2010-08-18, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simaõ
Håller med Smerch här. Lampard får ju hur mycket cred som helst av varenda jävel för det arbete han gör. Fast, iofs, om man håller honom som "världens utan tvekan bästa centrala mittfältare" så kanske det inte är så konstigt om man resonerar så.

Jag tycker, å andra sidan, att han är överskattad. Inte mycket, men han ligger snäppet under absoluta världstoppen. Dock är hans position i Chelsea efter alla dessa år som utgjuten för honom och där tror jag inte många (någon?) hade gjort det bättre. Men min utarbetade tumregel om att engelsmän alltid överskattas av svenskar stämmer oroväckande ofta.
Grymt slit och defensiv kompetens är något ni okunniga ofta missar när ni Messirunkare bedömer fotbollsspelare.
Citera
2010-08-18, 17:15
Bannlyst
Tycker att Diego Milito är grymt underskattad och får inte den cred han behöver. Skjöt Inter till en trippel men kommer inte ens i närheten av de 50 bästa enligt sporttidningarna.

Gjort bra ifrån sig i Genoa dessutom.
Citera
2010-08-18, 18:34
Medlem
crapfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Tycker att Diego Milito är grymt underskattad och får inte den cred han behöver. Skjöt Inter till en trippel men kommer inte ens i närheten av de 50 bästa enligt sporttidningarna.

Gjort bra ifrån sig i Genoa dessutom.

Höll med dig för något år sedan, men nu har han ju trots allt fått ganska mycket uppmärksamhet i och med sitt spel i Champion's League och att han avgjorde finalen. Men visst, lite underskattad är han fortfarande. Vilka listor har du tittat igenom? På senaste jag tittade (den som någon hade länkat här i Fotbollsforumet) så låg han ju inom top 20 iaf.
Citera
2010-08-19, 11:07
Medlem
Sergio Äckel-Busquets, överskattad som få.
Citera
2010-08-19, 12:01
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli

Skriv gärna av vem spelarna är överskattade också. Här på forumet har jag knappt läst något positivt om honom innan VM-finalen.
Citera
2010-08-19, 12:04
Medlem
Occultuss avatar
Forlán > Rooney

men jag kanske bara tycker det för att jag är Atlético-fan
Citera
2010-08-19, 12:11
Medlem
svulles avatar
Javier Saviola var extremt underskattad under sin tid i Barcelona. Snacka om en fantastisk fotbollsspelare. Dock var det ju i hans prime.
Citera
2010-08-19, 12:15
Medlem
daicazzos avatar
Exempel på underskattad: Javier Zanetti. Killen har vart trogen inter sedan -95, alltså mer än 15 år. och jag kommer fan inte ihåg att han har gjort en enda dålig match. Han är ingen som utmärker sig, (därav underskattad) men han gör ytterst få misstag, och är aldrig skadad. Han var den spelaren (förutom ceasar) som startade flest matcher förra sesongen, och trots ålder (37) håller han en väldigt jämn nivå. Ett mysterium varför han inte platsar i landslaget. En legend.
Citera
2010-08-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Javier Saviola var extremt underskattad under sin tid i Barcelona. Snacka om en fantastisk fotbollsspelare. Dock var det ju i hans prime.
Saviola är ju en snarare av det senaste årtiondets mest överskattade spelare. Hyllades något extremt under Barcatiden, nye Maradona osv, och har sedan fortsatt fått chanser i storklubbar med feta kontrakt. Trots att han aldrig varit mycket mer än en medelmåtta på världsscenen. Hans kontrakt med Real var ju tidernas skämt.
Citera
2010-08-19, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Balotelli

Helt korrekt. Så fort han får bollen passar han den vidare till närmaste spelare, kan inte driva med bollen och har inget som utmärker honom på något sätt förutom hans halvfula spel. Anledningen att han får spela i Barca är för att han är fostrad i Barca samt att det kvittar om han är med eller inte för Barca har Xavi bredvid honom som gör allt annat.

Sorgligt att han är CL och VM-mästare
Citera
2010-08-19, 14:20
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Helt korrekt. Så fort han får bollen passar han den vidare till närmaste spelare, kan inte driva med bollen och har inget som utmärker honom på något sätt förutom hans halvfula spel. Anledningen att han får spela i Barca är för att han är fostrad i Barca samt att det kvittar om han är med eller inte för Barca har Xavi bredvid honom som gör allt annat.

Sorgligt att han är CL och VM-mästare

http://www.youtube.com/watch?v=ehCnW-dT08M

Jag skulle säga att han är en av få spelare i världen som verkligen utmärker sig, hans spelsätt är ganska unikt, och han är nog bäst i världen på det kvadratliknande spel han spelar, han har alltid stenkoll på vad han har runt sig, och sätter alltid upp bollen i rätt läge och till rätt spelare.
Citera
2010-08-19, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
http://www.youtube.com/watch?v=ehCnW-dT08M

Jag skulle säga att han är en av få spelare i världen som verkligen utmärker sig, hans spelsätt är ganska unikt, och han är nog bäst i världen på det kvadratliknande spel han spelar, han har alltid stenkoll på vad han har runt sig, och sätter alltid upp bollen i rätt läge och till rätt spelare.

Nu överdriver du det ända han gör är passa tillbaka bollen till mittbackarna snabbare än blixten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in