2014-10-23, 01:38
Medlem
cirkuspappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Beror helt och hållet på om lyrican är 25mg eller 300mg. Det är inge vidare med påfyllningar på varken imovane eller lyrica, så jag tycker du borde ta det en annan dag.

EDIT: Såg i ett tidigare inlägg att du nämnde att lyrican var 150mg, om det är 14 i en karta så blir det 2100mg. Akta dig för krampanfall...

Japp, såg nu igen ja att lyrican är 150 mg och tog hela kartan (14 stycken), precis som du sa. Så det är farligt? Har tagit så många lyrica förut då, utan någon blandning.
Men tycker det är skumt för för några få dagar sedan hittade jag 3 imovane, tog 7 lyrica och jag var helt borta. Idag har jag tagit mer men känner inte den effeken, visst är jag ganska borta nu. Men antagligen är det så att det smyger på sig, brukar alltid vara att så fort man lägger sig så börjar alla hallisar...
Citera
2014-10-23, 02:59
Medlem
BelleReves avatar
Någon som har erfarenhet av nedsatt kognitiv förmåga, på något sätt, genom att under längre tid äta zopiklon för sömnens skull?
Citera
2014-10-23, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspapper
Har tagit 5 st imovane med 7,5 milligram i varje. Utöver det har jag tagit 11 stycken lyrica.

Alltså, 5 imovane har jag tagit och 11 lyrica. Känner dock ej så mycket nu, ska jag ta mer eller vänta ett tag tror ni?

UPDATE - tog resten som fanns kvar på lyrica kartan och en till imovane..... kommer ha en rolig kväll

Du har alltså tagit 2100mg lyrica (14x150mg) och 45mg imovane (6x7,5mg)? Du lär vara rätt borta ja och få minnesförlust och kanske göra saker du ångrar. Tycker du borde ta det lugnare i fortsättningen.
Citera
2014-10-23, 23:52
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BelleReve
Någon som har erfarenhet av nedsatt kognitiv förmåga, på något sätt, genom att under längre tid äta zopiklon för sömnens skull?

Vadå, kan man få det eller? Har ätit zopiklon sedan 2007 (även om jag haft en del avbrott då och då), såväl för sömnens som för skojs skull (dvs. ihop med alkohol), och jag kan inte påstå att jag märker någon skillnad i min kognitiva förmåga. Närminnet är dock tämligen sargat, men det beror nog snarare på överdriven alkoholkonsumtion. Men jag får fortfarande samma resultat i IQ-tester t.ex..
Citera
2014-10-25, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Helt sant sagt. Har själv skrivit den meningen flera gånger.
Men i det här fallet vill jag inte att folk som läser tråden tror att man i vanliga fall får avtändning av att använda imovane några veckor i sträck. Vart gränsen & mängden går exakt är svårt att säga då det är olika, men att använda 5-7,5mg/natt i 2-4 veckor ger bortsett från rebound insomnia absolut inga utsättningssymtom/avtändning (i vanliga fall)

Du kan få en grym avtändning av imovane den saken är säker har nämligen själv haft en i somras. Tilläggas kan att jag missbrukat sen jag var 14 år och varit heroinist i nästan 15 år har dom sista 10 åren haft metadon. Så jag vet vad avtändningar är och en imovane avtändning är grym. Men givetvis så tog jag typ 3 på morgonen 5-7 st på kvällen osv. Tar hellre en jonkavtändning än en imovaneavtändning.
Senast redigerad av Larinko 2014-10-25 kl. 03:17. Anledning: la till text
Citera
2014-10-25, 04:45
Medlem
chfnos avatar
Etizopapaya

Av intresse, får man fråga hur du lägger upp bruket av imovane för att slippa toleransökning och avtändning? Är en f.d. imovane- och annan benzopundare men har haft uppehåll i ett par månader nu för att få ner toleransen men tänkte snart börja ta det vid behov så att säga. Hur många kvällar i veckan kan jag käka? Flera dagar i rad osv?

Tände av från 15-30mg/natt under ett par månader, inget jag vill uppleva igen fyfan. Fysiska symptomen är värst, helt spänd i hela kroppen och orkade inte röra en fena. Piper i hela skallen och hela synfältet är täckt av vad som liknar ett tv-brus. Avt på imovane var värre än på xanor efter ett 6 mån bruk i min mening. Så jävla glad över att jag tagit mig ur benzoträsket nu ska jag bara ta för att festa till det lite på helgerna mest. Halloween blir första kvällen, åh fyfan va jag längtar
Senast redigerad av chfno 2014-10-25 kl. 04:47.
Citera
2014-10-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chfno
Etizopapaya

Av intresse, får man fråga hur du lägger upp bruket av imovane för att slippa toleransökning och avtändning? Är en f.d. imovane- och annan benzopundare men har haft uppehåll i ett par månader nu för att få ner toleransen men tänkte snart börja ta det vid behov så att säga. Hur många kvällar i veckan kan jag käka? Flera dagar i rad osv?

Tände av från 15-30mg/natt under ett par månader, inget jag vill uppleva igen fyfan. Fysiska symptomen är värst, helt spänd i hela kroppen och orkade inte röra en fena. Piper i hela skallen och hela synfältet är täckt av vad som liknar ett tv-brus. Avt på imovane var värre än på xanor efter ett 6 mån bruk i min mening. Så jävla glad över att jag tagit mig ur benzoträsket nu ska jag bara ta för att festa till det lite på helgerna mest. Halloween blir första kvällen, åh fyfan va jag längtar

Frågan är varför du utsätter dig att sätta dig i samma situation som förut. Finns inga direkta garantier på att det kommer gå bra om du drar igång igen.
Citera
2014-10-25, 16:05
Medlem
Blygfisens avatar
Har Imovane/Zopiklon på recept och ätit de några få veckor. Dosen är mellan 7.5-15mg per natt (väger 70kg). Ibland somnar jag in och ibland inte.

Jag har försökt läsa så mycket som möjligt här på Flashback, men de flesta verkar ha tagit betydligt större doser än mig (fast jag har tagit en hel karta vid ett tillfälle och skrivit en tripprapport).

Är det så att vissa helt enkelt blir "immuna" snabbt? Har tagit upp detta med läkaren och frågat om Stilnoct, fick blankt NEJ direkt. Är Stilnoct kraftfullare på något sätt? Båda är ju z-analoger vad jag har förstått och allt går att missbruka eller bygga upp tolerans på.

Kortfattat:
* Finns det folk som är immuna mot vissa droger eller bygger upp tolerans snabbare än andra?
Kan tillägga att vissa nätter hoppar jag över Zopiklonen och ligger sömnlös för att få ner ev tolerans.

Tacksam för svar
Citera
2014-10-25, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blygfisen
Har Imovane/Zopiklon på recept och ätit de några få veckor. Dosen är mellan 7.5-15mg per natt (väger 70kg). Ibland somnar jag in och ibland inte.

Jag har försökt läsa så mycket som möjligt här på Flashback, men de flesta verkar ha tagit betydligt större doser än mig (fast jag har tagit en hel karta vid ett tillfälle och skrivit en tripprapport).

Är det så att vissa helt enkelt blir "immuna" snabbt? Har tagit upp detta med läkaren och frågat om Stilnoct, fick blankt NEJ direkt. Är Stilnoct kraftfullare på något sätt? Båda är ju z-analoger vad jag har förstått och allt går att missbruka eller bygga upp tolerans på.

Kortfattat:
* Finns det folk som är immuna mot vissa droger eller bygger upp tolerans snabbare än andra?
Kan tillägga att vissa nätter hoppar jag över Zopiklonen och ligger sömnlös för att få ner ev tolerans.

Tacksam för svar

Stilnoct, nockar en.. med en höger så är det. Speciellt om du inte tagit de innan. Därför man alltid får imo ett tag innan stilnoct. Mycket större risk att fucka ur på Stilnoct än Imovane.
Citera
2014-10-26, 00:40
Medlem
Tagit 2&½ imo totalt 18,75 mg , där ligger ungefär min tolerans för att mysa. Tar som sagt inte ofta alls nuförtiden. Sist jag tog vart det 11,25 mg vilket inte gav så mycket men nu jävlar händer det grejjer.

Ska se x-men days of future past i 1080p snart sen sova. Men vill ialla fall sträcka in huvudet och säga hej i zoppi världen innan somnar.
Citera
2014-10-26, 01:36
Medlem
chfnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Frågan är varför du utsätter dig att sätta dig i samma situation som förut. Finns inga direkta garantier på att det kommer gå bra om du drar igång igen.
Livet blir för tråkigt utan någon form av drog. Det är inte aktuellt med ett liv helt utan det. Men vad jag kan göra är att faktiskt reglera intaget med strikta regler och lösningar. Sedan Juni 2013 har jag slutat 10+ gånger med imovane genom att käka i några veckor, ta uppehåll några veckor osv varje månad. Denna gång har jag haft ett 2 mån uppehåll och känner en skillnad i "suget" ungefär som när jag inte hade testat benzo för första gången, jag kan alltså ha pillren hemma utan att behöva ta de osv. Jag antar att detta är ett tecken på att jag kommit ur beroendet och/eller att toleransen har gått ner, min kropp skriker inte längre efter dem som den gjorde efter 2-3 veckors uppehåll. Jag kunde inte ens ha pillren på apoteket, så fort de kom in drog jag dit och hämta ut de. Inte är jag så korkad att jag börjar missbruka de igen då har dessa 2 månader varit waste of time och tro mig, det har inte varit lätt.

Jag är så pass försiktig att om imovanen jag testar nu på Fredag inte funkar, kommer jag ha några veckor uppehåll till osv.
Citera
2014-10-26, 03:06
Medlem
Mugsys avatar
Jag älskade zolpidem när jag höll på som bäst, men ändå håll jag mig till absolut lägsta dosen: 5 mg. För all del, zopiklon är bra också, men trögare, slöare. Hur hittar man en farbror eller tant doktor som skriver ut mycket sånt här? Jag är egentligen emot knark, men lugnande och sövande tabletter är bra. Hoppa stat det säljs som lösgodis om några år. Jag är trött på det här jävla kontrollsamhället, förmynderiet, och vill att allt ska vara fritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in