2012-11-27, 22:57
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Funderat på att se den ett längre tag men dragit mig lite från det. Största anledningen till jag velat se den är för att få se De Niro i en äventyrsfilm. Hur mycket du han sköter sig i den?
Var på grund av han jag tankade filmen och jag kan verkligen säga att han levererar, fast det tycker jag han nästan alltid gör.

Skulle inte riktigt se den som en äventyrsfilm utan mer som en renodlad drama film
Citera
2012-11-28, 01:57
Medlem
Cristuphers avatar
Rope av Hitchcock

Avslappnande men ändå väldigt spännande! Perfekt om man vill se en kort "suspenserulle"
Citera
2012-11-28, 03:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
En fantastisk film. Och dessutom kommer ju George Jung ut ur finkan i år om jag inte minns helt fel. Kanske dags att se om filmen i karlns ära.
Jo man vart verkligen fascinerad över deras metoder samt mängderna dom lyckas smuggla in, i filmen sa dom ju att om man drog en lina i USA i slutet av 70 början av 80-talet så var det 85% chans att det kokainet ursprungligen kom från dom. Minst sagt ambitiösa langare, sen är det år 2015 som George Jung släpps ur fängelset
Citera
2012-11-28, 08:18
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Blow.

Som tidigare nämnt så tröttnar man aldrig på Johnny Depps skådespeleri, som vanligt är det fantastiskt medan Penelope Cruz inte heller var så illa. Gillar att den är verklighetsbaserad vilket gör hela storyn mer intressant och beundransvärd.

Stark 7/10.

Grym film. Man kan se den hur många gånger som helst.
Känns lite som en feelgoodrulle i vissa delar.
Fick lite kritik i någon svensk tidning då de menade att de hyllade en knarklangare

Inatt såg jag Rambo (2008), den var blodigare än vad jag kom ihåg.
Armar och ben som skjuts av, människor som sprängs av minor etc. Min typ av film alltså.
Njöt ordentligt när hjälparbetarna fick smaka på den bistra verkligheten.
Rambos bodycount är inte att leka med.
4/5 bortsprängda lemmar får den av mig.
Citera
2012-11-28, 09:38
Medlem
Petterrors avatar
Pusher (2012)
Den var väl egentligen helt okej, men när man har ett original att jämföra med så kändes den ganska kass. Hade iofs inte väntat mig ngt annat.
Citera
2012-11-28, 09:52
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Pusher (2012)
Den var väl egentligen helt okej, men när man har ett original att jämföra med så kändes den ganska kass. Hade iofs inte väntat mig ngt annat.

Är den värd att se tycker du? eller man kan nöja sig med originalet?
Citera
2012-11-28, 10:23
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Är den värd att se tycker du? eller man kan nöja sig med originalet?
För mig hade originalet räckt för mig. Remaken gav mig ingenting.
Citera
2012-11-28, 10:34
Medlem
Axells avatar
American Pie Presents The Naked Mile

Denna film gick på TV6 igår så såg den då i brist på annat att göra. Att det inte går att jämföra "de riktiga" American Pie- filmerna är redan väl känt så behöver inte göra mer än att nämna detta. Jag kan däremot inte förneka att det förekommer humoristiska inslag i denna film. Öppningsscenen är ett av guldkornen givetvis.

Att den inte speglar hur livet är på ett college är uppenbart men man får ändå ett sug av att dra igång med högskolestudierna efter att ha sett denna film.

3/5 får den med tanke på all humor.
Citera
2012-11-28, 14:06
Medlem
EddieGeins avatar
The Women in Black
Den har en mer spännande känsla till skillnad från andra moderna skräckfilmer, vilket är bra mycket trevligare. Tyvärr, räcker inte det. Det är en film som är i så mycket behov av att föra storyn framåt att den glömmer bort att involvera någon som helst innebörd.

4/10

Bruce Almighty
Jim Carrey håller filmen vid liv, men inte tillräckligt. Den är otroligt fjantig, med en fjantig humor. Budskapen dem pressat in är också något som gör att man vill ta sig för pannan.

3/10
Citera
2012-11-28, 14:18
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
American Pie Presents The Naked Mile

Denna film gick på TV6 igår så såg den då i brist på annat att göra. Att det inte går att jämföra "de riktiga" American Pie- filmerna är redan väl känt så behöver inte göra mer än att nämna detta. Jag kan däremot inte förneka att det förekommer humoristiska inslag i denna film. Öppningsscenen är ett av guldkornen givetvis.

Att den inte speglar hur livet är på ett college är uppenbart men man får ändå ett sug av att dra igång med högskolestudierna efter att ha sett denna film.

3/5 får den med tanke på all humor.
Jävlar, 3/5? En helt värdelös film, solklar 1/5.

Radio Days
En lite annorlunda Woody Allen-film. Den hade alla inslag som hans filmer brukar ha, utan just "Allen-karaktären". Filmen i sig var familjär och fylld av hyllningar till radio. Gillade dock inte Mia Farrows karaktär, lite väl intetsägande. Blev iaf positivt överraskad när jag upptäckte att Diane Keaton hade en liten roll i filmen.
Filmen får en stark 6/10
Citera
2012-11-28, 15:45
Medlem
Kollade precis på The Texas Chain Saw Massacre. En av de bästa skräckfilmerna någonsin, scenen när hon blir jagad av Leatherface och man hör motorsågen komma närmre ger mig kalla kårar varje gång. 8/10
Citera
2012-11-28, 16:02
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Kollade precis på The Texas Chain Saw Massacre. En av de bästa skräckfilmerna någonsin, scenen när hon blir jagad av Leatherface och man hör motorsågen komma närmre ger mig kalla kårar varje gång. 8/10

Vad gillade du inte med den? För mig så är det en klar 10/10, en fulländad film. En av världens absolut bästa filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in