2011-11-15, 17:05
  #1225
Medlem
Cambijaos avatar
Kan folk sluta kalla honom för anfallare? Han är ingen anfallare. Och även fast han inte gjorde allt för mycket mål förra året så gjorde han en hel del assister. Väldigt osjälvisk spelare är vad han är, passar när han kommer fri mot målvakten och etc.

Skulle säga att han har samma förutsättningar som en viss Quaresma hade under sina tid i Porto, även fast jag håller Hulk som en bättre lagspelare och snäppet bättre spelförståelse. Det kan gå åt båda håll.
Citera
2011-11-15, 17:29
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
De bästa spelarna i PL har kommit från Laliga och Portugisiska ligan bara så du vet. han skulle utan tvekan näta 20-30 mål i pl utan problem killen är mål maskin.
Har jag sagt något annat? Förövrigt räknar jag La Liga som en utav de bättre ligorna i världen.. Även tveksamt att de bästa kommit ifrån dessa ligor, tänk på alla inhemska spelare. Som jag skrev så tvivlar jag inte på hans kvalitéer, men som ovanstående skriver så var Quaresma också väldigt bra i Porto och det gick ju inte jättebra för honom.
Citera
2011-11-15, 17:36
  #1227
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
De bästa spelarna i PL har kommit från Laliga och Portugisiska ligan bara så du vet. han skulle utan tvekan näta 20-30 mål i pl utan problem killen är mål maskin.


Killen är en anfallare i rang med Bendtner, eller Demba Ba. En spelare som en bra säsong gör 12 ligamål i PL och vanligtvis spelar i lag som Stoke eller Bolton. Jag kan räkna upp ett dussin anfallare som håller en helt annan klass i PL, bara City som det snackats om här har 4. Adebayor, v.Persie, Drogba, Torres, Rooney, Berbatov, Aguero, Balotelli, Dzeko, Tevez, Bendtner, Ba, Suarez...
Citera
2011-11-15, 17:47
  #1228
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SPEEDFIGHT2-1996


Killen är en anfallare i rang med Bendtner, eller Demba Ba. En spelare som en bra säsong gör 12 ligamål i PL och vanligtvis spelar i lag som Stoke eller Bolton. Jag kan räkna upp ett dussin anfallare som håller en helt annan klass i PL, bara City som det snackats om här har 4. Adebayor, v.Persie, Drogba, Torres, Rooney, Berbatov, Aguero, Balotelli, Dzeko, Tevez, Bendtner, Ba, Suarez...
Nu har du nämnt bendtner i alla tre av dina inlägg och upprepar samma floskler, läs på lite och se matcher innan du uttalar dig om något du inte har något som helst belägg för.

"Bendtner är bättre" my ass Bendtner är väl bättre än Zlatan också, eller?
Citera
2011-11-15, 17:57
  #1229
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vonito
Nu har du nämnt bendtner i alla tre av dina inlägg och upprepar samma floskler, läs på lite och se matcher innan du uttalar dig om något du inte har något som helst belägg för.

"Bendtner är bättre" my ass Bendtner är väl bättre än Zlatan också, eller?
Bendtner är 3 år yngre och är inne på sin 7:e säsong i PL. Han har 18 mål i landslaget. Hulk är 26 år gammal, spelar i den portugisiska ligan som är typ i klass med den ukrainska och har 5 inhopp i landslaget. Och kom inte med skitsnack om att Brasilien är bäst osv, tiden då Ronaldo, Ronaldinho och Rivaldo konkurrerade om anfallsplatserna är förbi, istället är det Robinho, Pato och Neymar som petar Hulk.

Hulk är extremt överskattad och jag upprepar det igen: Inte ens en av världens 20 bästa anfallare.

Messi, Ronaldo, Benzema, Villa, Pedro, Higuain, Gomez, Torres, Drogba, Rooney, Balotelli, Dzeko, Aguero, Tevez, di Natale, Cavani, Ibrahimovic, Adebayor, Eto'o, Pato, Ba är bara några av de spelare som är helt överlägsna Hulk vars största merit är portugisiska och japanska ligan. Vi får heller inte glömma att han är född 1985 och bara har en bra säsong i sin karriär.

Spektakulär, men inte världsklass.
Citera
2011-11-15, 18:21
  #1230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPEEDFIGHT2-1996
Bendtner är 3 år yngre och är inne på sin 7:e säsong i PL. Han har 18 mål i landslaget. Hulk är 26 år gammal, spelar i den portugisiska ligan som är typ i klass med den ukrainska och har 5 inhopp i landslaget. Och kom inte med skitsnack om att Brasilien är bäst osv, tiden då Ronaldo, Ronaldinho och Rivaldo konkurrerade om anfallsplatserna är förbi, istället är det Robinho, Pato och Neymar som petar Hulk.

Hulk är extremt överskattad och jag upprepar det igen: Inte ens en av världens 20 bästa anfallare.

Messi, Ronaldo, Benzema, Villa, Pedro, Higuain, Gomez, Torres, Drogba, Rooney, Balotelli, Dzeko, Aguero, Tevez, di Natale, Cavani, Ibrahimovic, Adebayor, Eto'o, Pato, Ba är bara några av de spelare som är helt överlägsna Hulk vars största merit är portugisiska och japanska ligan. Vi får heller inte glömma att han är född 1985 och bara har en bra säsong i sin karriär.

Spektakulär, men inte världsklass.

Mycket märkliga spelare du tar med. Torres i sin bästa form, visst, men absolut inte just nu. Att du tar med Ba är lite överdrivet, som Newcastle-fan tycker jag att han har gjort en strålande säsong, men han bör hålla minst säsongen ut och några till för att räknar som en utav de bästa anfallarna i världen.
Att du sedan påstår att Bendtner är bättre än Hulk är enbart sjukt.
Citera
2011-11-15, 19:08
  #1231
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzaaa
Klart det finns bra spelare i Portugisiska ligan och lagen är ju helt okej, men inte i närheten utav t.ex. Premier League. Jag tror absolut att han kan bli väldigt bra, men Porto kräver väl typ en miljard för honom och att chansa på det känns väl lite väl vågat kanske.

Lagkamrater som håller mycket lägre klass än Hulk? Portos spelare håller väl ganska hög klass, inte direkt så att Hulk bär upp hela laget själv, dock är han väl den viktigaste spelaren.

Jo,just prislappen förstör lite av grabbens förutsättningar tyvärr! Ja det är Moutinho som är den stabile mittfältaren sen är det väl en helt okej backlinje. Inte mer än så! I anfallet är Hulk den bra, de övriga kan jag inte påstå är något vidare,visserligen är väl Varela helt okej men inte de andra.
Citera
2011-11-15, 19:18
  #1232
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPEEDFIGHT2-1996
Bendtner är 3 år yngre och är inne på sin 7:e säsong i PL. Han har 18 mål i landslaget. Hulk är 26 år gammal, spelar i den portugisiska ligan som är typ i klass med den ukrainska och har 5 inhopp i landslaget. Och kom inte med skitsnack om att Brasilien är bäst osv, tiden då Ronaldo, Ronaldinho och Rivaldo konkurrerade om anfallsplatserna är förbi, istället är det Robinho, Pato och Neymar som petar Hulk.

Hulk är extremt överskattad och jag upprepar det igen: Inte ens en av världens 20 bästa anfallare.

Messi, Ronaldo, Benzema, Villa, Pedro, Higuain, Gomez, Torres, Drogba, Rooney, Balotelli, Dzeko, Aguero, Tevez, di Natale, Cavani, Ibrahimovic, Adebayor, Eto'o, Pato, Ba är bara några av de spelare som är helt överlägsna Hulk vars största merit är portugisiska och japanska ligan. Vi får heller inte glömma att han är född 1985 och bara har en bra säsong i sin karriär.

Spektakulär, men inte världsklass.

Bendtner kan slänga sig i väggen,han är väl i stort sett som en Crouch i sina yngre dagar... Antingen är du dansk,Arsenal fan eller Sunderland-fan! Menar inte att han är dålig när jag nämner Crouch men seriöst,det ända Bendtner är riktigt bra på är väl nicka/huvudspelet med tanke på hans längd,inte mycket mer. Hulk är snabb,stenhårt och fin precision i sina skott, en galet bra teknik och en osjälvisk krigare.

Bendtner hade väl ''turen'' att komma till Premier League i sådan ung ålder. Hulk har minst samma förutsättningar som Bendtner om han får komma till en bättre liga.
Citera
2011-11-15, 20:13
  #1233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPEEDFIGHT2-1996


Killen är en anfallare i rang med Bendtner, eller Demba Ba. En spelare som en bra säsong gör 12 ligamål i PL och vanligtvis spelar i lag som Stoke eller Bolton. Jag kan räkna upp ett dussin anfallare som håller en helt annan klass i PL, bara City som det snackats om här har 4. Adebayor, v.Persie, Drogba, Torres, Rooney, Berbatov, Aguero, Balotelli, Dzeko, Tevez, Bendtner, Ba, Suarez...

Att säga att Hulk är i klass med Demba Ba och Bendthner är sjukt, Hoppas du skojar. Bänker kan inte ens ta emot en boll och utmana. Hulk kan iaf göra enastående individuella prestationer, han har det mest som fotbollsspelare. Du ska inte enbart kolla mål när du bedömer en spelare dessutom är Hulk en ytterforward. Han är en smula överskattad men att jämföra han med Bänker och Demba Ba är överdrivet. Finns klubbar som jagar Hulk men Portos president har fått för sig att han är bäst i världen och värderar honom till ett bisarrt överpris.
Citera
2011-11-15, 20:18
  #1234
Medlem
Albin Ekdal är nog relativt underskattad, skulle förmodligen vara den bästa innermittfältaren i sverige redan nu utan skador.
Citera
2011-11-15, 20:31
  #1235
Medlem
a-ntoonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itw
Albin Ekdal är nog relativt underskattad, skulle förmodligen vara den bästa innermittfältaren i sverige redan nu utan skador.

Jo han har ju spelat i Serie A ett par säsonger nu. Tråkigt att Sveriges tränarstabb aldrig ser de unga spelarna och ger de chanser,kommer ju löna sig tills slut. De borde bland annat fått upp lite ögon för Jonas Olsson och Martin Olsson lite tidigare. Det finns massor av spelare som presterar och är väldigt lovande, men de satsar alltid på rutin. Börjar bli dags att göra om lite faktiskt!
Citera
2011-11-15, 23:21
  #1236
Medlem
serbers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itw
Albin Ekdal är nog relativt underskattad, skulle förmodligen vara den bästa innermittfältaren i sverige redan nu utan skador.

Han har haft chansen två gånger tror jag det är men varit skadad/sjuk vid båda tillfällena. Var som för Rasmus Lindgren som spelade in sig på Ajax mittfält och skulle få chansen man vart skadad.
Tar hellre Ekdal före Wernbloom iaf, han kan få agera inhoppare när vi ska försöka vända på matcher för annars tillför han inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in