2013-09-14, 13:25
Medlem
knibens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene1
Busquets är världens mest underskattade spelare. Fotbollsexperter och Barcelonasupportrar älskar honom, alla andra hatar honom.. ?

Ever Banega, Miccolli och Benat håller jag högt också.

Borja Valero, Carrick också. Victor Valdes är underskattad.

Mario Gomez tycker jag är överskattad. Ska bli kul att se hur han presterar utanför Bayern. Jag är tveksam.

Banega är väldigt underskattad, kommer nu göra em hel skadefri säsong i Valencia och kommer att göra magi...
Citera
2013-09-14, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Mest underskattad(e): Finns många innermittfältare som inte får särskillt många rubriker, t.ex. Iniesta, Xavi, Riquelme och Scholes p.g.a. de har spelare runt omkring sig som syns mer. Trots detta skulle iaf de tre förstnämda med lätthet kunna gå in i vilken europeisk startelva som helst.
Kul att läsa i tråden så här hundra år senare. Detta inlägget är helt klockrent, sjukt vad underskattade i synnerhet Xavi och Iniesta var innan Spanien vann EM.

(inlägget var från 2008 visst, inte 2007. Då försvann lite av poängen med Iniesta Och Xavi, men vafan)
Senast redigerad av riquelme 2013-09-14 kl. 13:44.
Citera
2013-09-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kniben
Banega är väldigt underskattad, kommer nu göra em hel skadefri säsong i Valencia och kommer att göra magi...

Verkligen inte. Banega är väldigt talangfull, men han har aldrig lyckats ta det där sista steget. Han har spelat i Europa i 5 år nu dessutom. Sen verkar inte hans attityd vara den bästa heller (backfull till träningar, kraschar bilar osv).

Är det någon som är underskattad är det Diego Lopez.
Citera
2013-09-14, 14:27
Medlem
överskattad : KEVIN PRINCE BOATENG
finns ingen gräns för mitt hat mot den värdelösa sopan , killen är som bäst en lite LITE mer offensiv version av nocerino men han tror han är nån sorts afrikansk Cristiano ronaldo , skjuter 234234 skott per match och har väll fått in nån rykare då och då som har byggt upp hypen för honom , så jävla glad att mitt milan har blivit av med honom nu.

förövrigt hans fel att massa arab kids från förorten har blivit "milan for life bror".
såg nån skribent på svenskafans som inte kunde fatta att montolivo blev kapten före boateng ... nackskott på sånna människor.
Citera
2013-09-14, 14:46
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Underskattad: Sergio Busquets, en av världens bästa mittfältare, sjukt bra och stabil.

Överskattad: Vet inte riktigt, men med med tanke på Gareth Bales pris så känns han rätt så överskattad. Missta mig inte, Bale är en av mina personliga favoriter, han är en av världens bästa spelare, men som Zidane sa så är ingen spelare värd det priset
Citera
2013-09-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventodipassioni
överskattad : KEVIN PRINCE BOATENG
finns ingen gräns för mitt hat mot den värdelösa sopan , killen är som bäst en lite LITE mer offensiv version av nocerino men han tror han är nån sorts afrikansk Cristiano ronaldo , skjuter 234234 skott per match och har väll fått in nån rykare då och då som har byggt upp hypen för honom , så jävla glad att mitt milan har blivit av med honom nu.

förövrigt hans fel att massa arab kids från förorten har blivit "milan for life bror".
såg nån skribent på svenskafans som inte kunde fatta att montolivo blev kapten före boateng ... nackskott på sånna människor.
håller med, en riktigt reptilhjärna. Alltid ogillat den snubben.
Citera
2013-09-14, 15:38
Medlem
Nu blir det ju alltid lite tveksamt när man höjer någon i ens eget lag till skyarna, men jag är övertygad om att Ben Arfa skulle kunna ta plats i vilket lag som helst. Kanske inte given från start i alla lag, men definitivt med en hel del speltid. Eventuella skeptiker skulle kunna hänvisa till att han överarbetar situationer ofta vilket leder till bolltapp, men det beror på att han spelar i laget med europas antagligen mest statiska anfallsspel. I praktiken har det inneburit att lagkamraterna passat honom i hopp om att han ska sköta allt offensivt på egen hand. För när han ges chansen är han en fantastisk framspelare. Utöver att han skjuter fantastiskt med båda fötterna, har ett ryck å en teknik ingen back hänger med i och så vidare då. Har under sin tid i England stundom utvecklats defensivt dessutom.
Citera
2013-09-14, 18:52
Medlem
knibens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Verkligen inte. Banega är väldigt talangfull, men han har aldrig lyckats ta det där sista steget. Han har spelat i Europa i 5 år nu dessutom. Sen verkar inte hans attityd vara den bästa heller (backfull till träningar, kraschar bilar osv).

Är det någon som är underskattad är det Diego Lopez.

är du dum i.... du kan inte sett han spela, jag håller honom som topp 10 mittfältare i världen
Citera
2013-09-14, 19:04
Medlem
Stefan Kießling kanske? Känns som han inte värderas särskilt högt av folk pga att han av någon anledning aldrig får spela i landslaget. Hans facit är ju dock riktigt bra, gjorde fler mål i Bundesliga än Robert Lewandowski förra säsongen.
Citera
2013-09-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kniben
är du dum i.... du kan inte sett han spela, jag håller honom som topp 10 mittfältare i världen

Banega har tveklöst talangen till att kunna bli topp 10 i världen på sin position. Men han är för ojämn, och hans disciplin och attityd verkar inte vara utav den bästa sorten heller.
Citera
2013-09-14, 20:52
Medlem
knibens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Banega har tveklöst talangen till att kunna bli topp 10 i världen på sin position. Men han är för ojämn, och hans disciplin och attityd verkar inte vara utav den bästa sorten heller.

han är ingen talang längre, snart 26, han köptes t.ex för 200 miljoner av oss för 5 år sen, han var värd mycket redan då....
Citera
2013-09-14, 21:09
Bannlyst
Van Persie är underskattad kan jag tycka. Helt magisk fotbollsspelare som förtjänar mer cred än vad han får. Helt klart top 10 anfallare i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in