2012-10-31, 13:04
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Edit: (Jag tycker alltså att det är odiskutabelt att originalfilmen är bättre och nämner det inte ens!)

Anthony Perkins insats i jämförelse med Vince Vaughn räcker som motivering till varför originalet sopar mattan med Van Sants film. Vi behöver inte gå djupare än så.
Senast redigerad av Bazinga90 2012-10-31 kl. 13:07.
Citera
2012-10-31, 13:11
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Anthony Perkins insats i jämförelse med Vince Vaughn räcker som motivering till varför originalet sopar mattan med Van Sants film. Vi behöver inte gå djupare än så.

Vince Vaughn har aldrig varit roligare, dock.
Citera
2012-10-31, 13:28
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Vince Vaughn har aldrig varit roligare, dock.

Haha, eftersom jag mer eller mindre hatar Vaughn så håller jag helt klart med dig!
Citera
2012-10-31, 20:32
Medlem
Knasibass avatar
Cabin Fever 2: Spring Fever... gaaah vilken smörja. Såg för övrigt filmen för att jag ville se Rider Strong men hittade honom inte ens, antar att han var med i typ två sekunder.
Citera
2012-10-31, 20:44
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Cabin Fever 2: Spring Fever... gaaah vilken smörja. Såg för övrigt filmen för att jag ville se Rider Strong men hittade honom inte ens, antar att han var med i typ två sekunder.
---
Såg Late Spring av Yasujirô Ozu, gillar handlingen men har samma problem som jag har med Tokyo Story. Dem är djävulskt långsamma .
Citera
2012-10-31, 21:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
---
Såg Late Spring av Yasujirô Ozu, gillar handlingen men har samma problem som jag har med Tokyo Story. Dem är djävulskt långsamma .
Jo de är långsamma men detta är också lite av charmen med Ozus filmer. De får ta tid. Såg själv Late Spring för en tid sedan: https://www.flashback.org/sp39309559.

Jag gillade dock Tokyo Story mer. Har även Good Morning på bluray som får bli den nästa Ozu-film jag ser.
Citera
2012-10-31, 21:49
Medlem
Eddie.Hs avatar
Tetsuo 2: Body Hammer
Inte samma starka ton av surrealism som i första filmen, och de visuella effekterna var inte lika kraftfulla. Fotot är som i ettan väldigt bra, men det var många scener där jag saknade musiken som är går hand i hand med hela det industriella metalljokset på duken.

Denna filmen var klart mer fokuserad på att ha en tydlig plott än något annat. Den har en del riktigt härliga visuella scener precis som ettan, men det var mindre av det tyvärr. Blir tyvärr inte mer än godkänt i min bok.
Citera
2012-10-31, 21:49
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Jo de är långsamma men detta är också lite av charmen med Ozus filmer. De får ta tid. Såg själv Late Spring för en tid sedan: https://www.flashback.org/sp39309559.

Jag gillade dock Tokyo Story mer. Har även Good Morning på bluray som får bli den nästa Ozu-film jag ser.
Håller med dig i ditt omdöme, även om jag tvärt emot dig störde mig på dottern i filmen. Och ja Tokyo Story är bättre.
Citera
2012-10-31, 22:01
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
1408, helt okej. Vissa saker har de lyckats väldigt bra med medan det finns vissa saker som stör en. En oslipad diamant kan man väl säga.. Jag ogillar slutet väldigt mycket, de borde kört med SK-slutet imo..
Citera
2012-10-31, 22:53
Medlem
Cerseis avatar
Silent Hill (2006)

Lite sådär lagom trevlig film. Sådana här filmer brukar annars skrämma mig från vettet men nu blev jag knappt rädd alls. Saknades något kändes det som
Citera
2012-10-31, 23:55
Medlem
Lotsos avatar
Hade som sagt lite filmkväll idag det blev Halloween 2, An American Werewolf in London, Cabin in the Woods och som en liten bonus gick vi igenom lite på Monsters Crash the Pajama Party DVD:n
Har sett alla innan utan American Werewolf så här kommer en liten recension:

An American Werewolf in London (1981)

Jag gillade verkligen denna filmen, som en skräckfilm funkade den, som en komedi funkade den och som en homage till varulvs filmer så funkade den.
Jag gillade karaktärerna och skådespeleriet funkade ganska bra igenom hela filmen. Den kunde va lite snabb redigerad vid vissa tillfällen men jag tror det också var meningen.
Jag gillade verkligen hur vi får se vad som försiggår i Davids huvud efter varulvs attacken och vad han går igenom inte bara fysiskt utan också psykiskt, att han sakta men säkert blir allt mer en varulv.
Sist men inte mins så älskade jag effekterna i filmen, det blir nästan inte bättre än detta och det slår alla effekter som görs idag. Speciellt transformations scenen, filmen vann ju också en Oscar för bästa effekter.
I sin helhet gillade jag verkligen denna filmen och jag tror nog att det är min andra favorit werewolf film rätt efter The Wolf Man (1941). Om ni inte sett denna redan så rekommenderar jag verkligen den, den har också en hel del humor och tror det är första gången jag skrattar åt ett skämt som berättas i en film.

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0082010/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ESh4t57L4Xs

Måste också snabbt till sist nämna några få ord om Monsters Crash the Pajama Party DVD:n.
Detta är en DVD som alla ni DVD samlare bara måste ha för det är inte bara en film. Vi såg inte själva huvudfilmen utan tog och såg dem korta filmerna (inte alla men några) och det är nog dem mest random absurda filmerna ni kommer se. Se bara på James review som förklarar allt ni behöver veta. Kommer ge en recension sen en vacker dag när jag sett huvudfilmen som egentligen inte är en riktig film då den bara varar i 30min.
James review:
http://www.youtube.com/watch?v=aYxpHrowXZ0
Citera
2012-11-01, 00:20
Medlem
Knasibass avatar
Psycho (1998). Det största problemet med den är att Vince Vaughn inte lyckas se det minsta obehaglig ut för en sekund ens. Snubben ser ju ut som en stor snäll nallebjörn vad han än gör.
Ett jävla mysterium varför Gus Van Sant valde att göra detta. Och hur fick han med sig respekterade skådespelare som Julianne Moore och William H. Macy?

Usch säger jag bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in