.

Du kan ju se den såklart men det kommer verkligen inte var samma impakt alls som du egentligen ska ha. Och som Rakii skrev en del saker är "förstörda" nu också
Citera
2012-11-01, 22:15
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Såg Fire with Fire nyligen. Skådisar som Bruce Willis och 50 cent är med i rullen och det hjälpte föga!!! Värsta skiten jag sett på länge!!!

http://www.youtube.com/watch?v=j9Auh9MI-Kw
Citera
2012-11-01, 23:27
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Du kan ju se den såklart men det kommer verkligen inte var samma impakt alls som du egentligen ska ha. Och som Rakii skrev en del saker är "förstörda" nu också
Mjo kanske kollar igenom serien nån gång ändå, bara för att det är Lynch.
Citera
2012-11-02, 00:49
Medlem
P.Gs avatar
Total Recall (2012). Helt enligt förväntningarna så är den rejält sämre än originalet på alla plan.

0/5
Citera
2012-11-02, 01:25
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Total Recall (2012). Helt enligt förväntningarna så är den rejält sämre än originalet på alla plan.

0/5
Såg du den på bio?
Citera
2012-11-02, 01:29
Medlem
Eddie.Hs avatar
Eraserhead (1977)
Vad var poängen? Konstig för konstighetens skull. Rena skräpet. 0/5
Citera
2012-11-02, 01:32
Medlem
MissHiphops avatar