2012-10-02, 18:51
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Tack för det upplysande svaret. De sociala trenderna? Vilken åldersgrupp talar vi om då, 18-20-åringar? Jag är 26 och har aldrig hört om "dessa sociala trender", inte så konstigt ifall jag är för gammal dock.
Upptäckte detta via en nyhet om en rappare som hade twittrat om att han körde full och avslutade med "YOLO", sen vurpade han och alla fem i bilen dog. Kan även rekommendera tråden i tatueringsforumet om killen som skulle tatuera YOLO över hela bröstet. "Carpe diem är för gubbar".

Summa summarum: bara patrask använder termen.
Citera
2012-10-02, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte ännu, mitt filmtittande har blivit begränsat under en tid nu då jag mest ägnar mig åt böcker och PC-spel, ser dokumentärer om andan för en film skulle falla på. Gäller bara att få in lite mera tid, men ibland vill man ägna sig åt annat än filmer också.
Precis, brukar också ha perioder då jag mest spelar och ser på tv-serier.

Tar tillbaka det jag skrev förut. Companeros är i samma klass som Django, den är ett mästerverk! Snäppet under Leones filmer.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Kan även rekommendera tråden i tatueringsforumet om killen som skulle tatuera YOLO över hela bröstet. "Carpe diem är för gubbar".

Summa summarum: bara patrask använder termen.
Var det inte han som trodde att det stod för You only leave once?
Citera
2012-10-02, 19:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakkeman
Skulle nog säga i åldrarna 16-20 (max). Fjortisarna har liksom gått över till YOLOandet istället. Känn dig inte gammal det är bättre att inte veta något om det

Tack för klargörandet, förklarar då en hel del varför jag missat termen.
Citera
2012-10-02, 19:10
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Jag är 25 och undrar detsamma, har ingen som helst koll på sociala trender eller bloggar, men är man född i början av nittiotalet så är väl filmen rena drömmen för en.

Jag är född 1991, Project X är antagligen den vidrigaste filmen jag någonsin har sett, överdriver då fan inte. Moraliskt förfallet skräp, som glorifierar egoism, sexism och idioti.

Anser man att kvinnor är leksaker, och att det viktigaste här i livet är att bli accepterad av "de tuffa killarna", då tycker man nog att denna film är toppen. Bottenskrap.
Citera
2012-10-02, 19:16
Medlem
Jag såg Street Law av Castellari senast. Man får exakt vad man vill ha, en hård Nero, skön musik och några grymma slow motion-scener. Som väntat passar Castellaris stil väldigt bra in i crime-genren och han bjuder på riktigt skön underhållning.
Citera
2012-10-02, 19:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Jag är född 1991, Project X är antagligen den vidrigaste filmen jag någonsin har sett, överdriver då fan inte. Moraliskt förfallet skräp, som glorifierar egoism, sexism och idioti.

Anser man att kvinnor är leksaker, och att det viktigaste här i livet är att bli accepterad av "de tuffa killarna", då tycker man nog att denna film är toppen. Bottenskrap.

Vet var du står i frågan om dessa hjärndöda filmer och vet att du är född på 90-talet, var ingen som helst baktanke med att dra alla medlemmar på forumet födda på 1990-talet över en kam. Håller även med dig i allt som du skriver om glorifieringen, total dekadens på hög nivå så att det kommer i närhet av det som Marquis de Sade skrev om.
Citera
2012-10-02, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag såg Street Law av Castellari senast. Man får exakt vad man vill ha, en hård Nero, skön musik och några grymma slow motion-scener. Som väntat passar Castellaris stil väldigt bra in i crime-genren och han bjuder på riktigt skön underhållning.
Tar och ser den jag också då! Gillar Castellari, eurocrime och Nero, så den borde falla mig i smaken!
Citera
2012-10-02, 19:41
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Var det inte han som trodde att det stod för You only leave once?
Javisst.
Citera
2012-10-02, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Tar och ser den jag också då! Gillar Castellari, eurocrime och Nero, så den borde falla mig i smaken!
Då kommer du säkert gilla den!
Citera
2012-10-02, 19:44
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Vet var du står i frågan om dessa hjärndöda filmer och vet att du är född på 90-talet, var ingen som helst baktanke med att dra alla medlemmar på forumet födda på 1990-talet över en kam. Håller även med dig i allt som du skriver om glorifieringen, total dekadens på hög nivå så att det kommer i närhet av det som Marquis de Sade skrev om.

Haha, ingen fara! Ogillar min egen generation oerhört mycket, så!
Citera
2012-10-02, 20:29
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Jag är 25 och undrar detsamma, har ingen som helst koll på sociala trender eller bloggar, men är man född i början av nittiotalet så är väl filmen rena drömmen för en.

Är född 93 och hur mycket jag än avskyr Project X definierar den dessvärre till viss mån beteendet och inställningen hos dagens yngre. (Även om konsekvenserna är smått surrealistiska i filmen..)
Speciellt årskullarna från slutet på 90-talet känns hopplöst förlorade, vilket inte minst märks när man hör folk på bussen bli upphetsade över hur överball, knasfet och sjukt tung Project X var när de äntligen fick se den. Swag, yolo och hashtags på Instagram. Suck.
Senast redigerad av Kerringrack 2012-10-02 kl. 20:36. Anledning: Stavade fel, så kan vi inte ha det.
Citera
2012-10-02, 21:54
Medlem
kuddenchristos avatar
Resident Evil: Retribution. Hjärndöd action som suger hängballe. Den filmen försöker vara så jävla cool, men istället är den så jävla töntig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in