2014-12-07, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhuangzi
Jag har fått ryggskott och fick två imovane 5mg av en bekant mot smärtan. Åt en av dem. Aldrig käkat imovane förut. Tror ni det hjälper? Kommer jag dö? Borde jag äta den andra med? Tack.

Hjälper inte mot smärtan, men du kanske får lättare att somna när du har ont. Fast 5mg är en låg dos, du kommer inte dö.
Citera
2014-12-07, 16:40
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Jag har fått ryggskott och fick två imovane 5mg av en bekant mot smärtan. Åt en av dem. Aldrig käkat imovane förut. Tror ni det hjälper? Kommer jag dö? Borde jag äta den andra med? Tack.
Det ska behövas mycket för att du ska kola vippen av Zopiklon!

Mvh
Citera
2014-12-07, 16:52
Medlem
Zhuangzis avatar
Nähä, då är följdfrågan om 10mg är tillräckligt för en färsking att ha lite kul på?
Citera
2014-12-07, 16:54
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Nähä, då är följdfrågan om 10mg är tillräckligt för en färsking att ha lite kul på?

Det där är ju väldigt individuellt, men ja, jag skulle gissa på att du får det lite kul av 10 mg.
Citera
2014-12-07, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKEKEK
Hej!
Fråga:
Om man någon gång skulle vilja ta livet av sig -
skulle det fungera med Zopiklon? Hur mycket i så fall?
Jag tycker om Zopiklon, så jag tänker att det kunde vara ett behagligt sätt, ifall man skulle vilja.
Jag har märkt att jag inte mår bra av att kombinera Zopiklon med alkohol, så jag tänker att man helst endast skulle använda Zopiklon. ?
Men förstärker alkohol Zopiklonets effekt, och i så fall hur mycket?
Förresten: Tror ni som jag, att: Om man tar livet av sig på så vis, upplever man inget obehag; endast somnar in? Eller får man något obehag, när andning, hjärtverksamhet etc. börjar upphöra?

Hälsningar
Det är i princip omöjligt
Citera
2014-12-07, 18:57
Medlem
katthund2s avatar
ungefär hur lång tid skulle ni säga att det tar att minska toleransnivån på zopiklon? blir inte flummig eller ens trött på dom längre, förut somnade jag som en sten på 7,5mg. kan ett kortare uppehåll hjälpa tror ni?
Citera
2014-12-07, 19:08
Medlem
Hur skiljer sig effekterna av Zolpidem mot t ex diazepam, alprazolam och klonazepam?
Citera
2014-12-07, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katthund2
ungefär hur lång tid skulle ni säga att det tar att minska toleransnivån på zopiklon? blir inte flummig eller ens trött på dom längre, förut somnade jag som en sten på 7,5mg. kan ett kortare uppehåll hjälpa tror ni?

Hur många mg ligger du på? Svårt att svara på hur lång tid det tar då det är många saker som avgör.
Citera
2014-12-07, 21:26
Medlem
katthund2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Hur många mg ligger du på? Svårt att svara på hur lång tid det tar då det är många saker som avgör.

det kan givetvis variera, men brukar ta 2 st 7,5mg dagligen ca. Ngt speciellt jag bör tänka på? vill få samma effekt som i början liksom

(edit: ska tilläggas att jag bara ätit imovane i ca 4 månader, om detta har någon betydelse)
Citera
2014-12-07, 21:57
Bannlyst
Citat:
det kan givetvis variera, men brukar ta 2 st 7,5mg dagligen ca. Ngt speciellt jag bör tänka på? vill få samma effekt som i början liksom

(edit: ska tilläggas att jag bara ätit imovane i ca 4 månader, om detta har någon betydelse)

Well, du måste sluta på dom eller minska intaget. Antingen slutar du tvärt och dealar med biverkningarna eller så trappar du ner typ 1 tablett ett tag, sen en halv ett tag. Då sänks toleransen.
Citera
2014-12-07, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Tror inte man kan ta livet av sig med enbart zopiklon ens om man tar höga doser. Inte för att jag planerar att ta livet av mig, men nån som vet vad dödlig dos är?

Ja, vad är dödlig dos?

Och vad tror ni i den frågan: Skulle man uppleva något obehag?
Citera
2014-12-07, 23:20
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Flummar aldrig på Zopiklon men det har väl hänt någon gång!
Toleransen tycker jag sjunker väldigt fort för mig i alla fall.

Mvh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in