2007-07-26, 21:04
Medlem
C.Kellers avatar
Hej alla barn!

Som jag skrivit på forumet tidigare så är jag ute mycket och fotograferar graffiti runt i Stockholm. Mest för att dokumentera och senare kunna titta tillbaka och se hur det sett ut, nu när staden är i total "wipeout" för att sanera bort minsta lilla sprayprick. Jag tänkte först starta en blog med bilderna men orkar egentligen inte med jobbet, så jag tänker posta en bild varje dag på det jag fotograferat. Det blir roligare så, då kan man ha diskussioner och skriva ner tankar etc. Dessutom så blir ni då tvungna att besöka graffitiforumet en gång om dagen vilket innebär mer liv här.

Jag tänker inte ta hänsyn till om bilden är relevant för historien, om det är en toy eller inte som syns eller hur bilden ser ut överhuvudtaget. Jag har inga artistiska ambitioner och min kamera suger. "Projektet" handlar lika mycket om Stockholm som stad, som graffiti, så det kan ibland hända att graffitin inte är i fokus eller att "klottret" är fult. Så jag vill inte ha några kommentarer om vem som är en toy etc. Vi ska ha en trevlig stämning här där vi alla enas kring vårt stora intresse. Let us hold hands and unite. Det är också för våra vänner ute i landet som inte har sett en SLISK-tag eller RESON-throwup ( har inte hittat nån än iofs ) förut.

Jag tänker inte nämna var bilden är tagen eller vilket datum det är. Jag vill undvika att peka ut nån och det sista jag vill är att nån stackare ska råka illa ut. Alla bilder som läggs ut är tagna av mig personligen och dom kan vara både gamla och nya. Mitt stora intresse ligger i tags och t-ups, plus snabba målningar på nojiga platser så det kommer nog tyvärr inte att bli så många burners. Det är inte lika intressant imo. Om ni kommenterar bilderna så kom ihåg att inte nämna något personligt, om målaren i sig har bytt tag till vad, om dom fortfarande är aktiva etc. Ingen känslig information helt enkelt. Om någon däremot har en historia att berätta om bilden, vad som hände, bakgrund etc så är det välkommet. Det blir mer levande då. Ni får gärna diskutera stil, motiv etc men inga "jävla sopa" kommentarer eller dylikt. Om diskussionerna går för mycket OT så starta en egen tråd om det.

Så, tack för att ni läste såhär långt. Jag hoppas att det uppskattas och att ni tycker att det är lika roligt som jag. Det kan bli hur bra som helst, tråden kan tex fungera som en adventskalender som avslutas med en grand finale på julafton eller nåt Bara det blir mysigt.

Så, jag börjar här med första bilden. Enjoy.

http://pici.se/pictures/OvQUsmeTh.jpg

Mvh
//C. Keller

( Ja, jag vet att det finns fotolog men orka. Det blir roligare såhär. Bilderna är i vissa fall redigerade i efterhand för kontrast etc så att det ser bättre ut. )
Citera
2007-07-26, 21:25
Medlem
pappis avatar
kul!
Citera
2007-07-26, 21:37
Medlem
Moshs avatar
Säger som pappi, sedan att du har en dålig kamera spelar ingen roll, tycker nämligen att bilden har en enorm känsla över sig, ser redan fram imot morgondagen
Citera
2007-07-26, 21:45
Medlem
hEikis avatar
Håller med båda ovanstående skribenter, mycket roligt initiativ! Ska bli skoj att följa tråden!
Citera
2007-07-26, 21:46
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosh
Säger som pappi, sedan att du har en dålig kamera spelar ingen roll, tycker nämligen att bilden har en enorm känsla över sig, ser redan fram imot morgondagen

Säg inte sådär, nu får jag ju prestationsångest.

Kul att ni gillar det men det kommer inte att bli "fina" bilder varje gång, så jag vill inte höra några klagomål sen, capishe?
Citera
2007-07-26, 21:49
Medlem
Ecstanols avatar
Jag kan inget om graffiti men din bild är kanon! Hoppas på fler bilder!
Citera
2007-07-26, 22:04
Medlem
Moshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Keller
Säg inte sådär, nu får jag ju prestationsångest.

Kul att ni gillar det men det kommer inte att bli "fina" bilder varje gång, så jag vill inte höra några klagomål sen, capishe?
Nemas, kommer inte att komma klagomål från mig och bara för att att en bild inte blir "fin", så innebär det inte att den inte levererar en känsla, brukar nästa vara tvärtom men hur som helst en grymt kul idé!

Fred
Citera
2007-07-26, 22:07
Medlem
najs bild
Citera
2007-07-26, 22:18
Bannlyst
förstår inte riktigt poängen? Såg inga nedskriva tankar av dig?

ber om ursäkt om jag råkat missa dem...
Citera
2007-07-26, 22:21
Medlem
hEikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirage
förstår inte riktigt poängen? Såg inga nedskriva tankar av dig?

ber om ursäkt om jag råkat missa dem...
Nästan längst upp i tråden i första inlägget skriver han

Citat:
Ursprungligen postat av C.Keller
...Mest för att dokumentera och senare kunna titta tillbaka och se hur det sett ut...
Som en kul grej helt enkelt! Vad jag har förstått det som iaf
Citera
2007-07-26, 22:28
Bannlyst
"Det blir roligare så, då kan man ha diskussioner och skriva ner tankar etc"

Det såg jag men sen ser jag tyvärr inget som inbjuder till det tyvärr

Misstolka mig inte nu, även om jag tycker det är är lite väl misstänkt likt ett sämre format av en fotolog, så är jag helt för iden om den bjuder på några läsvärda tankar eller någon annan form av historia till bilden..
Citera
2007-07-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirage
"Det blir roligare så, då kan man ha diskussioner och skriva ner tankar etc"

Det såg jag men sen ser jag tyvärr inget som inbjuder till det tyvärr

Misstolka mig inte nu, även om jag tycker det är är lite väl misstänkt likt ett sämre format av en fotolog, så är jag helt för iden om den bjuder på några läsvärda tankar eller någon annan form av historia till bilden..

Det kommer väl med tiden, snygg cykel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in