2007-08-19, 17:41
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Keller
Vilken story, sälj den till Aftonbladet för tretusen spänn.

"Vandal förlorar oskulden i Hjulsta".

Dom köper den direkt.

Haha. Det är mycket pengar för en ungkarl som jag.
Citera
2007-08-19, 20:55
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackee
Haha. Det är mycket pengar för en ungkarl som jag.

Du kan göra det till en affärsidé ju, för att tjäna en massa deg. Åk runt Stockholm, gör en massa grejer och så ringer vi Aftonbladet och säljer in det.

"Vandal äter kebab i Hötorgshallen"
"Vandal besöker Olof Palmes grav"
"Vandal träffar annan vandal"

etc etc.

Möjligheterna är oändliga. Miljonär in no time!

Men kul att du har roliga minnen från platsen där bilden är tagen. Adderar en dimension till bilden och mitt fotograferande.

---
Dagens bild är fotograferad i Farsta Centrum. Nojig spot. Precis brevid tunnelbanan, nattbussen åker förbi strax framför. Massa hus mittemot. Den ser så abstrakt men ändå helt vanlig ut när den är placerad mitt i naturen.

http://pici.se/pictures/bqtAPkeGO.jpg

Citera
2007-08-19, 21:33
Medlem
pappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dental
Keller, Jag älskar de där sommar-Mel-bilderna...

Här kommer min FYNK som utlovat.

http://img300.imageshack.us/img300/9193/pict5029qg7.jpg

(även denna Bild är tagen i gamlstaden)

fet tag men e de inte Pynk(Punk) ?
Citera
2007-08-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappi
fet tag men e de inte Pynk(Punk) ?

Ha,ha jo självklart skall det stå PYNK och inte FYNK...precis som jag utlovade för att cetera mig själv...
Citat:
....i morrgon blir det "autograf" ifrån PYNK..

Bara för det så får ni en ny bild utav Punk och hanses "arme"

http://img251.imageshack.us/img251/9343/pict5852uh0.jpg

Låt oss kalla den, en rad av skönheter...

Och du Killer...
Självklart så fortsätter vi läsa dina inlägg vart du än flyttar!
Du är ju en bit av våran vardag nu...glöm inte det mannen
Citera
2007-08-20, 00:40
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Keller
Dagens bild är fotograferad i Farsta Centrum. Nojig spot. Precis brevid tunnelbanan, nattbussen åker förbi strax framför. Massa hus mittemot. Den ser så abstrakt men ändå helt vanlig ut när den är placerad mitt i naturen.

http://pici.se/pictures/bqtAPkeGO.jpg
Sånt där gillar jag, alltså "färglagda/färgglada" elskåp, skjul och liknande som står mitt i naturen. Var själv på upptäcktsfärd med kameran för någon månad sedan i ungefär samma trakter och fastnade för just den typen av motiv. Här är någonting på andra sidan kommungränsen som förmodligen ser väldigt välbekant ut för personer som ofta åker bil norrut mot Farsta. Halvnojig spot då det tenderar att komma bilar mest hela tiden. Fast mindre nojigt än så här blir det nog inte. Ett nedgånget skjul mitt ute i ingenstans i skogarna runt Rågsved. Platsen kändes lite allmänt obehaglig (delvis beroende på min rädsla att snubbla över någon hemlös heroinist där i skogarna), men på något udda sätt skapade graffitin ändå en känsla av hemtrevnad.

Jag vet inte om jag tillför tråden något med de här bilderna, men jag tänkte att det var roligare att bidra med något än att bara posta bifall och hejarop. (Jag har alltså ingen som helst egen erfarenhet av graffiti utan är bara "supporter".)

Återkommer kanske senare med lite synpunkter angående bild nummer 2 i den här tråden (Ribe i Stureby). Måste bara ta mig till platsen och knäppa ett kort för att kunna illustrera det jag vill ha sagt.
Citera
2007-08-20, 01:11
Medlem
Paradisens avatar
Här får ni en bild från WAS(!) Åkte regionaltåg mellan Stockholm och Uppsala. Sätter igång läget burst på kameran, plåtar och plåtar på längs stationerna. När det inte kommer något mer graffiti på ett tag så kollar man igenom bilderna man har tagit, och vad får man se? Jo en riktigt jävla grym målning av WAS. Skummar igenom kamerabilderna och ser att han gör riktigt snygga jävlar.

Nåja, här är bilden http://www.flypicture.com/display/MTc0MTU=
Citera
2007-08-20, 04:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag tillför tråden något med de här bilderna, men jag tänkte att det var roligare att bidra med något än att bara posta bifall och hejarop. (Jag har alltså ingen som helst egen erfarenhet av graffiti utan är bara "supporter".)

Men Duracell Bunny,
Supporter, utövare eller erfarenheter...skit samma.
Det är väl klart att du tillför tråden något, det är ju just sådana bilder vi älskar här... mer av den varan tack..

Här har ni mitt "dagsbidrag"

http://img77.imageshack.us/img77/1091/pict5938mw7.jpg

Den här bilden föreställer ett sönderbombat elskåp och är tagen vid tågtunnelns mynning bakom Liseberg......typ
Citera
2007-08-20, 13:57
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Tre sköna tags fotade i närheten av Ropsten. Känner bara igen Idol.
Får en känsla av att de är lite old school. Har jävligt svårt att tidsbestämma dessa. Nån som vet?
Citera
2007-08-20, 19:47
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Sånt där gillar jag, alltså "färglagda/färgglada" elskåp, skjul och liknande som står mitt i naturen. Var själv på upptäcktsfärd med kameran för någon månad sedan i ungefär samma trakter och fastnade för just den typen av motiv. Här är någonting på andra sidan kommungränsen som förmodligen ser väldigt välbekant ut för personer som ofta åker bil norrut mot Farsta. Halvnojig spot då det tenderar att komma bilar mest hela tiden. Fast mindre nojigt än så här blir det nog inte. Ett nedgånget skjul mitt ute i ingenstans i skogarna runt Rågsved. Platsen kändes lite allmänt obehaglig (delvis beroende på min rädsla att snubbla över någon hemlös heroinist där i skogarna), men på något udda sätt skapade graffitin ändå en känsla av hemtrevnad.

Återkommer kanske senare med lite synpunkter angående bild nummer 2 i den här tråden (Ribe i Stureby). Måste bara ta mig till platsen och knäppa ett kort för att kunna illustrera det jag vill ha sagt.

Äsch, Rågsveds mörka skogar är ju trevliga. Dessutom så tror jag att den eventuella heroinisten du träffar på är mer rädd för dig än tvärtom! Har själv gått runt lite i trakterna och man snubblar ju på en och annan tag. Fin natur är det också.

Du tillför nåt absolut, det är uppfriskande med nån som är totalt utanför "scenen" och kan ge en objektiv syn på det. Jag målar ju inte själv heller, men jag brinner för graffiti i allafall. Har ett mycket stort intresse som jag vill dela med andra, det är därför jag är ute och fotar och postar bilderna här. Sen kommer tankarna av sig själv. So keep on postin'!

Gör det! Ska bli mycket spännande att höra vad du har att säga om Riben. Men akta dig för dom elaka tanterna i området!

Fabian, du glömde att posta nån bild på tagsen.

EDIT: St: Eriksbron. Hela sträckan från Karlberg mot Centralen är som ett museum, med målning efter målning och tags, både från förr och nu. Skulle hugga av mitt högra lillfinger för att få vandra runt därnere.

Fan vad jag älskar den rostbruna färgen.

http://pici.se/pictures/oodPSlYCd.jpg
Citera
2007-08-20, 21:44
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dental

Och du Killer...
Självklart så fortsätter vi läsa dina inlägg vart du än flyttar!
Du är ju en bit av våran vardag nu...glöm inte det mannen

Blir så jävla glad när jag läser det där! Its all for you people, its all for you!

Citera
2007-08-20, 22:52
Medlem
Fabian FoXXs avatar
Ah, fan klantigt!

Här kommer länken:

http://img72.imageshack.us/img72/8756/cimg0986oj1.jpg
Citera
2007-08-21, 13:39
Medlem
basthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Tre sköna tags fotade i närheten av Ropsten. Känner bara igen Idol.
Får en känsla av att de är lite old school. Har jävligt svårt att tidsbestämma dessa. Nån som vet?

det är delar av ag posse (art guerilla).
alla från märsta linjen 1999-2007 och framåt.
dom har även bla målat i roskillde och write for gold

/b.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in