2007-07-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Ja och det är därför Mongo är på väg till Valencia för över 120 miljoner + Morientes och Taco lirar i Borås. När den övergången är klar så är ärkesopan Taco för alltid bänkad

Var det inte du som sa likdant när "Sveriges långsamaste spelare" gick till bänken i Lyon?

Vad har det att göra med hurvida Anders är överskatta eller ej, btw?
Citera
2007-07-25, 16:25
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
I princip hela engelska landslaget kan läggas till, i synnerhet Lampard och Gerrard.
Japp, det är ju två herrar som har viktiga roller i sina klubblag, men som inte gör mycket vettigt tillsammans i landslaget.

När vi ändå är inne på England tycker jag lite synd om Shaun Wright-Phillips. Han bar ju Manchester City på sina axlar ett tag och ruttnar just nu bort på Chelseas bänk. Var ju dessutom given i landslagstruppen ett tag men tappade sin plats efter en tid i Chelsea. Han är idag en rejält underskattad spelare av många.

John O'Shea nämndes tidigare i tråden och det kan jag bara hålla med om. En äkta lagspelare som sällan gör en dålig match. Han må ha en begränsad skicklighet men kan hoppa in på nästan varenda position utan att göra bort sig. Sådana spelare behövs i alla lag.
Citera
2007-07-25, 16:27
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule
Var det inte du som sa likdant när "Sveriges långsamaste spelare" gick till bänken i Lyon?

Vad har det att göra med hurvida Anders är överskatta eller ej, btw?

Du påstod att han överglänste Mongo. Han har desutom inte suttit på bänken han har spelat flest matcher i hela laget, en del inhopp men då konkurerar han med Juninho och inte några hobbyspelare i Borås...
Citera
2007-07-25, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Du påstod att han överglänste Mongo.

Ursäkta, lite lätt trött idag. Kom egentligen på mig själv innan du påpekade.

F ö så är det väl värt att påpeka att Anders iår dessutom visat sig passade för en mer defensivroll, då han ersatta Jari Ilola.

Svar på edit: Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt imponerad av hans insats (kim) i de matcher jag sett. Fast jag är dock medveten om att min bild av killen kan förbättras...
Citera
2007-07-25, 16:34
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gule
Ursäkta, lite lätt trött idag. Kom egentligen på mig själv innan du påpekade.

F ö så är det väl värt att påpeka att Anders iår dessutom visat sig passade för en mer defensivroll, då han ersatta Jari Ilola.

Svar på edit: Ska jag vara helt ärlig så är jag inte helt imponerad av hans insats (kim) i de matcher jag sett. Fast jag är dock medveten om att min bild av killen kan förbättras...

Ja man hade ju föredragit en hel del spelar framför båda.... Mongo för dom pengarna känns en del överskattat om jag ska vara helt ärlig... Dock är han starkare i närkamperna vilket gör honom bättre i en central roll, tycker jag iaf.

En annan överskttad spelar måste väl vara Isaksson, han har gjort en del riktigt bra matcher i landslaget men i Rennes var han väl knappast en av dom bästa i franska ligan och i City har han suttit på bänken ändå framställs han som en stjärna av media...
Citera
2007-07-25, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darth Yoda
Världens mest överskattade spelare är utan tvekan Wayne Rooney! Jag orkar inte förklara varför. När det gäller väldigt underskattade spelare så kommer jag inte på så många just nu, men en av dem är i alla fall Emmanuel Adebayor.

HAHAHAHAHAGAHGAGAHGAHAHAHAHAHAHAHAHHAA WAYNE ROONEY ÖVERSKATTAD!

14 liagamål och 11 assist, trots det en sämre säsong än väntat. Dessutom 5 mål i CL (trots att han oftast var ensam anfallare) 4 mål i FA-cupen. Sen är han en av dom som springer mest i United trots att han är anfallare. Ursäkta, men vad grundar du din åsikt på? Att han gör lite mål, eller lite assist? är väl ändå det en anfallare skall göra? Jag tror inte någon människa här inne förstår dig, tyvärr.
Citera
2008-08-24, 15:40
Medlem
fMEISTERs avatar
Fotbollens mest underskattade samt överskattade spelare

Nämn den spelaren ni tycker är mest underskattad och överskattad och ge också motivering till diskussionsunderlag annars är denna tråd ingen ide.

Mest underskattad håller jag: Paul Scholes

Motivering: Han tar inga stora rubriker och jobbar i tystnaden, men han är i själva verket en av världens bästa passnings spelare om inte världens bästa. Han har lugn touch och mycket hög passnings procent.

Mest överskattad håller jag: David Healy

Motivering: Sverige dödare, spanien dödare. Men har han presterat nånting utanför landslaget någonsin? Har sett han flera gånger i Premier League och ja skäms nästan över att se han spela. Han är riktigt usel
Citera
2008-08-24, 15:56
Medlem
emma80s avatar
Mest underskattad: Paul Scholes kan jag hålla med om. han sliter i det tysta. lite som våra egna Anders Svensson och Tobbe Linderoth, men klasser bättre.

Mest överskattad: Luca Toni
han är bra, men inget extraordinärt på en fotbollsplan. mycket offside, gnäll på domaren och trilla så fort nån petar på honom
Citera
2008-08-24, 16:06
Medlem
P.Gs avatar
Mest underskattad(e): Finns många innermittfältare som inte får särskillt många rubriker, t.ex. Iniesta, Xavi, Riquelme och Scholes p.g.a. de har spelare runt omkring sig som syns mer. Trots detta skulle iaf de tre förstnämda med lätthet kunna gå in i vilken europeisk startelva som helst.
Citera
2008-08-24, 16:17
Medlem
fMEISTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Mest underskattad(e): Finns många innermittfältare som inte får särskillt många rubriker, t.ex. Iniesta, Xavi, Riquelme och Scholes p.g.a. de har spelare runt omkring sig som syns mer. Trots detta skulle iaf de tre förstnämda med lätthet kunna gå in i vilken europeisk startelva som helst.

Sant, Iniesta och Xavi snackas de nästan aldrig om. Dom är båda väldigt bra spelare.
Citera
2008-08-24, 16:20
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Mest underskattad: Paul Scholes kan jag hålla med om. han sliter i det tysta. lite som våra egna Anders Svensson och Tobbe Linderoth, men klasser bättre.

Mest överskattad: Luca Toni
han är bra, men inget extraordinärt på en fotbollsplan. mycket offside, gnäll på domaren och trilla så fort nån petar på honom
Det är nog ingen som underskattar Scholes, iaf vi som varit med ett tag.
Citera
2008-08-24, 17:07
Medlem
Ändrar mig inte för att han spelar dåligt just nu, utan att jag kom o tänka på han.

Överskattad

Vedran Corluka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in