2012-12-20, 19:37
Medlem
EddieGeins avatar
Hesher
Galen! Tycker dock det var synd att den försökte vara seriös emot slutet. Mera Hesher!
Levitt's gör en oerhört bra roll.
Citera
2012-12-20, 21:24
Medlem
Nueve Reinas

En bra och spännande psykologisk drama.

4/5
Senast redigerad av Nigeralia 2012-12-20 kl. 21:26.
Citera
2012-12-20, 21:27
Medlem
Petterrors avatar
Big fish
Jag har aldrig riktigt uppskattat Tim Burtons filmer, förutom hans Batman filmer. Den här filmen var, inte lika bra som Batman filmerna, men det var ändå en film som jag gillade. Glad sago-miljö och en fin berättelse. Dessutom gillar jag Ewan McGregor.
Den hade inte den dunkla atmosfären som jag brukar ha svårt för i hans filmer (Tex Alice i underlandet).
Fick dessutom tårar av en film för andra gången idag. (Kanske blivit lite blödig på senare tid )
Är lite osäker på betyget, den har inte sjunkit in än, men jag ger den en stark 3:a/svag 4.
Senast redigerad av Petterror 2012-12-20 kl. 21:30.
Citera
2012-12-20, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Big fish
Är lite osäker på betyget, den har inte sjunkit in än, men jag ger den en stark 3:a/svag 4.
Jag tycker var och varannan film jag ser hamnar i det gränslandet.
Citera
2012-12-20, 22:57
Bannlyst
The hobbit i normal verision. 3d går ej att se. suger!
Citera
2012-12-20, 22:57
Medlem
Lotsos avatar
Christmas Month!

Scrooged (1988)

Jag gillar verkligen Bill Murray, han är en av mina absoluta favorit skådespelare någonsin och han kan göra både komedi och drama förbannat bra. Men dessvärre här tyckte jag han var överallt i sitt skådespel och vet inte riktigt vad jag ska tycka och säga. Ena minuten spelar han goofy andra minuten dödsseriös vilket dessvärre också är problemet med denna filmen. Den vet inte själv om den vill vara en löjlig komedi som gör parodi av Charles Dickens A Christmas Carol eller göra en egen homage version och vara seriösa samtidigt. Tonen ändras hela tiden vilket jag inte fann någon stor charm i. Jag fann heller ingen sympati för Frank Cross (Bill Murray) alls i denna filmen han är så besatt av att få tittarsiffror och bli publicerad i media att han till och med, med sin reklamfilm dödar en 80-årig gammal dam och han är glad över det. Vilken sjuk jävel och sen i slutet när han har lärt sig sin läxa och vi ska vara på hans sida kunde jag inte sluta tänka på den damen han var glad dog så han kunde tjäna pengar. Carol Kane var också rent ut sagt riktigt irriterande och jobbig i filmen när hon hela tiden slog Bill Murray, skulle de var något roligt eller?
Vad jag tyckte om i filmen var dock framför allt de visuella effekterna speciellt när spöket av framtiden besöker Bill Murray vilket också är det spöket jag alltid ser mest fram emot för där finns så många olika sätt man kan vara kreativ när det kommer till det spöket. John Glover & Bobcat Goldthwait vilka också är två skådespelare jag gillar var helt okej men helt ärligt så hade man kunnat göra filmen helt utan Bobcat Goldthwaits karaktär. Filmen hade sina fina och känslosamma stunder och några skämt fann jag roliga.
I sin helhet är detta en ok film men den är mer eller mindre överallt med tonen över filmen där den inte själv vet vad den vill göra. Den har sina stunder, effekterna är bra och jag gillar åtminstone att de försökte göra någon slags nyskapelse på A Christmas Carol och ta plats i nutiden (1988). Men bortsett från detta är det ingen höjdarrulle och jag skulle rekommendera att se någon originell Chrismtas Carol först och vara känd med historien innan man ser denna. Heller inte Bill Murray's starkaste rollinsatser eller filmer för den delen.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0096061/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=C5s-xArZvjo
Citera
2012-12-20, 23:54
Bannlyst
Precis sett Love Actually som jag gör varje jul. Sån jävla underbar film! Det är få filmer som får en på så bra humör som Love Actually. Storyn är egentligen otroligt tunn. Ja, det finns ingen logisk handling över huvud taget. Allt flyter bara på. Det är det som gör filmen så bra. Kärleken är verkligen komplicerad och okomplicerad på samma gång. Sen vilket ensamble! Hela Englands skådespelarelit är samlade kryddat med lite amerikanska storheter. Eller vad sägs om Hugh Grant, Alan Rickman, Colin Firth, Liam Neeson, Rowan Atkinsson, Martin Freeman, Chiwetel Ejiofor, Billy Bob Thornton, Emma Thompson, Keira Knightley, Elisha Cuthbert, Shannon Elizabeth osv. Enligt mig förtjänar den här filmen högsta betyg!

5/5
Citera
2012-12-21, 00:44
Medlem
tOpOffs avatar
Expendables 2

Första filmen gick att lida igenom men uppföljaren stängdes av efter 30 minuter. Så jävla uselt. Avgå!

The Intouchables

En av årets bästa filmer som värmde hela kroppen. Sedan var scenen med Hitlermustaschen världsklass
Senast redigerad av tOpOff 2012-12-21 kl. 00:47.
Citera
2012-12-21, 00:59
Medlem
Lotsos avatar
Christmas Month!

The Santa Clause (1994)

Tim Allen som jultomte var väll sådär ingen direkt höjdare men det är precis vad jag förväntade mig av filmen. Det är en 90-tals Disney film och vi vet alla hur dessa filmerna är. En del rena sikten, få bra och resten är bara meh och detta är en meh film. Gillar inte Tim Allen så värst mycket och han gjorde heller inget speciellt i denna filmen. Eric Lloyd oh herregud varför gillar jag inte barnskådespelare så mycket? För de flesta kan inte skådespela och är bara med för att publiken ska säga "aww" åt dem. Eric Lloyd skrek bara det.
Jag gillade julkänslan filmen hade och hur nordpolen såg ut dock såg man inte nordpolen så mycket och att älvorna var barn hade jag inget emot och tyckte de var kul och se något nytt. Filmen ger också en ganska bra förklaring om hur jultomten tar sig ner i d trånga utrymmena.
I sin helhet så var det inget märkvärdigt ingen dålig film men heller ingen bra en meh film helt enkelt, det är en barnfilm och för barnen så tror jag den gillas jag sätter dock hellre på en annan julfilm vid juletid.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0111070/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=t067u2Jnks0
Citera
2012-12-21, 01:31
Medlem
vonfnass avatar
Såg precis klassikern Metropolis för första gången.
Ända sedan de fann de försvunna 25 minuterna i ett filmmuseum i Buenos Aires för ett par år sedan så har jag varit sjukt sugen på att se den.
Jag hade förbokat den svenska utgåvan som äntligen släpptes i onsdags denna veckan.

Vad ska man säga?
Den är storslagen och episk, men storyn var överraskande tunn.
Man kan dra paralleller till många moderna filmer, ett exempel är att klasskillnaderna i Hunger Games är ju som stulet rakt av från Metropolis.

Montageklippning är alltid lika kul att se i tidiga filmer kontra hur den ser ut idag.
Vissa klipp är lite udda, men inte mer än att man förstår att det kanske inte gick att göra på något annat vis.
Att säga att produktionen är välgjord är ett understatement. Staden känns äkta, framför allt med hjälp av alla mellansekvenser där vi ser en stad i rörelse.

Mitt betyg blir en svag 4:a av 5 möjliga.

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0017136/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ZSExdX0tds4
Citera
2012-12-21, 02:55
Medlem
Ollitos avatar
Har kollat på Brave ikväll. Den var riktigt bra tycker jag och den kändes mysig på något sätt. Sen gör ju dom engelska rösterna sitt också. Jävlar i mig va skön dialekt Skottland har egentligen!

En stark 3/5.
Citera
2012-12-21, 03:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollito
Har kollat på Brave ikväll. Den var riktigt bra tycker jag och den kändes mysig på något sätt. Sen gör ju dom engelska rösterna sitt också. Jävlar i mig va skön dialekt Skottland har egentligen!

En stark 3/5.
OK....har du aldrig hört skottska förr? Tycker dialekten alltid låter så fruktansvärt överdriven på film. Finns ingen som pratar skottska på det sättet i verkligheten. För övrigt framstår Brave för mig helt värdelös, påminner alltför mycket om How to Train Your Dragon. Men även Pixar ska väl misslyckades någongång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in