Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Det är ju att spekulera, och det kan ju vara kul. Men man får inte glömma att se helhetsbilden, han är ju trots fettet fortfarande smidig och kvick och om det inte skulle få några stora negativa fysiska effekter med en strängare diet är det möjligt att de psykiska effekterna vore större. Han är ju en människa, och han är kanske en av världens tio bästa spelare som det är. Och den störste var ju bra mycket fetare. Man får ta det onda med det goda helt enkelt, det som ses som svagheter kan lika gärna vara indirekta styrkor.
Jag tycker förresten det verkar hämma mer att gå upp i vikt med (gym)muskler än med fett, de feta behåller rörligheten bättre...
Han är fortfarande hyfsat kvick och smidig, ja. Men, han har ju faktiskt tappat lite väl mycket snabbhet, och han är trots allt bara 27 år.
Och nä, jag predikar inte nödvändigtvis en strängare diet. Bara att han äter lite mindre av vad han äter i nuläget. Säg att han blir, 5-8 kg lättare, då har han fortfarande kvar mycket av styrkan samt att han blir lättare i steget. Hans kroppsbyggnad, det vill säga att han är bredaxlad och hans låga tyngdpunkt gör att han alltid kommer vara tung att möta i närkamperna ändå.
Sen förstår jag inte riktigt hur du menar att de feta behåller rörligheten bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av
LNCJ-exLR
Nu vet jag inte vad du har sett vad han har sagt, däremot har jag läst att han sagt att han har lätt för att gå upp i vikt, t.ex under högtider och semestrar. Men att det går att träna bort.
Men han har kanske sagt så som du menar också, jag vet inte
Precis. Och det tyder ju på att han lätt äter alldeles för mycket.