2010-06-04, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Angelo Palombo - underskattad till tusen. Hoppas han får chansen att visa upp sin storhet i VM. Alla räknar in honom som en städgumma alá Gattuso men det är bara så fel det kan bli. I Serie A är han utan tvekan med i toppen när det gäller passningsskicklighet och han har i princip allt en central mittfältare behöver.

Håller med. Palombo är nog en av de bästa mittfältarna jag har sett spela. Vanligtvis så gör inte def. mittfältare så mycket väsen av sig förutom att hålla stabilitet bakom, Palombo vet dock hur man kryddar på med passningar och genomskärare, grym teknik och en otrolig styrka. Underbar spelare. Konstigt att han inte har nämnts förut vilket bara bevisar hur okunniga en del människor är i detta forum.
Citera
2010-06-04, 17:44
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Anelka kan man inte räkna som bättre än Van Persie. Sjukt överskattad.

Är det verkligen någon som överskattar Anelka? Vilka då?
Citera
2010-06-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Är det verkligen någon som överskattar Anelka? Vilka då?
Folk som tar ut honom som en av världens 10 bästa anfallare tex. Idioter på 606 som skriker om att bänka Drogba och behålla Anelka ensam på topp för att han gjorde 4 mål på Sunderland eller nåt annat brögäng, tränare som ger honom chans på chans i toppklubbar trots att han är medioker. Läste någonstans att han är en av de dyraste spelarna genom tiderna (om inte den dyraste) om man räknar samman summorna från snubbens övergångar genom karriärer. Och det är jävligt underligt får en så pass begränsad spelare.
Citera
2010-06-04, 18:07
Medlem
Wups avatar
Mest underskattade: Helt klart Hulk.
Nog för att jag älskar Porto men dags att någon utav storklubbarna ger denna grymma brasse chansen!
Citera
2010-06-04, 18:10
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Folk som tar ut honom som en av världens 10 bästa anfallare tex. Idioter på 606 som skriker om att bänka Drogba och behålla Anelka ensam på topp för att han gjorde 4 mål på Sunderland eller nåt annat brögäng, tränare som ger honom chans på chans i toppklubbar trots att han är medioker. Läste någonstans att han är en av de dyraste spelarna genom tiderna (om inte den dyraste) om man räknar samman summorna från snubbens övergångar genom karriärer. Och det är jävligt underligt får en så pass begränsad spelare.

Skulle inte kalla honom för medioker, men ingen världsspelare heller precis. Han är väl okej helt enkelt.
Citera
2010-06-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Skulle inte kalla honom för medioker, men ingen världsspelare heller precis. Han är väl okej helt enkelt.
Han är medioker för att vara bland världens bästa klubbar ja.
Citera
2010-06-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ja, men har någon NÅGONSIN sagt att Valdes är bland världens allra bästa målvakter? Själv har jag aldrig hört det iaf, varför han knappast kan anses överskattad. Läs på vad ordet betyder.

barca bör helt klart ha en bättre målvakt. att han fortfarande står efter flera år visar ju att han är överskattad.
Citera
2010-06-04, 21:38
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
barca bör helt klart ha en bättre målvakt. att han fortfarande står efter flera år visar ju att han är överskattad.

Som sagt så har väl ingen påstått att Valdes tillhör dom bästa målvakterna i världen, därför kan man inte påstå att han är ett dugg överskattad
Citera
2010-06-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Som sagt så har väl ingen påstått att Valdes tillhör dom bästa målvakterna i världen, därför kan man inte påstå att han är ett dugg överskattad
Om du kollar på spelarkvaliten hos barca är en bättre målvakt helt klart aktuellt. att man ändå låter han stå kvar är ett mysterium. barca verkar ha ngn outgrundad tro på valdes. vrf vet jag inte; överskattad.
Citera
2010-06-04, 23:12
Medlem
Satan i gatans avatar
Tycker snarare att Valdes är förhållandevis underskattad då folk fortfarande verkar tro att han är lika dålig som för ett par år sedan. Valdes har en ganska hyfsad säsong bakom sig. Visserligen har han fortfarande sina brister, och har väl släppt in något enstaka enkelt mål. Men sett över hela säsongen har han knappast varit sämre än Casillas eller någon annan spansk målis. För ett par år sedan så var dock mer än lovligt benägen att göra misstag, men han har tveklöst förbättrat sig.
Citera
2010-06-05, 00:14
Medlem
Adazanims avatar
Ballack.
Citera
2010-06-05, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satan i gatan
Tycker snarare att Valdes är förhållandevis underskattad då folk fortfarande verkar tro att han är lika dålig som för ett par år sedan. Valdes har en ganska hyfsad säsong bakom sig. Visserligen har han fortfarande sina brister, och har väl släppt in något enstaka enkelt mål. Men sett över hela säsongen har han knappast varit sämre än Casillas eller någon annan spansk målis. För ett par år sedan så var dock mer än lovligt benägen att göra misstag, men han har tveklöst förbättrat sig.
bättre har han blivit, men jag har en hel del andra målvakter jag värderar högre. visst, men tkr man inte kan jmf barca med resten av ligan. är väl 25p i poängskillnad mellan 2:an och 3:an så barca bör man kolla med ett internationellt perspektiv och där håller inte valdes måttet enligt mig. som du säger, han har blivit bättre, men jag tkr inte han platsar i dagens barca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in