2007-09-04, 22:17
Medlem
Fenr!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironhead
Fuck alla som gnäller. Vet inte hur många trevliga kvällar jag spenderat på den här tråden.

Låt det vara som det är utan allt gnäll, kan inte bli enklare.

C.Keller, du är mannen

Porrigt.

Men annars mycket trevlig tråd!
Citera
2007-09-04, 22:27
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocksmocker
Kanske dags att börja träffa nya(riktiga) vänner?

Har vi en dålig dag eller? Varför blir du så provocerad? Vi tar diskussionen genom PM ist, finns inget värde i att den sköts i tråden.
Citera
2007-09-04, 22:44
Medlem
C.Kellers avatar
En hatares bästa vän.

http://pici.se/pictures/rPYCVOyyo.jpg

Varsågod. Det här är vad som händer när du inte bryr dig. När du tycker att det inte finns nån mening med att lägga ner tid på att antingen acceptera eller protestera. Skit i allt. Finns ingen mening. Det är ändå ingen som lyssnar. Strunta i engagemang, du kan inte påverka. Du är inte speciell. Spelar ingen roll vad du gör, du har ingen makt. Lilla du. Lev ditt liv och skit i andra. Ingen bryr sig om dig så varför ska du. Alla lever sitt liv.

Det är helt okej. Låt det gå. Du kommer ändå att dö. Fuck it.

Men då får du också vara beredd på att hatet till slut stirrar dig rakt i ögonen.

Känns det bättre nu? En hatares bästa vän. Snart i ditt vardagsrum.

- Killer Keller, hellre en idealist än arrogant -
Citera
2007-09-04, 23:16
Medlem
pappis avatar
segt att folk klagar på en av dom trådar som gjort detta forumet så otroligt mkt mer intressant och levande.
pick of the day och skisstävlingarna e ju det som gör FBs forum till det mest attraktiva i mina ögon. dessutom faktumet att folk över lag inte har sån extrem attityd mot vartandra i hopp om att uppnå nått jag inte riktigt hajat.

propps till C.keller å Dental + dom andra som håller igång tråden.
Citera
2007-09-04, 23:28
Medlem
Shit, här inne var det trevligt värre...
dax att höja garden ser jag

Skulle så gärna vilja säga ett och annat i den här diskusionen, vilket troligen skulle få en och annan att dra igen kakluckan...
Men för trådens bästa så kniper jag käft, Blundar och räknar till 10...
(Gud vad mogen du är Dental )

Tänkte posta en rätt skön throwup här ikväll
men då jag inte vill förstöra den "mysiga" stämningen så får ni istället den här...

http://img236.imageshack.us/img236/5549/pict6812qs9.jpg

Fotad i ett p-hus på Övre Husargatan
Citera
2007-09-05, 00:26
Medlem
pramuss avatar
Trevlig liten tråd detta
Citera
2007-09-05, 04:24
Bannlyst
Frågan är om hur ni misstar flashback för att vara ett seriöst forum..

Förr när man hade det gamla systemet(99-03?), glömt vad dom kallade det, men det var typ innan flashback blev överhypat i media var det lika tramsigt som på whoa. Och även om det ser lite nyslipat ut här o där betyder det verkligen inte att detta är ett respektabelt forum, enbart pinsamt att anse det om den mest mytomspunna siten någonsin.

För att återgå till denna tråden gillar jag tanken bakom en härlig bild per dag, men, varför inte bara använda fotolog till det? när det egentligen tjänar syftet perfekt då du laddar upp en bild per dag, ni/du kan skriva va fan ni vill och folk kan kommentera.

Nu när du c.keller till och med kör någon egen censureringslag där om någon ej är på din sida och säger 'han o hon är av homosexuell läggning' så tänker du be att tråden låses? hur fan vill du ha det? ska folk kunna kommentera men med bara positiva svar? känns rätt keff isåfall.
Citera
2007-09-05, 08:01
Medlem
Skit-Kjells avatar
Om du någonsin sitter på 112:an mellan Spånga Station och Alvik så finns det en toksnygg målning någonstans närmare Sumpan har jag för mig.

Stod "Tack till highlights..." i hörnet. Sen var det en annan målning på massa lustiga gubbar brevid
Citera
2007-09-05, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skit-Kjell
Om du någonsin sitter på 112:an mellan Spånga Station och Alvik så finns det en toksnygg målning någonstans närmare Sumpan har jag för mig.

Stod "Tack till highlights..." i hörnet. Sen var det en annan målning på massa lustiga gubbar brevid

tänker du på denna?
http://img502.imageshack.us/img502/2589/assmakaosikaros01sz6.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/720/eposkilassma01uv8.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/7540/highlightsbilen01vf3.jpg
Citera
2007-09-05, 11:56
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocksmocker
Frågan är om hur ni misstar flashback för att vara ett seriöst forum..

Förr när man hade det gamla systemet(99-03?), glömt vad dom kallade det, men det var typ innan flashback blev överhypat i media var det lika tramsigt som på whoa. Och även om det ser lite nyslipat ut här o där betyder det verkligen inte att detta är ett respektabelt forum, enbart pinsamt att anse det om den mest mytomspunna siten någonsin.

För att återgå till denna tråden gillar jag tanken bakom en härlig bild per dag, men, varför inte bara använda fotolog till det? när det egentligen tjänar syftet perfekt då du laddar upp en bild per dag, ni/du kan skriva va fan ni vill och folk kan kommentera.

Nu när du c.keller till och med kör någon egen censureringslag där om någon ej är på din sida och säger 'han o hon är av homosexuell läggning' så tänker du be att tråden låses? hur fan vill du ha det? ska folk kunna kommentera men med bara positiva svar? känns rätt keff isåfall.

Snälla. Om du läser tråden från första början så förstår du varför tråden inte ligger på fotolog. Svaren på ALLA dina frågor finns redan i tråden. Men för att förklara ännu än gång varför tråden inte ligger på fotolog och vad jag menar med inga påhopp.

1. Fotologs layout är asful. Den är rörig, jag hatar systemet där man kan se bilder i vänster och höger kolumn. Dessutom så finns det miljontals floggar och det mesta försvinner i mängden.

2. Graffitifloggar är nästan bara besökta av graffitimålare själva. Jag vill att den här tråden ska vara för alla. Flashback är besökt av tusentals människor och många går in på trådar där "dom inte har nåt att göra". Det är säkert en och annan som har hittat tråden av misstag. Bra. Dessutom så blir den en skön communitykänsla när det är en tråd. Det finns hundratals trådar och floggar på nätet där man kan kalla varandra för bögar och toys. Kan det inte få finnas en som är ren från sånt?

3. Jag har ju skrivit att alla får kritisera målningarna och målarna hur mycket dom vill men inte med personliga påhopp och fula ord. Förstår du innebörden av konstruktiv kritik? Precis det jag menar. Om MOD har problem med min attityd och sättet jag vill att tråden ska fortsätta så är jag öppen för diskussion genom PM med den.

4. Det spelar ingen roll om Flashback i övrigt är oseriöst, det är tråden som ligger i fokus. Jag bryr mig inte ens om den övriga delen av graffitiforumet. Jag besöker knappt dom andra delarna av Flashback pga tidsbrist och ointresse.

Jag förstår seriöst inte ditt problem. Tråden har ju flytit på felfritt sedan starten och det borde betyda att någonting är rätt. Oavsett om du tycker att den är överflödig eller att jag är patetisk eller utan vänner för att jag bryr mig. Och även om den inte ligger på Fotolog. Om du har synpunkter på det jag skrivit så svara på det PM jag skickade till dig. Jag tänker inte fortsätta och argumentera för min ståndpunkt här.

// Killer Keller

EDIT: För att vara lite övertydlig med vad jag menar med dålig vs. konstruktiv kritik så tar jag ett exempel. Bara för att det inte ska bli några missförstånd.

X postar en bild av målare Y. Användare Z i tråden tycker att målningen är kass. Helt okej. Då finns det två sätt användare Z kan kritisera.

1. "Fan asså, Y är helt jävla bög. Fan vad dålig han/hon är, det är nog bäst att Y tar livet av sig och slutar smutsa ner gatorna med sina fittdåliga målningar. TOY TOY TOY TOY TOY!"

2. "Hm, den målningen var inte så fin. Y borde öva mer på på att få rena raka linjer och exprimentera med olika fyllningar och mönster. Y kanske borde skissa mer på papper hemma innan han/hon ger sig på stationer/väggar/tåg.
Ett tips till Y är att besöka www.braexempelpågraffiti.com eller www.lärdigbättregraffititeknik.se för att lära sig mer."

Varför är detta ett bättre sätt? Jo, när fan ska målare själva inse att ni alla sitter i samma båt? Det finns ingen mening med att hoppa på varandra. Ni tjänar alla på att uppmuntra varandra och hålla varandra om ryggen. Det finns redan nog med hatare och ni sitter jävligt tajt just nu med all nolltolerans, vilket leder till att kulturen stryps. Så antingen så fortsätter ni med att hoppa på varandra, vilket kommer leda till att färre och färre kommer att våga måla, vilket till slut kommer att leda till att den försvinner helt eller så ändrar ni på sättet ni ser på varandra. Men det kanske är så att machokulturen redan är så insvetsad i graffitin att det är för sent att ändra på attityden? Det kanske bara är jag som drömmer om en skönare, mer avslappnad kultur?
Citera
2007-09-05, 21:17
Medlem
Skit-Kjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
tänker du på denna?
http://img502.imageshack.us/img502/2589/assmakaosikaros01sz6.jpg
http://img515.imageshack.us/img515/720/eposkilassma01uv8.jpg
http://img514.imageshack.us/img514/7540/highlightsbilen01vf3.jpg

Precis!
Citera