Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Jadu.
David beckham har 10 år på Ronaldo, vad tror du? Jag tvekar på att en 36-årig David beckham skulle sälja fler tröjor än en Hulk i sina bästa år.
Nu säger jag inte att City kommer köpa honom för 1 miljard, jag skämtade med dig. Däremot är Hulk en av världens bästa anfallare, så det är väl ganska uppenbart att han skulle ta sig in i Citys startelva eller åtminstone vara det rimligaste substitutet när någon anfallare är skadad, inte i form, eller annat.
0.4 i målsnitt är för övrigt riktigt vilseledande. Hans målsnitt under säsongen 2010-2011 (när porto vann ligan och europeiska ligan) var 23 mål på 26 matcher med 13 assists.
En av världens bästa anfallare? Driver du med mig? Bendntner är utan tvekan bättre.
Du skriver att Hulk spelar i brasilianska landslaget, sanningen är att han som 26 åring har 5 inhopp för landslaget och 0 mål. Portugisiska ligan är ett skämt där spelare som Cardozo årligen smäller in 20-25 mål. Att du ens kan kalla honom för en av världens bästa när hans enda merit är 1 bra säsong i portugisiska ligan.
Vem i City ska han peta? Balotelli som är född 1991 och redan idag är en av Premier Leagues bästa anfallare? Aguero född 1988 som redan spelat 4-5 säsonger i La Liga och som nu snittar ett mål var 60:e minut? Dzeko som är född 1986 och smällt in 60 mål i Bundesliga och som nu snittar ett mål var 55:e minut?
Hulk är extremt överskattad och kommer aldrig bli en spelare för ett storlag. Skulle kanske platsa i lag som Stoke City, Atletico Madrid eller Fiorentina.