2012-10-25, 03:52
Medlem
Quorthons avatar
Är du på fyllan ? Det känns nästan som att du snart kommer att berömma hans vackra utseende och manliga bringa också
Citera
2012-10-25, 03:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Schweinsteiger är så komplett. Han omskolades från ytter till den position han har nu. Det ska vara omöjligt för en defensiv mittfältare att göra så många mål och assister och dominera matcher som tysken gör. Fenomen är rätt ord.

Schweini gör väl inte särskilt många mål och assist nuförtiden? Däremot är han i en klass för sig som box to box.
Citera
2012-10-25, 04:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är du på fyllan ? Det känns nästan som att du snart kommer att berömma hans vackra utseende och manliga bringa också

Haha, nej då..

Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Schweini gör väl inte särskilt många mål och assist nuförtiden? Däremot är han i en klass för sig som box to box.

Schweinsteiger har tyvärr haft skadeproblem sen typ 1,5 år bak men lyckades ändå mäkta med 13 poäng förra säsongen, 24 säsongen innan och 7 hittills i år (gäller för alla matcher, inklusive för Tyskland).
Citera
2012-10-25, 08:34
Medlem
Cambijaos avatar
Guardad, underbar ytter i Valencia. Sliter och spelar vacker enkel fotboll, fotboll som jag älskar. Igår önskade jag att han fanns i Real Madrid startelva så man slapp se Angél ego. En underskattad spelare.
Isco skriks det redan mycket om men jag kommer säga hans namn ändå, för i mina ögon finns det ingen annan spelare i Europa i hans ålder som är bättre än honom. Och ja, då räknar jag med Götze och Wilshere.
Citera
2012-10-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
skriks det redan mycket om men jag kommer säga hans namn ändå, för i mina ögon finns det ingen annan spelare i Europa i hans ålder som är bättre än honom. Och ja, då räknar jag med Götze och Wilshere.

Håller med. Det är helt sanslöst hur mycket han har utvecklats, på så kort tid dessutom. Han kan nog bli en av de allra bästa i världen ifall utvecklingskurvan fortsätter på samma nivå. Det finns bara tre spelare i världen under 22 som är bättre än Isco - Hazard, Oscar och Neymar.
Citera
2012-10-25, 14:18
Medlem
BlaesterMaesters avatar
Vet inte om han redan nämnts i tråden men David Alaba i Bayern München är extremt underskattad enligt mig. En av fotbollseuropas absolut största talanger och det ska bli extremt spännande att följa honom de närmaste åren. Debuterade för Bayern i Bundesliga när han var 17 och blev utsedd till Österrikes bästa spelare förra året när han var 19.
Citera
2012-10-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlaesterMaester
Vet inte om han redan nämnts i tråden men David Alaba i Bayern München är extremt underskattad enligt mig. En av fotbollseuropas absolut största talanger och det ska bli extremt spännande att följa honom de närmaste åren. Debuterade för Bayern i Bundesliga när han var 17 och blev utsedd till Österrikes bästa spelare förra året när han var 19.
Ytterbacken va? Följde BM i CL-slutspelet i våras och undrade vem fan han var, för jag blev så oerhört imponerad av honom, men hade inte den blekaste om vem han var. Bra inlägg!
Citera
2012-10-25, 15:21
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Håller med. Det är helt sanslöst hur mycket han har utvecklats, på så kort tid dessutom. Han kan nog bli en av de allra bästa i världen ifall utvecklingskurvan fortsätter på samma nivå. Det finns bara tre spelare i världen under 22 som är bättre än Isco - Hazard, Oscar och Neymar.

Vette fan om jag tycker Osvar är bättre än Isco.
Citera
2012-10-25, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Vette fan om jag tycker Osvar är bättre än Isco.

Samma nivå i alla fall, rankar Oscar lite högre dock. Isco kommer bli lika bra som Mata och David Silva inom 2-3 år. Jag tycker inte det är så magstarkt att påstå det i alla fall. Lite kul att Thiago, Canales och Munain var mycket större talanger än Isco för typ 2 år sedan. Jag har tänkt på att de sällan är de allra största talangerna som blir bäst....
Citera
2012-10-25, 16:50
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Samma nivå i alla fall, rankar Oscar lite högre dock. Isco kommer bli lika bra som Mata och David Silva inom 2-3 år. Jag tycker inte det är så magstarkt att påstå det i alla fall. Lite kul att Thiago, Canales och Munain var mycket större talanger än Isco för typ 2 år sedan. Jag har tänkt på att de sällan är de allra största talangerna som blir bäst....

Man är väl i olika faser av sin utveckling, tåget har ju knappast gått för varken Thiago eller Muniain. Tvärtom presterar de väl rätt fin fotboll? Muniain var fantastisk i EL förra säsongen.

Canales har tyvärr haft mycket skador om jag inte minns fel?
Citera
2012-10-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man är väl i olika faser av sin utveckling, tåget har ju knappast gått för varken Thiago eller Muniain. Tvärtom presterar de väl rätt fin fotboll? Muniain var fantastisk i EL förra säsongen.

Canales har tyvärr haft mycket skador om jag inte minns fel?
xeezer tycks inte vara mycket för nyanser...

Muniain är fortfarande en otrolig spelare, minst lika talangfull som Isco. Han lär bli något utöver det vanliga. Thiago behöver dock röra på sig, på Barcas mittfält är det omöjligt att slå sig in. Kanske en utlåning till Sevilla eller dylikt hade gjort honom gott?
Citera
2012-10-25, 17:02
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tkd_1337
Utmärkt inlägg, anteri17!

Tack!
Jag anser att jag är väldigt rätt ute i frågan, och för mig är det ett under att han av så MÅNGA EXPERTER klassas som top tre i världen. Om det finns de som inte håller med om saker i mitt tidigare inlägg, bemöt det med motargument, men ni kommer likväl ha fel. Att han vann det där priset om att vara Europas bästa spelare är bara sjukt. Att han klassas som top 3 är en grov felbedömning, men att utse honom som den allra bästa i konkurrens av världens två bästa målskyttar och spelare(?) är fullkomligt absurt.
Senast redigerad av anteri17 2012-10-25 kl. 17:10. Anledning: Felcitering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in