2013-06-10, 22:30
  #1477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Jag håller inte med dig på något vis. Det där känns bara som ett väldigt lustigt och okorrekt påstående.

Carlos Tevez är en spelare som har en kroppshydda som liknar Rooney. Båda två är inte speciellt långa, men har en typ av kropp som gör att man kan uppfatta dem feta. Någonting som dock avlägsnas så fort man ser dem utan tröja.

Klart man kan ha en kroppshydda så det ger en illusion av att man är fet. Nu har jag dock aldrig någonsin påstått att han är fet.


Jag tycker bara att han har onödigt mycket fett på kroppen. Och återigen så betyder det inte att han är fet, han skulle kanske till och med klassas som smal av många personer. Men som en professionell fotbollsspelare på heltid, så tycker jag faktiskt att man bör kunna hålla sig i lite bättre form viktmässigt.

Till och med Rooney och SAF har talat om det här. Fan, till och med Rooney har själv erkänt att han har haft problem med vikten.

Jag vågar påstå att Rooney hade kunnat vara en bättre fotbollsspelare om han hade strävat efter en bättre fysik. Bolltalangen och spelförståelsen är enorm. Varför inte ta det till nästa nivå och även bygga på en lite bättre fysik? Hans spel byggde mycket på just fysik i början av hans karriär...

Hade han vägt lite mindre, så är jag övertygad om att lite av den explosiviteten han hade i början av sin karriär skulle komma tillbaka.



http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_01/rooneyDM0509_468x570.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_fK9kDFCQPMc/Sp_BmHqq3qI/AAAAAAAAAN4/zVzOU892eRY/s400/rooney2555.jpg


-

Men är inte det här lite off topic?
__________________
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-10 kl. 23:12.
Citera
2013-06-11, 01:00
  #1478
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag vågar påstå att Rooney hade kunnat vara en bättre fotbollsspelare om han hade strävat efter en bättre fysik.

Det är ju att spekulera, och det kan ju vara kul. Men man får inte glömma att se helhetsbilden, han är ju trots fettet fortfarande smidig och kvick och om det inte skulle få några stora negativa fysiska effekter med en strängare diet är det möjligt att de psykiska effekterna vore större. Han är ju en människa, och han är kanske en av världens tio bästa spelare som det är. Och den störste var ju bra mycket fetare. Man får ta det onda med det goda helt enkelt, det som ses som svagheter kan lika gärna vara indirekta styrkor.

Jag tycker förresten det verkar hämma mer att gå upp i vikt med (gym)muskler än med fett, de feta behåller rörligheten bättre...
Citera
2013-06-11, 02:37
  #1479
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Klart man kan ha en kroppshydda så det ger en illusion av att man är fet. Nu har jag dock aldrig någonsin påstått att han är fet.


Jag tycker bara att han har onödigt mycket fett på kroppen. Och återigen så betyder det inte att han är fet, han skulle kanske till och med klassas som smal av många personer. Men som en professionell fotbollsspelare på heltid, så tycker jag faktiskt att man bör kunna hålla sig i lite bättre form viktmässigt.

Till och med Rooney och SAF har talat om det här. Fan, till och med Rooney har själv erkänt att han har haft problem med vikten.

Jag vågar påstå att Rooney hade kunnat vara en bättre fotbollsspelare om han hade strävat efter en bättre fysik. Bolltalangen och spelförståelsen är enorm. Varför inte ta det till nästa nivå och även bygga på en lite bättre fysik? Hans spel byggde mycket på just fysik i början av hans karriär...

Hade han vägt lite mindre, så är jag övertygad om att lite av den explosiviteten han hade i början av sin karriär skulle komma tillbaka.



http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/09_01/rooneyDM0509_468x570.jpg

http://4.bp.blogspot.com/_fK9kDFCQPMc/Sp_BmHqq3qI/AAAAAAAAAN4/zVzOU892eRY/s400/rooney2555.jpg


-

Men är inte det här lite off topic?


Nu vet jag inte vad du har sett vad han har sagt, däremot har jag läst att han sagt att han har lätt för att gå upp i vikt, t.ex under högtider och semestrar. Men att det går att träna bort.

Men han har kanske sagt så som du menar också, jag vet inte
Citera
2013-06-11, 18:06
  #1480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är ju att spekulera, och det kan ju vara kul. Men man får inte glömma att se helhetsbilden, han är ju trots fettet fortfarande smidig och kvick och om det inte skulle få några stora negativa fysiska effekter med en strängare diet är det möjligt att de psykiska effekterna vore större. Han är ju en människa, och han är kanske en av världens tio bästa spelare som det är. Och den störste var ju bra mycket fetare. Man får ta det onda med det goda helt enkelt, det som ses som svagheter kan lika gärna vara indirekta styrkor.

Jag tycker förresten det verkar hämma mer att gå upp i vikt med (gym)muskler än med fett, de feta behåller rörligheten bättre...

Han är fortfarande hyfsat kvick och smidig, ja. Men, han har ju faktiskt tappat lite väl mycket snabbhet, och han är trots allt bara 27 år.

Och nä, jag predikar inte nödvändigtvis en strängare diet. Bara att han äter lite mindre av vad han äter i nuläget. Säg att han blir, 5-8 kg lättare, då har han fortfarande kvar mycket av styrkan samt att han blir lättare i steget. Hans kroppsbyggnad, det vill säga att han är bredaxlad och hans låga tyngdpunkt gör att han alltid kommer vara tung att möta i närkamperna ändå.



Sen förstår jag inte riktigt hur du menar att de feta behåller rörligheten bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av LNCJ-exLR
Nu vet jag inte vad du har sett vad han har sagt, däremot har jag läst att han sagt att han har lätt för att gå upp i vikt, t.ex under högtider och semestrar. Men att det går att träna bort.

Men han har kanske sagt så som du menar också, jag vet inte

Precis. Och det tyder ju på att han lätt äter alldeles för mycket.
Citera
2013-06-14, 16:52
  #1481
Medlem
KillenMedSkillen94s avatar
Anledningen att många inte gillar barca är ju för att dom flesta lag har ca 1 filmare. Problemet med barcerlona är att dom har för många. Busquets och alexis sanchez är väl dom största filmarna men sen har dom andra halkare som också är med men står i skuggan av ovannämda. Och ja man är en sämre spelare om man filmar.
Citera
2013-06-14, 21:03
  #1482
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenMedSkillen94
Anledningen att många inte gillar barca är ju för att dom flesta lag har ca 1 filmare. Problemet med barcerlona är att dom har för många. Busquets och alexis sanchez är väl dom största filmarna men sen har dom andra halkare som också är med men står i skuggan av ovannämda. Och ja man är en sämre spelare om man filmar.
Hur går det ihop?
Citera
2013-06-24, 00:55
  #1483
Medlem
snillet_1s avatar
Javier Pastore är överskattad. Att Palermo och Zamparini lyckades få över 400 miljoner för honom är ett smärre mirakel, sällan har man sett ett "spelgeni" med större felprocent än denne Pastore. Det glädjer mig att Milan nu istället tycks rikta kikaren åt Honda. Han är bättre.

Toni Kroos har aldrig direkt imponerat på mig. Kompetent fotbollsspelare som oftast tar rätt beslut men han målades i unga år upp som en supertalang. Näe, säger jag.

Underskattad? Alltid Michael Bradley.
__________________
Senast redigerad av snillet_1 2013-06-24 kl. 00:57.
Citera
2013-06-24, 01:00
  #1484
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Javier Pastore är överskattad. Att Palermo och Zamparini lyckades få över 400 miljoner för honom är ett smärre mirakel, sällan har man sett ett "spelgeni" med större felprocent än denne Pastore. Det glädjer mig att Milan nu istället tycks rikta kikaren åt Honda. Han är bättre.

Toni Kroos har aldrig direkt imponerat på mig. Kompetent fotbollsspelare som oftast tar rätt beslut men han målades i unga år upp som en supertalang. Näe, säger jag.

Underskattad? Alltid Michael Bradley.

Minns jag rätt var Javier Pastore bra i Palermo. Sen kastas det lite väl mycket dynga på honom då han inte alls kom rätt denna säsong, fick hålla till på en kant t.ex. Sin första säsong gjorde han 10 mål och lika många assist eller liknande, ganska stor skillnad då till nu.

Jag tror Pastore skulle briljera igen om PSG kör ett rakt 4-2-3-1 med Pastore som trequartista.

Sen är han rädd för Zlatan också och skiter på sig varje gång Z ger honom den onda blicken.
Citera
2013-06-24, 01:07
  #1485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Minns jag rätt var Javier Pastore bra i Palermo. Sen kastas det lite väl mycket dynga på honom då han inte alls kom rätt denna säsong, fick hålla till på en kant t.ex. Sin första säsong gjorde han 10 mål och lika många assist eller liknande, ganska stor skillnad då till nu.

Jag tror Pastore skulle briljera igen om PSG kör ett rakt 4-2-3-1 med Pastore som trequartista.

Sen är han rädd för Zlatan också och skiter på sig varje gång Z ger honom den onda blicken.

Konstigt att han var usel redan innan Zlatan kom till PSG. Han var bra under hösten, usel under våren. Och under säsongen 2012/2013 så var han medioker hela säsongen.

Ja, Pastore och 400 miljoner är helt sinnesjukt.
__________________
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-24 kl. 01:33.
Citera
2013-06-24, 02:18
  #1486
Medlem
anteri17s avatar
Problemet med Pastore är att han gör 10-15 oprovocerade felpass och missade mottagningar per match. Är inte i närheten av att ha bollbehandlingen som de bästa offensiva mittfältarna i världen. Hans beslutstagande är också kasst, då han alldeles för ofta söker den avgörande passningen eller dribblingen. Därav gör han helt okej med poäng, men han är undermålig i spelet. Inte värd mer än 150 mille, om ens det. Bra gjort av Zamparini
Citera
2013-09-14, 13:00
  #1487
Medlem
OG-lovers avatar
Underskattade: Victor Valdes.

Har nu fått det bekräftat för mig själv. Man gör narr av den killen på diverse forum och framförallt här inne i spansk fotboll, just i detta tillfälle. Jag kan säga utan att tveka att han är den bästa målvakten med fötterna och på frilägen. Finns ingen som kommer ut bättre tajmad än honom på det sistnämnda. Han har också väldigt bra reflexer och är rätt bra på straffar.

Hade jag kunnat så hade jag skrivit ett livstidskontrakt med honom i Barcelona.
__________________
Senast redigerad av OG-lover 2013-09-14 kl. 13:03.
Citera
2013-09-14, 13:21
  #1488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Underskattade: Victor Valdes.

Har nu fått det bekräftat för mig själv. Man gör narr av den killen på diverse forum och framförallt här inne i spansk fotboll, just i detta tillfälle. Jag kan säga utan att tveka att han är den bästa målvakten med fötterna och på frilägen. Finns ingen som kommer ut bättre tajmad än honom på det sistnämnda. Han har också väldigt bra reflexer och är rätt bra på straffar.

Hade jag kunnat så hade jag skrivit ett livstidskontrakt med honom i Barcelona.

Ja, det blir lite tråkigt när han lämnar. Han spelar för övrigt sitt livs bästa fotboll just nu och är väl egentligen kanske den spelaren som har varit viktigast hittills under säsongen.

Han har räddat kvar de mot Atlético, Malaga och Valencia. Världsklass i alla de matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in