2011-11-15, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MCFC
Jo DB säljer flest tröjor..
Mancini som i regel brukar anse att han har en för liten spelartrupp? Han behöver bara nämna hulk till shejk Abdullah så köper city upp honom för 1 miljard under januarifönstret. Vem vill inte ha en brasilianare från Brasiliens landslag som kan spela både ytter/anfallare, har ett av världens hårdaste skott och kan sätta frisparkar i princip vart som helst.

Ronaldo/Messi säljer flest tröjor, eller har du några samtida källor för att bekräfta ditt påstående?
Citat:
Sen så verkar du inte ha någon koll på hur det fungerar i City. Det är Mancini som bestämmer vilka spelare som kommer in och ut. Jämfört med lag som Milan,Chelsea osv så har City inga ägare som lägger sig i tränaren arbete.
Jo, jag har koll. Anledningen till att jag nämnde shejken är för att det är han som subventionerar hela äventyret, sluta vara så bitter.
Citera
2011-11-15, 00:20
Medlem
Är det någon som är underskattad så är det David Silva.
Han är typ världens bästa mittfältare
Citera
2011-11-15, 00:20
Medlem
MCFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viczey
Mancini som i regel brukar anse att han har en för liten spelartrupp? Han behöver bara nämna hulk till shejk Abdullah så köper city upp honom för 1 miljard under januarifönstret. Vem vill inte ha en brasilianare från Brasiliens landslag som kan spela både ytter/anfallare, har ett av världens hårdaste skott och kan sätta frisparkar i princip vart som helst.

Ronaldo/Messi säljer flest tröjor, eller har du några samtida källor för att bekräfta ditt påstående?

Jo, jag har koll. Anledningen till att jag nämnde shejken är för att det är han som subventionerar hela äventyret, sluta vara så bitter.
David Beckham har sålt mer tröjor än dom grabbarna. Menmen..
Du som har en sån bra koll, vem ska Hulk peta i City? Silva? Nasri?
Citera
2011-11-15, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MCFC
David Beckham har sålt mer tröjor än dom grabbarna. Menmen..
Du som har en sån bra koll, vem ska Hulk peta i City? Silva? Nasri?
Jadu.

David beckham har 10 år på Ronaldo, vad tror du? Jag tvekar på att en 36-årig David beckham skulle sälja fler tröjor än en Hulk i sina bästa år.

Nu säger jag inte att City kommer köpa honom för 1 miljard, jag skämtade med dig. Däremot är Hulk en av världens bästa anfallare, så det är väl ganska uppenbart att han skulle ta sig in i Citys startelva eller åtminstone vara det rimligaste substitutet när någon anfallare är skadad, inte i form, eller annat.

0.4 i målsnitt är för övrigt riktigt vilseledande. Hans målsnitt under säsongen 2010-2011 (när porto vann ligan och europeiska ligan) var 23 mål på 26 matcher med 13 assists.
Senast redigerad av Viczey 2011-11-15 kl. 00:44.
Citera
2011-11-15, 00:53
Medlem
MCFCs avatar
Citat:
Jadu.

David beckham har 10 år på Ronaldo, vad tror du? Jag tvekar på att en 36-årig David beckham skulle sälja fler tröjor än en Hulk i sina bästa år.

Nu säger jag inte att City kommer köpa honom för 1 miljard, jag skämtade med dig. Däremot är Hulk en av världens bästa anfallare, så det är väl ganska uppenbart att han skulle ta sig in i Citys startelva eller åtminstone vara det rimligaste substitutet när någon anfallare är skadad, inte i form, eller annat.

0.4 i målsnitt är för övrigt riktigt vilseledande. Hans målsnitt under säsongen 2010-2011 (när porto vann ligan och europeiska ligan) var 23 mål på 26 matcher med 13 assists.
Att leverera i Portugal och England är två helt olika saker och med den säsongen han haft än så länge plus den prislappen så är det nog inte många lag som planerar ett bud. Kommer han till England så blir det till Chelsea och Villas Boas, tränaren som faktiskt var anledningen till varför Hulk var så bra den säsongen.

Hulk är i mina ögon en brasse som ploppar upp en säsong för att sedan helt försvinna under jorden. Vi känner alla till Grafite,Adriano och "svensken" Afonso Alves. Han sticker inte ut i mängden imo. Förstår inte riktigt hypen.. Okej om det hade varit Premier League han gjort 23 mål på 26 matcher i, men nu är det i Porto
Citera
2011-11-15, 01:56
Bannlyst
Citat:
Jadu.

En av världens bästa anfallare? Driver du med mig? Bendntner är utan tvekan bättre.

Du skriver att Hulk spelar i brasilianska landslaget, sanningen är att han som 26 åring har 5 inhopp för landslaget och 0 mål. Portugisiska ligan är ett skämt där spelare som Cardozo årligen smäller in 20-25 mål. Att du ens kan kalla honom för en av världens bästa när hans enda merit är 1 bra säsong i portugisiska ligan.

Vem i City ska han peta? Balotelli som är född 1991 och redan idag är en av Premier Leagues bästa anfallare? Aguero född 1988 som redan spelat 4-5 säsonger i La Liga och som nu snittar ett mål var 60:e minut? Dzeko som är född 1986 och smällt in 60 mål i Bundesliga och som nu snittar ett mål var 55:e minut?

Hulk är extremt överskattad och kommer aldrig bli en spelare för ett storlag. Skulle kanske platsa i lag som Stoke City, Atletico Madrid eller Fiorentina.
Citera
2011-11-15, 09:29
Medlem
City har Dzeko, Balotelli, Aguero, Tevez i anfallet, Nasri, Silva, Toure, Milner, Johnson, Barry, Hargreaves och De Jong i mittfältet, vem av dessa tror du Mancini hade offrat för att ta in Hulk? Milner är defensiv, De Jong är defensiv, tycker du att han borde bara slänga ut Nasri eller? Tror City har världens dyraste bänk just nu, varför göra den dyrare?
Citera
2011-11-15, 11:32
Medlem
bravehs avatar
Citat:

Japp kan inte tänka mig att Beckham säljer mer någon annanstans än i USA. Skulle Beckham flytta till Man så skulle han kanske sälja flest tröjor i England men knappast i resten av Europa. Iofs går han in och dominerar EM nästa sommar så....men vem tror att det kommer hända?
Citera
2011-11-15, 14:32
Medlem
Citat:
Jadu.

När har Hulk visat att han är en utav de bästa anfallarna i världen? Spelar i det bästa laget i en liga som inte ens är top fem i världen och är väl inte ens ordinarie i landslaget.
Citera
2011-11-15, 16:11
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
När har Hulk visat att han är en utav de bästa anfallarna i världen? Spelar i det bästa laget i en liga som inte ens är top fem i världen och är väl inte ens ordinarie i landslaget.

Fortfarande måste man ge honom en chans att utvecklas,göra en ''chansning'' och köpa honom! Det är inte lätt att utvecklas i ett lag som Porto. Se bara på Di Maria som gick till Real Madrid från Benfica,David Luiz från Benfica,Falcao från Porto. Det är inga dåliga ''talanger'' som finns där. Ge någon honom chansen och förtroende så kommer de nog inte bli besvikna! De vann förövrigt Europa League som hade 3 Portuguisiska lag med i semi-finalen och 2 lag i finalen, det är inte någon jättedålig liga i sig.

Sen när man har lagkamrater som håller en ganska mycket lägre klass än en själv är det svårt att prestera på topp och ha hela laget bärande på sina axlar.
Citera
2011-11-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-ntoons
Fortfarande måste man ge honom en chans att utvecklas,göra en ''chansning'' och köpa honom! Det är inte lätt att utvecklas i ett lag som Porto. Se bara på Di Maria som gick till Real Madrid från Benfica,David Luiz från Benfica,Falcao från Porto. Det är inga dåliga ''talanger'' som finns där. Ge någon honom chansen och förtroende så kommer de nog inte bli besvikna! De vann förövrigt Europa League som hade 3 Portuguisiska lag med i semi-finalen och 2 lag i finalen, det är inte någon jättedålig liga i sig.

Sen när man har lagkamrater som håller en ganska mycket lägre klass än en själv är det svårt att prestera på topp och ha hela laget bärande på sina axlar.
Klart det finns bra spelare i Portugisiska ligan och lagen är ju helt okej, men inte i närheten utav t.ex. Premier League. Jag tror absolut att han kan bli väldigt bra, men Porto kräver väl typ en miljard för honom och att chansa på det känns väl lite väl vågat kanske.

Lagkamrater som håller mycket lägre klass än Hulk? Portos spelare håller väl ganska hög klass, inte direkt så att Hulk bär upp hela laget själv, dock är han väl den viktigaste spelaren.
Citera
2011-11-15, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Klart det finns bra spelare i Portugisiska ligan och lagen är ju helt okej, men inte i närheten utav t.ex. Premier League. Jag tror absolut att han kan bli väldigt bra, men Porto kräver väl typ en miljard för honom och att chansa på det känns väl lite väl vågat kanske.

Lagkamrater som håller mycket lägre klass än Hulk? Portos spelare håller väl ganska hög klass, inte direkt så att Hulk bär upp hela laget själv, dock är han väl den viktigaste spelaren.

De bästa spelarna i PL har kommit från Laliga och Portugisiska ligan bara så du vet. han skulle utan tvekan näta 20-30 mål i pl utan problem killen är mål maskin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in