2014-01-27, 22:28
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannyW
Då förtjänade väl ändå Xavi sin plats i världslaget mindre än Iniesta?

Absolut!
Citera
2014-01-27, 23:46
Medlem
OG-lovers avatar
Koke i Atletico Madrid är jävligt underskattad.
Citera
2014-01-27, 23:51
Medlem
Ett wildcard här men, ADAM LALLANA! Varenda jävla gång jag ser han är han helt fantastisk! Fattar inte hur bra han är när jag ser honom!

Dock är det middletable matcher i PL men herregud, han har jävligt bra känsla och en stor talang även om han inte är ung (?)
Citera
2014-01-27, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannyW
Menade självklart Real och jag syftade mer på modern tid. De senaste 10 åren tror jag att Barca/Real hade spelat hem 8 PL titlar om de spelade i Premier League. Kanske uttryckte mig lite fel och tog i en bit med procenten men tror helt klart att Real/Barca hade tagit hem 7-8 titlar på de senaste 10 åren i PL.

Yaya har länge spelat som defensiv mittfältare i City det är mer på senaste tiden han blivit mer och mer offensiv. Att säga att han inte tar ett knop i defensiven är dumt, när det är tufft motstånd så är han visst i defensiven och hjälper till en hel del.

Vad i helvete liksom. T.ex United har varit bättre än Real de tio senaste åren. Tänk åren 07, 08, 09, 10, 11 t.ex. Barcelona var ju inte direkt jättebra t.ex 07 eller 08. Kom väl fyra i La Liga 08. Real har inte vunnit CL en enda gång de senaste tio åren, vilket United, Liverpool och Chelsea har. Men klart, Real är ju det lag som alltid lyckas vara bäst trots att man inte vinner... 8/10

Yaya Toure gör knappt ett knop i defensiven i city. Försök inte lura någon som ser majoriteten av deras matcher. Bara för att han var defensiv i Barcelona så gör det inte honom till defensiv i city. Han har ofta spelat som AM och det är där han varit som bäst. Fernandinho drar ett tungt lass bakåt och city släpper ju in relativt mycket mål också, men som tur är gör dom fler än motståndarna.

Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Koke i Atletico Madrid är jävligt underskattad.

Grym! En annan är Turan som inte får så mycket uppmärksamhet.
Citera
2014-01-28, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Vad i helvete liksom. T.ex United har varit bättre än Real de tio senaste åren. Tänk åren 07, 08, 09, 10, 11 t.ex. Barcelona var ju inte direkt jättebra t.ex 07 eller 08. Kom väl fyra i La Liga 08. Real har inte vunnit CL en enda gång de senaste tio åren, vilket United, Liverpool och Chelsea har. Men klart, Real är ju det lag som alltid lyckas vara bäst trots att man inte vinner... 8/10

Haha så sant, fattar inte varför all dessa hype om särskilt Real Madrid härjar. Att tro att Barca å Real hade joggat hemma PL är fan patetiskt. City, Chelsea, Arsenal och United är på samma nivå, Barca kanske är lite högre men knappast Real.

Det lär väl bli så att Real å Barca ryker i CL igen men de har ju bästa lagen på pappret.
Citera
2014-01-28, 01:14
Medlem
dannyWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-

Yaya Toure gör knappt ett knop i defensiven i city. Försök inte lura någon som ser majoriteten av deras matcher. Bara för att han var defensiv i Barcelona så gör det inte honom till defensiv i city. Han har ofta spelat som AM och det är där han varit som bäst. Fernandinho drar ett tungt lass bakåt och city släpper ju in relativt mycket mål också, men som tur är gör dom fler än motståndarna.

Grym! En annan är Turan som inte får så mycket uppmärksamhet.
Efter att ha tänkt om så förstår jag att jag tog i en del och det kom ut fel, ber om ursäkt för ett dumt uttalande. Tror dock att Barcelona eller Real Madrid skulle vinna årets PL om de var med, känns som de håller en högre klass än engelska lagen i år, antar att vi får se i åttondelsfinalerna.
Citera
2014-01-28, 03:20
Medlem
Tycker Miroslav Klose är ganska underskattad spelare
Citera
2014-01-28, 05:29
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever
Tycker snarare tvärtom. Han är ingen legend. Bra i Bremen och ok i Lazio. Enorm flopp i Bayern München. Lyckats peta in ett gäng VM-mål dock.
Citera
2014-01-28, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tycker snarare tvärtom. Han är ingen legend. Bra i Bremen och ok i Lazio. Enorm flopp i Bayern München. Lyckats peta in ett gäng VM-mål dock.

Ja herregud. Det är bara hans målsnitt i tyska landslaget som gör att han höjs till skyarna av folk, han gjorde bara 24 mål på tre säsonger i Bayern.
Citera
2014-01-28, 07:54
Medlem
Och hur gick det för Bayern dom 3 säsongerna ?
Citera
2014-01-28, 09:42
Medlem
Ostpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaFever

Han är en legend
Citera
2014-01-28, 09:52
Medlem
DiaRegas avatar