2014-03-29, 18:35
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Valdes är underskattad, gjort många fina räddningar genom åren
Citera
2014-03-30, 01:03
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Valdes är underskattad, gjort många fina räddningar genom åren

Håller med. För ett par år sedan var han dock urusel, och på grund av detta har inte inte fått det erkännande han förtjänar de senaste åren. Jag hör fortfarande vissa kalla honom för "tvålen" vilket är helt sjukt. Synd att han får avsluta sin karriär i Barca på ett så tragiskt sätt.
Citera
2014-03-30, 01:22
Medlem
OleYellers avatar
I Sverige, bland mindre insatta vardagstittare så tycks Paul Scholes vara helt sjukt underskattad. Tror hans kassa tackling(tacklingar är inte hans grej ) på Håkan Mild i nåt 90-tals-kval fick många att tro att han var nån slags typisk brittisk råskinnstyp. Ofta uppbackade av kassa kommentatorer med liknande selektivt minne.

Sanningen, som de flesta här säkert vet, är att Scholes är en av de bästa fotbollsspelare som öarna någonsin fått fram. Fantastisk funktionell teknik och grym passningsspelare. En Xavi-typ som England borde byggt laget kring, istället förbisågs han för att kunna pressa in stjärnor som inte passar ihop; Gerrard och Lampard. Borde ha fått fler landskamper. Om jag inte minns fel så spelade Svennis honom på kanten t o m...

Fantastisk spelare som England inte haft vett att använda rätt.

Ren klass.
Citera
2014-03-30, 01:46
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
I Sverige, bland mindre insatta vardagstittare så tycks Paul Scholes vara helt sjukt underskattad. Tror hans kassa tackling(tacklingar är inte hans grej ) på Håkan Mild i nåt 90-tals-kval fick många att tro att han var nån slags typisk brittisk råskinnstyp. Ofta uppbackade av kassa kommentatorer med liknande selektivt minne.

Sanningen, som de flesta här säkert vet, är att Scholes är en av de bästa fotbollsspelare som öarna någonsin fått fram. Fantastisk funktionell teknik och grym passningsspelare. En Xavi-typ som England borde byggt laget kring, istället förbisågs han för att kunna pressa in stjärnor som inte passar ihop; Gerrard och Lampard. Borde ha fått fler landskamper. Om jag inte minns fel så spelade Svennis honom på kanten t o m...

Ren klass.

Den där Håkan Mild-tacklingen kan ju dra åt helvete. Tror inte någons karriär blivit så definierad av en händelse som Scholes blivit i Sverige. Scholes kunde allt, utom att tackla. Även efter hans comeback när han många stunder var allt för långsam så fanns det ett helt annat flyt i Uniteds spel när han spelade. Magisk.
Citera
2014-03-30, 01:50
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Ren klass.

Kanske i Sverige.
Ute i fotbollsvärlden och speciellt av andra aktiva spelare anses han som en av de bästa
(den bästa?) i sin position. Enligt mig klart den bästa Engelska spelaren de senaste 20 åren och om inte något radikalt händer, förmodligen ett gäng år till framöver.

Angående Svennis har han faktiskt bett om ursäkt för detta tilltag, samtidigt hade han inte något val då Scholes var den ende av de 3 som hade en vänsterdoja.
Citera
2014-03-30, 01:58
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Kanske i Sverige.
Ute i fotbollsvärlden och speciellt av andra aktiva spelare anses han som en av de bästa
(den bästa?) i sin position. Enligt mig klart den bästa Engelska spelaren de senaste 20 åren och om inte något radikalt händer, förmodligen ett gäng år till framöver.

Angående Svennis har han faktiskt bett om ursäkt för detta tilltag, samtidigt hade han inte något val då Scholes var den ende av de 3 som hade en vänsterdoja.

Som min första mening lätt antyder så pratade jag om just Sverige.

Hmm.. Bäst under de senaste 20 åren... Kan vara så även om det är galet svårt att jämföra en regelbunden leverantör som Scholes med ett galet geni som Gascoigne eller en klinisk striker som Shearer. Knivigt.
Citera
2014-03-30, 09:59
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Den där Håkan Mild-tacklingen kan ju dra åt helvete. Tror inte någons karriär blivit så definierad av en händelse som Scholes blivit i Sverige. Scholes kunde allt, utom att tackla. Även efter hans comeback när han många stunder var allt för långsam så fanns det ett helt annat flyt i Uniteds spel när han spelade. Magisk.

Det är väl han och Rivaldo (filmningen vid hörnflaggan). Två i sammanhanget minimala händelser som till stor del överskuggat deras underbara karriärer.
Citera
2014-03-30, 11:41
Medlem
Oddsarens avatar
Ronaldo är den mest överskattade spelaren någonsin! Kan börja med att säga att jag sympatiserar med Real men har aldrig gillat Ronaldo.

Visst han är en bra spelare men inte mer, folk snackar om att Messi lever på Xavi och Iniesta vilket inte är sant. Ronaldo lever på sina lagkamrater i Madrid, han gör sällan mål induviduella prestationer. Hans passningar katastrofala, han kan inte ens slå en passning på 2m.
Citera
2014-03-30, 15:57
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sult
Zlatan var underskattad i England tills han gjorde fyra mål mot deras landslag i en träningsmatch. Efter det tycker alla engelsmän (korrekt) att han är en av världens bästa spelare.

Tror inte många tar en träningsmatch på allvar. Zlatan hade nog haft det betydligt svårare att bevisa sin kvalite i världens bästa liga dvs PL än i de mycket långsammare ligor såsom Serie A och speciellt franska ligan. Det är engelsmäns argument att Ibra alltid valde de sämre ligorna och därför är han inte mycket värd i deras ögon.
Senast redigerad av Sunrise01 2014-03-30 kl. 15:59.
Citera
2014-03-30, 15:58
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Tror inte många tar en träningsmatch på allvar. Zlatan hade nog haft det betydligt svårare att bevisa sin kvalite i världens bästa liga dvs PL än i de mycket långsammare ligor såsom La liga och speciellt franska ligan. Det är engelsmäns argument att Ibra alltid valde de sämre ligorna och därför är han inte mycket värd i deras ögon.

Baserat på 2-3 år gammal information...
Citera
2014-03-30, 16:18
Medlem
Mr.TravisBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Ronaldo är den mest överskattade spelaren någonsin! Kan börja med att säga att jag sympatiserar med Real men har aldrig gillat Ronaldo.

Visst han är en bra spelare men inte mer, folk snackar om att Messi lever på Xavi och Iniesta vilket inte är sant. Ronaldo lever på sina lagkamrater i Madrid, han gör sällan mål induviduella prestationer. Hans passningar katastrofala, han kan inte ens slå en passning på 2m.

Oväntat att du skriver detta precis efter mardrömsveckan. Efter matchen mot Dortmund kommer han vara "kung" igen.
Citera
2014-03-30, 21:02
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren

138 mål på 127 matcher, oj vad överskattad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in