2014-03-22, 20:21
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men hur många chanser fick han??

43, förmodligen många inhopp dock. 6 mål.
Citera
2014-03-24, 20:58
Medlem
Xavi - Inte det minsta överskattad. Visst, många sidleds- och alibipass under en match, men se också till hur många direkt målgivande pass han har.....Killen har en närmast unik förmåga att själv bestämma tempot på matchen.

Thiago Silva - Ok, jag har ändrat lite uppfattning den senaste tiden. Pique är inte längre nummer ett på planeten som mittback. :-) Det är Silva. Löjligt dominant och väldigt bra i luften trots att han inte är jättestor. Äger fullständigt

Dani Alves - Överskattad. Ok teknik och löpstark, men usel defensivt och ganska trasig i huvudet. Filmar för mkt. Skulle bli rejält avslöjad defensivt i ett sämre lag än Barca.

Suarez - Hyllas av alla just nu, men ändå underskattad. Världens bästa spelare de senaste månaderna.

Tidernas mest överskattade spelare? Väldigt enkelt: Beckham. En ok högerfot, men det fanns redan då minst 10-20 bättre höger (eller vänster) fötter. Se´n då? Fruktansvärt överhajpad, hyllad som ett geni varje gång nån 2 metersmittback knoppade in en av hans hörnor. Nä, ....schas.
Citera
2014-03-24, 21:13
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy

Tidernas mest överskattade spelare? Väldigt enkelt: Beckham. En ok högerfot, men det fanns redan då minst 10-20 bättre höger (eller vänster) fötter. Se´n då? Fruktansvärt överhajpad, hyllad som ett geni varje gång nån 2 metersmittback knoppade in en av hans hörnor. Nä, ....schas.

Jag tycker snarare tiden har visat hur bra Beckham var när han stod på sin topp. Prestigelös, grymt hårt arbetande spelare med den berömda högerfoten. Det finns ju ingen spelare som har i närheten så bra inlägg idag. Den är död, inläggskonsten. Måhända en ganska begränsad spelare dock.
Citera
2014-03-24, 21:15
Medlem
anteri17s avatar
Det är hemskt att se inläggsspelet i dagens fotboll. Proffs kan alltså inte curla in inlägg på rätt yta. Ett skämt är vad det är.
Citera
2014-03-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker snarare tiden har visat hur bra Beckham var när han stod på sin topp. Prestigelös, grymt hårt arbetande spelare med den berömda högerfoten. Det finns ju ingen spelare som har i närheten så bra inlägg idag. Den är död, inläggskonsten. Måhända en ganska begränsad spelare dock.

Håller med. Han var ju inte snabbast Becks, men jobbade alltid hårt och var alltid professionell och hade en fantastisk fot.
Angående inläggen generellt idag så sitter jag nästan jämt och funderar- hur svårt ska det vara att slå ett inlägg när man är omarkerad på kanten som hamnar i straffområdet där man vill ha den? Jag har inte spelat själv så det är såklart svårare än vad jag tror..men ändå. Har man tränat dagligen i 10 år måste man ohotad kunna slå ett ok inlägg. Är de lata på träningarna likt sveriges tennistalanger (enligt Mats Wilander).
Citera
2014-03-25, 20:37
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Håller med. Han var ju inte snabbast Becks, men jobbade alltid hårt och var alltid professionell och hade en fantastisk fot.
Angående inläggen generellt idag så sitter jag nästan jämt och funderar- hur svårt ska det vara att slå ett inlägg när man är omarkerad på kanten som hamnar i straffområdet där man vill ha den? Jag har inte spelat själv så det är såklart svårare än vad jag tror..men ändå. Har man tränat dagligen i 10 år måste man ohotad kunna slå ett ok inlägg. Är de lata på träningarna likt sveriges tennistalanger (enligt Mats Wilander).

Problemet är att det finns för få bollspelare på kanterna. För mycket snabbhet, för lite känsla. De bästa spelarna kan såklart kombinera snabbhet med känsliga fötter, men generellt så är det två egenskaper som inte korrelerar. Då får man yttrar som Biabiany, Walters, Walcott, Kuba, mfl, mfl, mfl.

Sedan finns det en del spelskickliga yttrar i de stora lagen, men dem slickar inte gärna kanten. Så de kan sällan använda sina känsliga fötter i inläggssituationer. Jag är långt ifrån ett fan av konstant spelbredd, men däremot är jag en förespråkare för variationsrik fotboll ( i lag och mellan lag). Därför blir jag ganska besviken på att inget lag spelar med en bra Seb Larsson typ på kanten. Ibland, i en del av vinna den taktiska matchen.
Citera
2014-03-25, 20:40
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Otroligt professionell fotbollsspelare. Oavsett roll gjorde han otroligt bra ifrån sig. Och att underskatta inlägg är otroligt naivt bara för att yttrar nuförtiden är anfallare och spelar på kanten så man får rätt fot inåt.
Citera
2014-03-29, 00:55
Medlem
Sunrise01s avatar
Många engelsmän underskattar Zlatan starkt. Läste en engelsk sportkrönika för 2 år sen om olika fotbollsspelare i Europa och där hävdade de konsekvent att en anfallare som Zlatan hade kunnat få spela endast i en mittenlag i PL typ Everton
Senast redigerad av Sunrise01 2014-03-29 kl. 00:58.
Citera
2014-03-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Många engelsmän underskattar Zlatan starkt. Läste en engelsk sportkrönika för 2 år sen om olika fotbollsspelare i Europa och där hävdade de konsekvent att en anfallare som Zlatan hade kunnat få spela endast i en mittenlag i PL typ Everton
Zlatan var underskattad i England tills han gjorde fyra mål mot deras landslag i en träningsmatch. Efter det tycker alla engelsmän (korrekt) att han är en av världens bästa spelare.
Senast redigerad av Sult 2014-03-29 kl. 10:46.
Citera
2014-03-29, 15:11
Medlem
BarryHeros avatar
Sidled.
Senast redigerad av BarryHero 2014-03-29 kl. 15:42.
Citera
2014-03-29, 15:40
Medlem
Apropå "sidledsspelare". Louay Chanko är väl lite överskattad?
Citera
2014-03-29, 18:11
Medlem
Qins avatar
Carrick är givetvis en överskattad spelare. Att han klassats som en av de bättre är pinsamt och en förolämpning till mittfältare runt om i världen. Samma folk som tycker att t.ex. Arteta & Lucas Leiva är hur viktiga som helst till laget. Gerrard är redan bättre i sin nya roll än vad Carrick är/varit i hela sin karriär.

Han är dock inte dålig och han var diskutabelt underskattad för några år sedan.
Senast redigerad av Qin 2014-03-29 kl. 18:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in