Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Därför att Uniteds spel inte imponerat utöver sina målskrällar. De spelar lika mot ett portugisiskt lag och ett schweiziskt lag på OT, är påväg att kryssa mot otelul galati om de inte fått straffar med sig.
Bayern har släppt in ett enda mål denna säsongen och det var ett självmål. De körde över det "bästa" laget i PL, Manchester city för någon vecka sedan som hade tur att det endast blev 2-0.
Vilken skandal att spela oavgjort borta mot Benfica... Är på väg att kryssa? Jaha, men man gjorde inte det. I så fall kan du ju säga att Barca var på väg att kryssa igår... Kollar vi Uniteds hemmaresultat i CL-gruppspelet genom åren är det föga imponerande: 3-3 mot Basel, 3-3 mot CSKA Moskva, 0-1 mot Besiktas, 1-1 mot Valencia. Jämför deras statistik i ligan, jag tror dom vunnit något 20 raka matcher hemma eller nåt sånt. Spelat en oavgjort hemma sedan april 2010. Poängen är väl att det inte spelar särskilt stor roll i CLs gruppspel.
Bayern förlorade hemma mot Mönchengladbach och spelade oavgjort mot ett italienskt lag. Bayern hade tur som inte fick två straffar emot sig mot city.
Nu agerar jag bara som du, så detta är ingen diss mot Bayern. Hatar att jämföra två lag som inte ens spelar i samma liga efter typ fem omgångar. De tre bästa lagen i världen är United, Barca och Real. FAKTA.
Jag förstår Valvantos poäng, att spanjorer står i mål i de tre bästa lagen i världen. Mycket imponerade målvaktsuppsättning. Men ja, Reina är ju bättre än De Gea i dagsläget. Har sett för lite av De Gea för att få en bildning om hur stor potential han har men grabben har utvecklats för varje match som går.