2012-12-19, 22:47
Medlem
albes avatar
The Bourne Legacy

Utan matt damon kändes det inte som en bourne-rulle. Saknade humor och story, bra skådisar men tråkiga roller. Aktion scenerna var väl OK men inget nytt.

2/5
Citera
2012-12-19, 23:17
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
The Hills Have Eyes 2/5
Svårt att bestämma mig om den ska få 2 eller 3 i betyg, men gav den 2an så länge. Rekommenderar ingen att läsa vad filmen handlar om på filmtipset. Där spoilars hela filmen i två meningar.
Filmen kändes stereotypisk och var stundtals otroligt jobbig att kolla på när kvinnorna bara gapade och skrek. Handlingen var trots allt rätt schysst och jag gillade även miljöerna.

Vilken version? Tycker att originalet är riktigt bra, antagligen Cravens otäckaste film! Remaken är ganska så okej den också, men inte alls lika otäck och brutal som originalet.

---

Senaste filmen jag såg var Aliens. Är nog den enda uppföljaren som verkligen slår sönder originalet på alla plan. Det jag gillar mest med filmen är karaktärerna och deras utveckling, actionscenerna kommer i andra hand. Helt klart den bästa filmen som Cameron har gjort!

Gillar fan alla filmerna i Alien-serien. Ja, till och med trean och Resurrection, som alla verkar hata!
Citera
2012-12-19, 23:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Vilken version? Tycker att originalet är riktigt bra, antagligen Cravens otäckaste film! Remaken är ganska så okej den också, men inte alls lika otäck och brutal som originalet.

Han såg originalet.
Citera
2012-12-19, 23:22
Medlem
Petterrors avatar
Vart en, ja klassiker får man väl nästan säga. Das boot (directors cut). Dock inte en bra sådan. Såg den för ett par år sedan och den var inte bättre nu. Börjar bra, men för många misstag och dåliga skådespelare. Musiken gör det inte bättre. Blir lite komedi över det. Över 3 timmar i en ubåt blir lite tradigt. Enda bra är väl slutet, annars är det hollywood ala Michael Bay.
Blev ändå sugen på lite mer tysk film och funderar på att ladda ner Der untergang som jag inte sett på ett tag.
Citera
2012-12-19, 23:38
Medlem
WangHaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssol
Såg Sinister igår, den som skulle vara så läskig. Det var den givetvis inte!
Förstår inte hur den och the Cabin in the Woods kunde bli så hyllade?!
Funderar på att se den på bio. Någon annan som har åsikt om den?
Citera
2012-12-19, 23:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao

Skitfilm kort och gott!
Citera
2012-12-19, 23:45
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WangHao
Jag ser uppenbarligen skräckfilm VÄLDIGT SÄLLAN. Jag blev skrämd av Sinister, så skrämd att jag började titta bort många av gångerna, däremot var den inte bra som film, inte det minsta.
Citera
2012-12-19, 23:52
Medlem
Ollitos avatar
Jag har precis kollat klart Boy Wonder, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den faktiskt.. Jag hade rätt höga förhoppningar på den, men den levde inte upp dit så att säga. En film man ser en gång, säger "meh" åt och sen raderar från datorn typ, inte mer än så.

2/5
Citera
2012-12-20, 01:07
Medlem
sim-man92s avatar
Dredd (2012)
Sjukt besviken, inte alls underhållande. Ett par scener är ganska snygga, annars tycker jag mest det ser ut som ett tv-spel. Och Karl Urban är en kass kopia av Stallone.
Citera
2012-12-20, 01:57
Medlem
vonfnass avatar
Såg The Freebie på Netflix precis.
Vilken soppa. Den började hur bra som helst, filmen är uppdelad och omflyttad likt Short Cuts (eller på Tarantino-vis för er som ej känner till Short Cuts) och handlar om ett par som bestämmer sig för att ge varandra chansen att skaffa ett one night stand för att spetsa till äktenskapet lite grann.
Första 50-55min av filmen sitter jag som klistrad. Sen kom "slutet", och jag kan inte känna annat än frustration.
Väl värd att se, om så bara för den första, välgjorda biten av filmen.
Det blir en svag 3:a av 5 möjliga.

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt1474889/
Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Ch7pOY6OZxg
Citera
2012-12-20, 02:55
Medlem
Blev äntligen Requiem for a Dream idag. Hade länge tänkt att se denna, och den var ju tveklöst grym; jag var dock på humör för något mer "spännande" men filmen var brutalt fångande.

4/5
Citera
2012-12-20, 07:31
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede

Som sagt såg jag originalet. Remaken fick en 3/5 hos mig men då har jag inte sett den på några år, möjligt att jag hade omvärderat den idag då jag sett mycket annat film sen dess.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in