2011-09-12, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Överskattade (För klargöra jag tycker inte dessa spelare är dåliga bara att hypen kring dem inte lever upp till deras kapacitet)

C.Ronaldo
F.Torres
Z.Ibrahimovic
D.Berbatov

Underskattade

Grafite
Pato
Pauvlychenko
Farfan
Pandev

53 mål förra säsongen och 35 mål säsongen innan och nätat mot alla toplag Real har mött så vad snackar du om idiot`?
Citera
2011-09-12, 11:19
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Överskattade (För klargöra jag tycker inte dessa spelare är dåliga bara att hypen kring dem inte lever upp till deras kapacitet)

C.Ronaldo
F.Torres
Z.Ibrahimovic
D.Berbatov

Underskattade

Grafite
Pato
Pauvlychenko
Farfan
Pandev

Hur kan man som fotbollsälskare tycka att Ronaldo är överskattad?

I vilket fall, Pato är verkligen, verkligen inte underskattad. Snarare överskattad. En otrolig hype om pojken men själv tycker jag att han oftast försvinner i matcherna. Två yngre än Higuain, Messi och Benzema.

Alla dessa är bättre än honom, när de var i samma ålder som honom.
Citera
2011-09-12, 11:24
Medlem
Jag hatar C. Ronaldo men allvarligt, 91 mål på 93 matcher? Hur fan kan han vara överskattad? Han är fruktansvärt bra, får nästan för lite utrymme tycker jag.

Märks att media i Sverige älskar Barcelona och hatar Real Madrid.
Citera
2011-09-12, 11:34
Bannlyst
Citat:

C.Ronaldo
F.Torres
Z.Ibrahimovic
D.Berbatov

Underskattade

Grafite
Pato
Pauvlychenko
Farfan
Pandev

Klockrent att du lägger alla sopor på underskattade (förutom Pato) men lägger PLs skytteliga vinnare, en av världens bästa spelare och en som vunnit ligan de senaste 8 åren på överskattade.
Citera
2011-09-12, 11:38
Medlem
Vinterijunis avatar
Ronaldos facit i Real madrid: 93 matcher, 92 mål.
Ingen spelare kan i modern tid mäta sig med det mål snittet?
Fortsätter han snitta ca 45 mål per säsong måste han spela 7 säsonger i Real Madrid för att bli klubbens bästa måskytt någonsin, Raul leder med 323 mål.
Senast redigerad av Vinterijuni 2011-09-12 kl. 11:42.
Citera
2011-09-12, 11:40
Medlem
Vinterijunis avatar
Dubbel
Senast redigerad av Vinterijuni 2011-09-12 kl. 11:42.
Citera
2011-09-12, 12:16
Medlem
Smerchs avatar
Ronaldos målstatistik är förstås helt okej

Det kanske är hans brist på elegans och spelsinne som får vissa att tycka att han är överskattad, jämför man honom med Messi som många gör så ser man ju Ronaldo göra idiotgrejer bra mycket oftare och han lever ju mycket mer på sina kraftfulla löpningar och skott, han skulle knappast kunna gå ner och agera spelfördelare som Messi gör.
Citera
2011-09-12, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Det kanske är hans brist på elegans och spelsinne som får vissa att tycka att han är överskattad, jämför man honom med Messi som många gör så ser man ju Ronaldo göra idiotgrejer bra mycket oftare och han lever ju mycket mer på sina kraftfulla löpningar och skott, han skulle knappast kunna gå ner och agera spelfördelare som Messi gör.

Varför skulle han ? han är jo bättre på att göra mål jo CR kan skjuta Frisparkar och är grym på huvudspel är messi det ? svar nej

Jag vill se messi göra 53 mål i annan liga på en säsong eller ens göra några officiella mål i landslaget nu för tiden
Citera
2011-09-12, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch

Jaha och varför skulle CR göra det tycker du då? Han fungerar väl bra i den positionen han har nu, eftersom han fortsätter spruta in mål.
Citera
2011-09-12, 12:57
Medlem
Quorthons avatar
Joey Barton underskattas som spelare på grund av att han är ett svin i övrigt. Men på senare tid verkar han fått mer erkännande.
Citera
2011-09-12, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

Jaha och varför skulle CR göra det tycker du då? Han fungerar väl bra i den positionen han har nu, eftersom han fortsätter spruta in mål.
Problemet är att CR inte är lika komplett som Messi, varför han inte hade kunnat hantera lika många roller.

Citera
2011-09-12, 15:15
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Problemet är att CR inte är lika komplett som Messi, varför han inte hade kunnat hantera lika många roller.

Messi vs Ronaldo på att nicka...

Messi vs Ronaldo på frisparkar...

Messi vs Ronaldo på antal mål...

Jag är absolut ingen "Ronaldo-runkare" som du nu kallar det... Messi är sinnessjukt bra, men jag tycker Ronaldo är mer komplett. Om du tycker han är dålig på att passa så kan du ju spana in passen han slog till Benzema i senaste matchen

Apropå under- och överskattade spelare så tycker jag faktiskt att Ibrahimovic är en aning överskattad och otroligt hypead bara för att han är svensk. Dålig säger jag inte att han är, men inte så bra som många vill ha det till...
Senast redigerad av Bogga 2011-09-12 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in