2014-12-05, 22:49
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
På den dosen finns det ju risk att det sitter kvar dagen efter och man blir trött och allmänt seg. Så är det iaf för mig när jag käkar för många Imovane. Har även testat Stilnoct en gång i tiden och har för mig att denna gav extra mycket baksmälla för min del. Men vad gör det om man blir lite seg dagen efter egentligen, lite baksmälla dör man inte av, så länge man klarar av att inte fastna i att fortsätta slänga i sig flera kvällar i rad. Den risken är dessutom större om du äter högre dos.

Mm, tog 20mg och två öl. Hoppas de är ok att sova nu, vill ju inte kvävas på mina spyor. Känner mig helt nykter nu, men antar att den risken inte finns vid dessa små mängder?
Citera
2014-12-06, 16:20
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Måste man ha ångest för att få den ångestdämpande/euforiska effekten av imovane? Ibland funkar inte ens 4st 7,5mg sen om jag mår riktigt illa så funkar 7,5mg tror tom att jag varit med om att 3,75mg fungerar nån gång när jag var försiktig med dosen.

Grejen är att förr kunde jag ta imovane på kvällen utan att må dåligt och få ångestdämpande effekt, jag har ingen tolerans så det är knappast det. Av Xanor, Flunitrazepam och opiater får jag bra effekt även om jag inte mår så värst dåligt.

Sover på imovane gör jag dock på endast 7,5mg och det är ju det som är meningen, men saknar den effekten ibland. Hur förklarar man detta? Finns det något substitut som ger liknande eufori? FM1 kan jag ju glömma. Xanor är bra men jag får knappast eufori av den.
Citera
2014-12-06, 18:18
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Hur lätt får ni imovane utskrivet? Någon som tagit det under en lång period? Mina är slut men orolig över att gå till läkaren nu och be om nytt recept. Kanske får hålla mig några dagar.
Citera
2014-12-06, 19:37
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hur lätt får ni imovane utskrivet? Någon som tagit det under en lång period? Mina är slut men orolig över att gå till läkaren nu och be om nytt recept. Kanske får hålla mig några dagar.
Beror oftast vad du har för läkare. Vissa är hårdare än andra är.
Citera
2014-12-06, 19:54
Medlem
Citat:

Har haft Imovane i 3 år med några uppehåll. Du behöver inte vara orolig över att fråga, i värsta fall säger läkaren nej.
Citera
2014-12-06, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BullzeyePrO
Måste man ha ångest för att få den ångestdämpande/euforiska effekten av imovane? Ibland funkar inte ens 4st 7,5mg sen om jag mår riktigt illa så funkar 7,5mg tror tom att jag varit med om att 3,75mg fungerar nån gång när jag var försiktig med dosen.

Grejen är att förr kunde jag ta imovane på kvällen utan att må dåligt och få ångestdämpande effekt, jag har ingen tolerans så det är knappast det. Av Xanor, Flunitrazepam och opiater får jag bra effekt även om jag inte mår så värst dåligt.

Tar du Xanor, Flunitrazepam och opiater så är det inte konstigt att Imovane effekten minskat.
Citera
2014-12-06, 20:29
Bannlyst
Citat:

Det beror ju på om du tagit större dos eller inte. Har du 30 tabletter, men de är slut på 2 veckor gör du bäst i att vänta i ca 2 veckor innan du ber om nya.
Citera
2014-12-06, 23:11
Medlem
BullzeyePrOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Tar du Xanor, Flunitrazepam och opiater så är det inte konstigt att Imovane effekten minskat.
Opiater är ju dock inte korstoleranta med z-analoger, men de andra två har du helt rätt i och det är även något jag märkt av om jag tar xanor samma dag som imovane får jag knappt någon effekt av imovane varför jag aldrig tar dessa samma dag och alltid väntar tills det gått ur kroppen innan jag tar igen av något av de.
Citera
2014-12-07, 12:58
Bannlyst
Hej!
Fråga:
Om man någon gång skulle vilja ta livet av sig -
skulle det fungera med Zopiklon? Hur mycket i så fall?
Jag tycker om Zopiklon, så jag tänker att det kunde vara ett behagligt sätt, ifall man skulle vilja.
Jag har märkt att jag inte mår bra av att kombinera Zopiklon med alkohol, så jag tänker att man helst endast skulle använda Zopiklon. ?
Men förstärker alkohol Zopiklonets effekt, och i så fall hur mycket?
Förresten: Tror ni som jag, att: Om man tar livet av sig på så vis, upplever man inget obehag; endast somnar in? Eller får man något obehag, när andning, hjärtverksamhet etc. börjar upphöra?

Hälsningar
Citera
2014-12-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EKEKEK
Hej!
Fråga:
Om man någon gång skulle vilja ta livet av sig -
skulle det fungera med Zopiklon? Hur mycket i så fall?
Jag tycker om Zopiklon, så jag tänker att det kunde vara ett behagligt sätt, ifall man skulle vilja.
Jag har märkt att jag inte mår bra av att kombinera Zopiklon med alkohol, så jag tänker att man helst endast skulle använda Zopiklon. ?
Men förstärker alkohol Zopiklonets effekt, och i så fall hur mycket?
Förresten: Tror ni som jag, att: Om man tar livet av sig på så vis, upplever man inget obehag; endast somnar in? Eller får man något obehag, när andning, hjärtverksamhet etc. börjar upphöra?

Hälsningar

Tror inte man kan ta livet av sig med enbart zopiklon ens om man tar höga doser. Inte för att jag planerar att ta livet av mig, men nån som vet vad dödlig dos är?
Citera
2014-12-07, 14:40
Medlem
Zhuangzis avatar
Jag har fått ryggskott och fick två imovane 5mg av en bekant mot smärtan. Åt en av dem. Aldrig käkat imovane förut. Tror ni det hjälper? Kommer jag dö? Borde jag äta den andra med? Tack.
Citera
2014-12-07, 15:54
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhuangzi
Jag har fått ryggskott och fick två imovane 5mg av en bekant mot smärtan. Åt en av dem. Aldrig käkat imovane förut. Tror ni det hjälper? Kommer jag dö? Borde jag äta den andra med? Tack.

Nej, jag tror inte att det hjälper eftersom det inte har någon smärtstillande effekt. Nej, du kommer inte att dö. Ja, om du vill bli påverkad. Varsågod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in