2014-03-18, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Terry är fan underskattad. Till skillnad mot fornstora klassbackar som Pique och Vidic så håller han en hög nivå. Underskattad med fötterna också.

Det där är något som aldrig nämns. Detta trots att han ofta slår fina 40 meter passningar med fel fot.

Däremot så vet jag väl inte om han är särskilt underskattad. Han har varit ganska medioker de senaste säsongerna och det är först nu under Mourinho som han på allvar är bra igen. Och när han väl var som bäst då var han ofta med i Uefas världslag och blev ständigt hyllad.
Citera
2014-03-18, 21:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Det där är något som aldrig nämns. Detta trots att han ofta slår fina 40 meter passningar med fel fot.

Däremot så vet jag väl inte om han är särskilt underskattad. Han har varit ganska medioker de senaste säsongerna och det är först nu under Mourinho som han på allvar är bra igen. Och när han väl var som bäst då var han ofta med i Uefas världslag och blev ständigt hyllad.

Nja. Han var väl enbart dålig under AVB, även om han har peakat. I år har han varit fenomenal. Och som sagt, fina fötter.
Citera
2014-03-18, 21:43
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Jag har hört hans fötter nämnas och sett deras förträfflighet analyseras och visas upp med pilar och sånt flera gånger.

Håller helt med om din analys av hans kurva senaste åren. Tycker totalt sett att han får den credd han förtjänar.
Citera
2014-03-18, 21:47
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag har hört hans fötter nämnas och sett deras förträfflighet analyseras och visas upp med pilar och sånt flera gånger.

Håller helt med om din analys av hans kurva senaste åren. Tycker totalt sett att han får den credd han förtjänar.

Grejen är att jag tycker ganska många mittbackar bakom dem som det pratas om ofta är underskattade. Spelare som Hummels, Ramos, Pique (av många fortsatt klassad som en klassback), Vidic (också av vissa fortfarande klassad som en klassback), etc, etc. Jag har ju garanterat Terry före alla dessa spelare i en elva. Utan tvekan. Topp-5 i år bland världens mittbackar är mycket möjligt.
Citera
2014-03-18, 21:52
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Grejen är att jag tycker ganska många mittbackar bakom dem som det pratas om ofta är underskattade. Spelare som Hummels, Ramos, Pique (av många fortsatt klassad som en klassback), Vidic (också av vissa fortfarande klassad som en klassback), etc, etc. Jag har ju garanterat Terry före alla dessa spelare i en elva. Utan tvekan. Topp-5 i år bland världens mittbackar är mycket möjligt.

Enig. Synd för England att han inte vill spela VM bara, om inte något har ändrats där..? Mittlås med han och Cahill är världsklass.
Citera
2014-03-18, 21:55
Medlem
150 sidor så han har antagligen nämnts men en spelare som är underskattad är Claude Makelele. Lirade i Real Madrid under Galacticos-eran och var helt enorm som defensiv mittfältare.

När Makelele mer eller mindre blev bortjagad från Real och bossarna där ville ha mer glamour och stjärnstatus i och med Beckham värvningen så sade Zidane detta om Makelele:
Why put another layer of gold paint on the Bentley when you are losing the entire engine?
Citera
2014-03-18, 21:58
Medlem
anteri17s avatar
Om vi fortsätter prata mittbackar så är såklart Alex väldigt underskattad. Folk överallt propagerade på allvar att Sakho skulle gå före förra säsongen. I höstas blev många förvånade att Marquinhos blev petad. Faktum är att Alex är väldigt stabil, och kanske är världens bästa defensiva huvudspelare (bortsett typ engelska division 3-spelare).
Citera
2014-03-18, 21:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quo
150 sidor så han har antagligen nämnts men en spelare som är underskattad är Claude Makelele. Lirade i Real Madrid under Galacticos-eran och var helt enorm som defensiv mittfältare.

När Makelele mer eller mindre blev bortjagad från Real och bossarna där ville ha mer glamour och stjärnstatus i och med Beckham värvningen så sade Zidane detta om Makelele:
Why put another layer of gold paint on the Bentley when you are losing the entire engine?

Han var ju underskattad av Real då, men annars har han fått nog med cred.
Citera
2014-03-21, 16:14
Medlem
Citat:

Jävligt kul att någon nämner honom, han är en av mina absoluta favoritspelare genom tiderna. Han spelade visserligen på en ganska otacksam position i ett av de mest stjärnspäckade lagen genom tiderna men har enligt mig fallit i oförtjänt glömska.

Mittbacksgeneralen Hierro hade följande att säga om Claude Makélélé:
Citat:
I think Claude has this kind of gift – he's been the best player in the team for years but people just don't notice him, don't notice what he does. But you ask anyone at Real Madrid during the years we were talking about and they will tell you he was the best player at Real. We all knew, the players all knew he was the most important. The loss of Makélelé was the beginning of the end for Los Galacticos… You can see that it was also the beginning of a new dawn for Chelsea. He was the base, the key and I think he is the same to Chelsea now
Citera
2014-03-22, 15:23
Medlem
Citat:
Han var ju underskattad av Real då, men annars har han fått nog med cred.

En annan underskattad spelare är Roy Makaay som vann La Liga 99/00 med Deportivo de la Coruna (jo, faktiskt). Makaay även känd som Das Phantom för sin egenskap att kunna göra mål från ingenting var en riktigt giftig målmaskin och en personlig favoritspelare som hamnat i skuggan av sina landsmän Bergkamp och van Nistelrooy.
Citera
2014-03-22, 16:57
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
En annan underskattad spelare är Roy Makaay som vann La Liga 99/00 med Deportivo de la Coruna (jo, faktiskt). Makaay även känd som Das Phantom för sin egenskap att kunna göra mål från ingenting var en riktigt giftig målmaskin och en personlig favoritspelare som hamnat i skuggan av sina landsmän Bergkamp och van Nistelrooy.
Bra i sina klubblag, vardelos i landslaget.
Citera
2014-03-22, 17:32
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Bra i sina klubblag, vardelos i landslaget.
Men hur många chanser fick han??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in