2012-10-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Finns ju en del i Bayern München som är underskattade - främst Lahm, Ribery och Schweinsteiger som är diskutabelt bäst i världen på sina respektive positioner.

Marcelo och Soldado är några andra exempel på underskattade spelare.

Alla dom får ju jättemycket creed. Jag tycker inte någon av dom är underskattade i alla fall.

Två underskattade spelare jag inte har nämnt i tråden: Willian och Elisue. Willian skulle nästan kunna gå in i vilket topplag som helst. Och jag kan fan inte förstå hur spelare som Lucas och andra mediokra brassar kan gå före honom i landslaget.
Citera
2012-10-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Alla dom får ju jättemycket creed. Jag tycker inte någon av dom är underskattade i alla fall.

Två underskattade spelare jag inte har nämnt i tråden: Willian och Elisue. Willian skulle nästan kunna gå in i vilket topplag som helst. Och jag kan fan inte förstå hur spelare som Lucas och andra mediokra brassar kan gå före honom i landslaget.

Håller med. Willian är fantastisk i varje match han spelar. Vi får se när han lämnar, då brassarna i Ukraina bara väntar på att få lämna för en större klubb.
Citera
2012-10-25, 02:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Fyra av de fem spelare jag nämnde (Ribery, Lahm, Schweinsteiger och Marcelo) ser jag som de bästa på sina respektive positioner och jag tycker inte de får den beröm de förtjänar och Soldado får ruskigt lite speltid i landslaget, t.ex. Sen finns det ju vissa, bl.a. du, som går runt och kallar Lahm och Schweinsteiger för "förlorare".

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Iniesta är överskattad till den grad att han är rankad top 3 i världen när han inte borde vara top 10 eller top 20 för den delen heller. Med en totalt fri roll i världens bästa lag genom tiderna (kan ifrågasättas dock) gör han på tok för liten skillnad. Han är inte en speluppläggare och dikterar tempot i passningsspelet eller som slår avgörande passningar. Sedan gör han PÅ TOK FÖR FÅ POÄNG. Jämför med Pirlo som ligger 30 meter längre ner i banan och ÄR SPELUPPLÄGGARE, eller en Özil som gör mer än dubbelt så mycket poäng. Hazard, Cazorla, Silva, Mata och även Hamsik är bättre på det offensiva innermittfältet. Sedan finns det massor av spelare på andra positioner som är bättre: Ronaldo, Messi, Xavi, Yaya, Zlatan, Thiago Silva, Cavani, Falcao, Xabi, Aguero, Rooney, RvP, plus en del till defensiva spelare vilka också måste räknas in.

Ni kan säga att poäng är inte allt, det förstår jag också. Men man måste se vad Iniesta de facto presterar. Han ligger bakom väldigt få mål även när det gäller andra-assister. Han dominerar inte matcher. Ofta hotar han en back med en löpning med boll, för att sedan släppa vidare. Ibland någon tvåfotare. Det är väl bra, men inte absolut världsklass. Att han älskar trånga ytor och är bra på att hålla bollen är mindre viktigt. Säg mig när han dominerar ett innerfält likt Xavi, Özil, Pirlo eller Xabi? Väldigt sällan...

Ni kan hänvisa till priser och utmärkelser han fått, men det är just det som gör han överskattad. Han får priser som han inte förtjänar. Då säger ni att han var bäst i EM. Det var han inte. Jag har redan skapat en tråd om det. Pirlo, DDR, Zlatan, Cassano , Özil och Xabi gjorde alla bättre mästerskap.

Tittar man på hans egenskaper är många rent ut sagt fatalt dåliga. Otroligt klen, jättelösa skott, för få mål, för få assist, usla ledaregenskaper, kass på huvudet, inte bra i några som helst försvarsattribut. Men han är ju så ödmjuk. This... är det som gör honom populär och då kan inte folk skilja på vad han presterar och på personliga fan-beteenden.

Att han har gjort två viktiga mål i sin karriär är dock positivt, inte många som avgör en VM-final...Men återigen. Han är inte på långa vägar en dålig fotbollsspelare, bara inte lika bra som många såväl experter som soffahängare vill göra gällande.

Angående fakta om poäng är en sådan som Fabregas mycket bättre, ungefär dubbelt så många i ett nytt lag...

PS. Spelares poäng kan ni kika på ESPN som även har assist överskådligt.

Utmärkt inlägg, anteri17!
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-25 kl. 02:30.
Citera
2012-10-25, 02:43
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Fyra av de fem spelare jag nämnde (Ribery, Lahm, Schweinsteiger och Marcelo) ser jag som de bästa på sina respektive positioner och jag tycker inte de får den beröm de förtjänar och Soldado får ruskigt lite speltid i landslaget, t.ex. Sen finns det ju vissa, bl.a. du, som går runt och kallar Lahm och Schweinsteiger för "förlorare".

Fast de är väl ändå förlorare? Förlorat i stort sett alla finaler de deltagit i ju om jag inte är helt ute och seglar.

Sen att Özil skulle ha varit bättre än Iniesta i somras är stor humor.
Citera
2012-10-25, 02:47
Medlem
Quorthons avatar
Förlorare tar sig inte till några finaler alls. Väl där är marginalerna väldigt små.
Citera
2012-10-25, 02:54
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fast de är väl ändå förlorare? Förlorat i stort sett alla finaler de deltagit i ju om jag inte är helt ute och seglar.

Sen att Özil skulle ha varit bättre än Iniesta i somras är stor humor.

Quorthon är som vanligt inne på rätt spår. Man ska snarare hylla Lahm och Schweinsteiger för att de gör en sån stor skillnad och tar sig så långt. De var Robbens straffmiss från att vinna CL-finalen förra säsongen och då hade ni inte kunnat håna de så som ni gör nu.

Iniesta var ju knappast särskilt dominerande under EM och det gäller i princip alla matcher han spelar och Özil var på samma nivå, vilket även flera andra spelare var. Kontentan är i alla fall att Iniesta är överskattad. Bättre än Falcao, van Persie, Ronaldo, Messi, Aguero, Rooney, Ribery, Özil, David Silva o.s.v. förra säsongen? Inte en chans. Otroligt underligt att Iniesta vann UEFA Best Player in Europe Award före alla dessa spelare.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-25 kl. 03:06.
Citera
2012-10-25, 03:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Quorthon är som vanligt inne på rätt spår. Man ska snarare hylla Lahm och Schweinsteiger för att de gör en sån stor skillnad och tar sig så långt. De var Robbens straffmiss från att vinna CL-finalen förra säsongen och då hade ni inte kunnat håna de så som ni gör nu.

Eh, naturligtvis är det inte så det ligger till. Det är vinsterna som skiljer förlorarna från vinnarna. Iniesta är en vinnare, Schweinsteiger är en förlorare. Du tror väl inte på allvar att "ja, men de nådde flera finaler så de är vinnare... fast de förlorar alla finaler" är ett hållbart resonemang?

Det är väl förfan inget hån att konstatera att de är förlorare? Lägg ned din unkna retorik.
Citera
2012-10-25, 03:19
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Eh, naturligtvis är det inte så det ligger till. Det är vinsterna som skiljer förlorarna från vinnarna. Iniesta är en vinnare, Schweinsteiger är en förlorare. Det är väl förfan inget hån att konstatera att de är förlorare? Lägg ned din unkna retorik.

Ditt påstående skulle stämma om det vore så att Iniesta vore en spelare som ständigt ligger bakom sina lags titlar samtidigt som Schweinsteiger är den som får sitt lag att förlora. Men så är det inte...
Citera
2012-10-25, 03:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ditt påstående skulle stämma om det vore så att Iniesta vore en spelare som ständigt ligger bakom sina lags titlar samtidigt som Schweinsteiger är den som får sitt lag att förlora. Men så är det inte...

Nej, man vinner ju och förlorar som ett lag. Det lag som förlorar består av 11 förlorande spelare och vice versa. Men efter ett tag utvecklas en trend, en sådan trend har nu utvecklats hos Iniesta och Schweinsteiger fast åt olika håll.

Sen vågar jag nog påstå att Iniesta påfallande ofta har ett finger med i avgörande matcher.
Citera
2012-10-25, 03:31
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Nej, man vinner ju och förlorar som ett lag. Det lag som förlorar består av 11 förlorande spelare och vice versa. Men efter ett tag utvecklas en trend, en sådan trend har nu utvecklats hos Iniesta och Schweinsteiger fast åt olika håll.

Sen vågar jag nog påstå att Iniesta påfallande ofta har ett finger med i avgörande matcher.

Precis, det handlar mycket om vilket lag man spelar i och det är ju inte sällan man hör Barcelona och Spanien vara världens bästa lag någonsin. Därför är det löjligt att utnämna Iniesta till en "vinnare" och Lahm och Schweinsteiger till "förlorare" när de två sistnämnda presterar minst lika bra som Iniesta men de spelar inte i lika bra lag.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-25 kl. 03:40.
Citera
2012-10-25, 03:37
Medlem
Quorthons avatar
Det krävs vinnarmentalitet för att ens ta sig till den nivå av fotboll vi snackar om. Sedan är det tillfälligheter som avgör hur allmänheten ser på saken. Ofta består båda lagen av ett gäng vinnare, men det är bara ett lag som kan vinna givetvis. Om du menar förlorare i den simpla meningen att de faktiskt har förlorat matcher så är det så självklart att det inte behöver påpekas.
Citera
2012-10-25, 03:43
Medlem
TKD_1337s avatar
Schweinsteiger är så komplett. Han omskolades från ytter till den position han har nu. Det ska vara omöjligt för en defensiv mittfältare att göra så många mål och assister och dominera matcher som tysken gör. Fenomen är rätt ord.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-10-25 kl. 03:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in