2011-10-20, 12:30
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeanutBread
Bayern är väl bättre än United, och Neuer är väl bättre än De gea?

Varfør skulle Bayern vara bættre. Lagen har ju inte møts? Har inte skrivit att Neuer ær sæmre heller. Skrev att de 3 bæsta spanska målvakterna alla spelar i RM, Utd & Barca.
Citera
2011-10-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Sjukt egentligen. De 3 bæsta spanska målvakterna spelar i de 3 bæsta lagen i værlden.
Pepe Reina måste väl anses som bättre än De Gea?
Citera
2011-10-20, 12:34
Medlem
dires avatar
Citat:
Varfør skulle Bayern vara bættre. Lagen har ju inte møts? Har inte skrivit att Neuer ær sæmre heller. Skrev att de 3 bæsta spanska målvakterna alla spelar i RM, Utd & Barca.

Reina är bättre än De Gea och Bayern är bättre än Utd i dagsläget.
Citera
2011-10-20, 12:37
Bannlyst
Citat:
Därför att Uniteds spel inte imponerat utöver sina målskrällar. De spelar lika mot ett portugisiskt lag och ett schweiziskt lag på OT, är påväg att kryssa mot otelul galati om de inte fått straffar med sig.

Bayern har släppt in ett enda mål denna säsongen och det var ett självmål. De körde över det "bästa" laget i PL, Manchester city för någon vecka sedan som hade tur att det endast blev 2-0.
Citera
2011-10-20, 12:54
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Pepe Reina måste väl anses som bättre än De Gea?

Jaja, men ni førstår poængen hoppas jag.

Citat:
Ursprungligen postat av dire
Reina är bättre än De Gea och Bayern är bättre än Utd i dagsläget.

Ger mig aldrig in i diskussioner om vilket lag som ær ''bæst''. Hade lagen møts hade jag i alla fall hoppats på en kul & spænnande match som kan sluta hur som helst.

Citat:
Därför att Uniteds spel inte imponerat utöver sina målskrällar. De spelar lika mot ett portugisiskt lag och ett schweiziskt lag på OT, är påväg att kryssa mot otelul galati om de inte fått straffar med sig.

Bayern har släppt in ett enda mål denna säsongen och det var ett självmål. De körde över det "bästa" laget i PL, Manchester city för någon vecka sedan som hade tur att det endast blev 2-0.

Benfica på bortaplan ær riktigt bra. United startar alltid med 50% gas i gruppspelet, som krævs då man ''alltid'' brukar vinna gruppen i alla fall.

Har redan innan CL påpekat att jag tror på Real mot Bayern i final. Time will tell!
Citera
2011-10-20, 13:23
Medlem
dires avatar
Citat:
Ger mig aldrig in i diskussioner om vilket lag som ær ''bæst''. Hade lagen møts hade jag i alla fall hoppats på en kul & spænnande match som kan sluta hur som helst.

Du hävdade ju nyss själv att Real, Barca och United var bäst i världen.
Citera
2011-10-20, 13:29
Bannlyst
Citat:

Vilken skandal att spela oavgjort borta mot Benfica... Är på väg att kryssa? Jaha, men man gjorde inte det. I så fall kan du ju säga att Barca var på väg att kryssa igår... Kollar vi Uniteds hemmaresultat i CL-gruppspelet genom åren är det föga imponerande: 3-3 mot Basel, 3-3 mot CSKA Moskva, 0-1 mot Besiktas, 1-1 mot Valencia. Jämför deras statistik i ligan, jag tror dom vunnit något 20 raka matcher hemma eller nåt sånt. Spelat en oavgjort hemma sedan april 2010. Poängen är väl att det inte spelar särskilt stor roll i CLs gruppspel.

Bayern förlorade hemma mot Mönchengladbach och spelade oavgjort mot ett italienskt lag. Bayern hade tur som inte fick två straffar emot sig mot city.

Nu agerar jag bara som du, så detta är ingen diss mot Bayern. Hatar att jämföra två lag som inte ens spelar i samma liga efter typ fem omgångar. De tre bästa lagen i världen är United, Barca och Real. FAKTA.

Jag förstår Valvantos poäng, att spanjorer står i mål i de tre bästa lagen i världen. Mycket imponerade målvaktsuppsättning. Men ja, Reina är ju bättre än De Gea i dagsläget. Har sett för lite av De Gea för att få en bildning om hur stor potential han har men grabben har utvecklats för varje match som går.
Senast redigerad av haser 2011-10-20 kl. 13:31.
Citera
2011-10-20, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Jämför deras statistik i ligan, jag tror dom vunnit något 20 raka matcher hemma eller nåt sånt. Spelat en oavgjort hemma sedan april 2010. Poängen är väl att det inte spelar särskilt stor roll i CLs gruppspel.
Och Chelsea har inte förlorat på SFB på 8 år. Vad är din poäng?
Citat:

Bayern förlorade hemma mot Mönchengladbach och spelade oavgjort mot ett italienskt lag. Bayern hade tur som inte fick två straffar emot sig mot city.
Lol, nej.
Citat:
Nu agerar jag bara som du, så detta är ingen diss mot Bayern. Hatar att jämföra två lag som inte ens spelar i samma liga efter typ fem omgångar. De tre bästa lagen i världen är United, Barca och Real. FAKTA.
Nu vet jag att du är en Manchester United fanboy, men försök att vara lite opartisk här är du snäll.

Citat:
Jag förstår Valvantos poäng, att spanjorer står i mål i de tre bästa lagen i världen. Mycket imponerade målvaktsuppsättning. Men ja, Reina är ju bättre än De Gea i dagsläget. Har sett för lite av De Gea för att få en bildning om hur stor potential han har men grabben har utvecklats för varje match som går.
Han påstod att de tre bästa spanska målvakterna stod i mål i de tre bästa lagen, vilket är fel. Reina är bättre än De Gea och är således 2:a målvakt för Spanien. Bayern är bättre än United, men jag förstår vad han försökte anspela.
Citera
2011-10-20, 13:55
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Du hävdade ju nyss själv att Real, Barca och United var bäst i världen.

Ja, jag tycker det. Ingenting jag har skrivit att jag vill diskutera?

Lægg ner nu. Du førstod min poæng med att Spanien har riktigt bra målvakter, som var min ståndpunkt.
Citera
2011-10-20, 14:12
Medlem
svulles avatar
Citat:
Han påstod att de tre bästa spanska målvakterna stod i mål i de tre bästa lagen, vilket är fel. Reina är bättre än De Gea och är således 2:a målvakt för Spanien. Bayern är bättre än United, men jag förstår vad han försökte anspela.

Snacka om att märka ord.

Värt att notera är ju att Bundesliga är sämre än Premier League. Så, med den metodiken - Slår United City med 2-0, så är de bättre än Bayern? Och slår de City med 1-0, så är de sämre?

Senast redigerad av svulle 2011-10-20 kl. 14:18.
Citera
2011-10-20, 14:20
Medlem
virr3lols avatar
Citat:
Det där stämmer ju verkligen inte, varken i ligan eller CL...
Citera
2011-10-20, 14:22
Bannlyst
Citat:

Jo det har dom. Massvis med gånger. Bra försök där.

Citat:
Lol, nej.

2011-08-07 17:30 Bayern München - Borussia Mönchengladbach 0-1. Har du ett enda rätt? Det är frågan.

Citat:
Nu vet jag att du är en Manchester United fanboy, men försök att vara lite opartisk här är du snäll.

Hur kan man vara partisk när man bara sammanställer fakta? Har inte skrivit en enda åsikt här, bara rabblat upp fakta. Är du inte läskunnig?

Citat:

Valdes är 2a målvakt, bra försök igen. Och alla fattade vad han menade, att Spanien är bäst i världen vad gäller målvakter, ja bättre än Tyskland. Finns inget som tyder på att Bayern är bättre än United, och nej jag tänker inte sitta och diskutera någon dagsform här. Slår Bayern ut United eller kommer före i CL, så fair enough. Eller om United typ kommer 3a i ligan den här säsongen. Men United kom 2a i CL och vann ligan och har startat den här säsongen fantastiskt bra. Det är mycket möjligt att Bayern är bättre och kommer före osv, men du kan inte storma in självsäkert och säga det utan någon som helst grund.
Senast redigerad av haser 2011-10-20 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in