2010-06-04, 13:58
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Kollar man inte på Arsenals matcher är det tydligen svårt att veta hur mycket nytta han gör. Han är inte en av världens bästa spelare, men topp-10 bland anfallarna iallafall.

Drogba, Ibrahimovic, Fernando Torres, David Villa, Diego Milito, Eto'o, Wayne Rooney, Anelka, Higuaín, Ronaldo (om han räknas som anfallare), Messi (om han räknas som anfallare), Luis Fabiano. För att nämna några som är bättre.
Citera
2010-06-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crapface
Drogba, Ibrahimovic, Fernando Torres, David Villa, Diego Milito, Eto'o, Wayne Rooney, Anelka, Higuaín, Ronaldo (om han räknas som anfallare), Messi (om han räknas som anfallare), Luis Fabiano. För att nämna några som är bättre.
Anelka kan man inte räkna som bättre än Van Persie. Sjukt överskattad.
Citera
2010-06-04, 14:03
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:
Samma nivå som Anelka, Higuain, Milito, Fabiano, Zlatan, Eto'o iallafall.
Citera
2010-06-04, 14:06
Medlem
spontant tänker jag victor valdes. sjukt överskattad. visst, barcas egna produkt men spelar ingen roll när produkten är värdelös.
Citera
2010-06-04, 14:08
Medlem
Citat:

Som målskyttar är en del av de du nämnde möjligtvis bättre. Van Persie är ju lite mer än en vanlig striker och det finns väl en anledning till att spelare som Fabregas, Arshavin, Henry och Bergkamp sagt att Robin är en av de bästa spelare de någonsin spelat med.

Dock har ju skadorna gjort att han aldrig kunnat prestera över en lång tid, innan skadan i början av november 09 ledde han poängligan rätt så överlägset har jag för mig, före spelare som Rooney, Drogba och Torres.

Om man påstår att Van Persie är världens bästa spelare kan jag dock förstå om man vill kalla honom överskattad, men han borde definitivt nämnas bland de riktigt stora spelarna.
Citera
2010-06-04, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
spontant tänker jag victor valdes. sjukt överskattad. visst, barcas egna produkt men spelar ingen roll när produkten är värdelös.
Sett honom spela de senaste två åren?
Citera
2010-06-04, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Sett honom spela de senaste två åren?
ja, o han har sina stunder, men jag tkr inte han är på den nivån resten av barca är på. helt klart är imo cech, van der sar, casillas mfl bättre.
Citera
2010-06-04, 14:16
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Anelka kan man inte räkna som bättre än Van Persie. Sjukt överskattad.

Vann ju skytteligan för två år sen. När gjorde Van Persie det senast? Har det ens hänt?
Citera
2010-06-04, 14:22
Medlem
Citat:
Vann ju skytteligan för två år sen. När gjorde Van Persie det senast? Har det ens hänt?

Van Persie gör ungefär lika mycket mål som Bergkamp gjorde i sin karriär, ingen av dem är/var några målmaskiner, men du kanske anser att spelare som Kevin Phillips och James Beattie var bättre än Bergkamp också?

Enligt ditt sätt att tänka är Darren Bent Premier Leagues tredje bästa anfallare sett över de fem senaste säsongerna.
Citera
2010-06-04, 14:39
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Van Persie gör ungefär lika mycket mål som Bergkamp gjorde i sin karriär, ingen av dem är/var några målmaskiner, men du kanske anser att spelare som Kevin Phillips och James Beattie var bättre än Bergkamp också?

Enligt ditt sätt att tänka är Darren Bent Premier Leagues tredje bästa anfallare sett över de fem senaste säsongerna.

Verkligen inte, Bergkamp är en av mina absoluta favoritspelare genom tiderna. Men jag jämförde med att någon sa att Anelka var överskattad, så använde jag att han vann skytteligan för två år sen för att motbevisa att han inte alls är särskilt överskattat. Däremot Van Persie och alla jämförelser med Bergkamp är jag så jävla trött på. Dennis Bergkamp hade ju en helt fantastisk spelförståelse och teknik, Van Persie däremot har teknik men han saknar spelförståelse. Han är inte närheten av Bergkamp, hur mycket än Arsenal-fans nu än hoppas på att han ska växa i in i den rollen.
Citera
2010-06-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
ja, o han har sina stunder, men jag tkr inte han är på den nivån resten av barca är på. helt klart är imo cech, van der sar, casillas mfl bättre.
Ja, men har någon NÅGONSIN sagt att Valdes är bland världens allra bästa målvakter? Själv har jag aldrig hört det iaf, varför han knappast kan anses överskattad. Läs på vad ordet betyder.
Citera
2010-06-04, 17:21
Medlem
Citat:
Anelka är ALDRIG bra mot bra motstånd, viker ner sig och bidrar dessutom inte till att göra medspelarna bättre. Marco Di Vaio vann väl också skytteligan (nästan iaf) för två år sedan, inte gör det honom till en världsklassanfallare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in