Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Sånt där gillar jag, alltså "färglagda/färgglada" elskåp, skjul och liknande som står mitt i naturen. Var själv på upptäcktsfärd med kameran för någon månad sedan i ungefär samma trakter och fastnade för just den typen av motiv.
Här är någonting på andra sidan kommungränsen som förmodligen ser väldigt välbekant ut för personer som ofta åker bil norrut mot Farsta. Halvnojig spot då det tenderar att komma bilar mest hela tiden. Fast mindre nojigt än
så här blir det nog inte. Ett nedgånget skjul mitt ute i ingenstans i skogarna runt Rågsved. Platsen kändes lite allmänt obehaglig (delvis beroende på min rädsla att snubbla över någon hemlös heroinist där i skogarna), men på något udda sätt skapade graffitin ändå en känsla av hemtrevnad.
Jag vet inte om jag tillför tråden något med de här bilderna, men jag tänkte att det var roligare att bidra med något än att bara posta bifall och hejarop. (Jag har alltså ingen som helst egen erfarenhet av graffiti utan är bara "supporter".)
Återkommer kanske senare med lite synpunkter angående bild nummer 2 i den här tråden (Ribe i Stureby). Måste bara ta mig till platsen och knäppa ett kort för att kunna illustrera det jag vill ha sagt.

Äsch, Rågsveds mörka skogar är ju trevliga. Dessutom så tror jag att den eventuella heroinisten du träffar på är mer rädd för dig än tvärtom!

Har själv gått runt lite i trakterna och man snubblar ju på en och annan tag. Fin natur är det också.
Du tillför nåt absolut, det är uppfriskande med nån som är totalt utanför "scenen" och kan ge en objektiv syn på det. Jag målar ju inte själv heller, men jag brinner för graffiti i allafall. Har ett mycket stort intresse som jag vill dela med andra, det är därför jag är ute och fotar och postar bilderna här. Sen kommer tankarna av sig själv. So keep on postin'!
Gör det! Ska bli mycket spännande att höra vad du har att säga om Riben. Men akta dig för dom elaka tanterna i området!
Fabian, du glömde att posta nån bild på tagsen.
EDIT: St: Eriksbron. Hela sträckan från Karlberg mot Centralen är som ett museum, med målning efter målning och tags, både från förr och nu. Skulle hugga av mitt högra lillfinger för att få vandra runt därnere.
Fan vad jag älskar den rostbruna färgen.
http://pici.se/pictures/oodPSlYCd.jpg