Blev bjuden på bio idag. Det blev Stig Helmer Story vilket var en fruktansvärd upplevelse. Jag hade iofs inte väntat mig något annat och tänker inte slösa mer fingerkraft på att klaga på denna totalt intetsägande och onödiga film.
Nu blir det istället Blu-ray kalas med The Living Dead at the Manchester Morgue som låg hemma på dörrmattan och väntade så snällt på mig. En bra avslutning på dagen som garanterat kommer sudda bort de det horribla biobesöket.
Av allt man har hört så känns den lite överskattade. Dock så tar inte det bort det faktum att filmen är bra. Den var väldigt förutsägbar och man kunde tänka sig slutet nästan direkt. Fotot däremot var riktigt tilltalade och jag gillade det. Snygga scener.
Av allt man har hört så känns den lite överskattade. Dock så tar inte det bort det faktum att filmen är bra. Den var väldigt förutsägbar och man kunde tänka sig slutet nästan direkt. Fotot däremot var riktigt tilltalade och jag gillade det. Snygga scener.
8/10
Den vann 8 Oscars, bland annat för bästa film och bästa foto.
Blev bjuden på bio idag. Det blev Stig Helmer Story vilket var en fruktansvärd upplevelse. Jag hade iofs inte väntat mig något annat och tänker inte slösa mer fingerkraft på att klaga på denna totalt intetsägande och onödiga film.
Nu blir det istället Blu-ray kalas med The Living Dead at the Manchester Morgue som låg hemma på dörrmattan och väntade så snällt på mig. En bra avslutning på dagen som garanterat kommer sudda bort de det horribla biobesöket.
I brist på sömn såg jag den kinesiska filmen The Road Home (Wo de fu qin mu qin). En mans far har dött och i princip hela filmen utspelar sig i en återblick om hur hans föräldrar träffades. Den är regisserad av Zhang Yimou, som även gjort många andra fantastiska filmer.
Det är sällan man kommer över filmer som verkligen berör en på djupet som denna film gjorde och jag kan utan att tveka säga att det här är en av de fem bästa filmerna jag har sett (Ser ungefär en film om dagen, ofta fler). Handlingen må vara enkel men berättandet, skådespelandet och ljuset i filmen gör den helt fantastisk. Ziyi Zhang som spelar rollen som flickan som blir förälskad i byns lärare gör ett fantastiskt bra jobb. Det är även väldigt befriande att få komma bort från explosioner, sex och intriger som man annars normalt sett drunknar i och se en film som gör stordåd genom att skildra kärlek på ett så genuint vis. Denna film kommer inte lämna en enda flashbackare torrögd
Många priser har den också kammat hem, bland annat tio olika "Bästa Film"-priser.
Såg just klart filmen!.Ej sevärd, känns inte som något nytt, för det mesta innehållande meningslösa scener som repeterar sig större delen av filmen. Bland det sämre filmerna jag sett på länge och rekommenderar den inte alls.Inga överaskningar alls i filmen, känns som man gjort en kortfilm till en film genom att lägga till samma meningslösa scener för att få ihop sin rulle. 3/10
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!