Citat:
Ursprungligen postat av
dannyW
Menade självklart Real och jag syftade mer på modern tid. De senaste 10 åren tror jag att Barca/Real hade spelat hem 8 PL titlar om de spelade i Premier League. Kanske uttryckte mig lite fel och tog i en bit med procenten men tror helt klart att Real/Barca hade tagit hem 7-8 titlar på de senaste 10 åren i PL.
Yaya har länge spelat som defensiv mittfältare i City det är mer på senaste tiden han blivit mer och mer offensiv. Att säga att han inte tar ett knop i defensiven är dumt, när det är tufft motstånd så är han visst i defensiven och hjälper till en hel del.
Vad i helvete liksom. T.ex United har varit bättre än Real de tio senaste åren. Tänk åren 07, 08, 09, 10, 11 t.ex. Barcelona var ju inte direkt jättebra t.ex 07 eller 08. Kom väl fyra i La Liga 08. Real har inte vunnit CL en enda gång de senaste tio åren, vilket United, Liverpool och Chelsea har. Men klart, Real är ju det lag som alltid lyckas vara bäst trots att man inte vinner... 8/10
Yaya Toure gör knappt ett knop i defensiven i city. Försök inte lura någon som ser majoriteten av deras matcher. Bara för att han var defensiv i Barcelona så gör det inte honom till defensiv i city. Han har ofta spelat som AM och det är där han varit som bäst. Fernandinho drar ett tungt lass bakåt och city släpper ju in relativt mycket mål också, men som tur är gör dom fler än motståndarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
OG-lover
Koke i Atletico Madrid är jävligt underskattad.
Grym! En annan är Turan som inte får så mycket uppmärksamhet.